Toevallig iemand op mn facebook vorige week. Hond had hele vieze ontsteking aan poot, na het(onder narcose) verwijderen van grasaar was het in een paar dagen genezen.
Niet in de poot maar aan de overkant van de staartwortel. Konden ook niet direct de aar vinden, die was verder gaan kruipen onder de huid. Heeft een fikse ontsteking gegeven en de staart moest ver open gemaakt worden, ook richting anus. Uiteindelijk gevonden en verwijderd
Grote_Beer
Geplaatst: 07-09-13 13:24
Ik heb het ooit wel gehad met een bouvier. Die liep niet kreupel, maar ik zag 'm wel ineens veel aan zijn poot likken. Toen ik ging kijken bleken er twee behoorlijk grote, pussige gaten tussen zijn tenen in te zitten. Ik heb daar toen 2 grasaren uit kunnen peuteren en ben later die dag nog langs de DA geweest die heeft gekeken of alles er wel uit was. Toevallig kreeg deze hond net AB voor iets anders en die kuur hebben we toen met een paar dagen verlengd. Ik heb de gaten gedurende een paar dagen steeds schoon gespoten met betadine d.m.v. een injectiespuit zonder naald. Het is verder probleemloos genezen.
Ja onze hond heeft het gehad en ook niet gevonden ook niet nadat ze de poot grotendeels geopend hebben. Heeft een jaar geduurd voordat de wond dicht was en de ontsteking eruit.
Ja, mijn hond heeft regelmatig van die krengen in zijn pootje hangen en inderdaad ook een keer helemaal naar binnen gegaan. Onze dierenarts kon hem ook niet vinden, heeft de wond open gelaten en de aar is er vanzelf uitgezweerd uiteindelijk na een paar dagen. Heeft ie wel een tijdje last van gehad hoor...echt sneu
Nobel01
Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-13 16:53
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Gelukkig maar en hopen dat de grasaar er toch weer uit gevallen is in plaats van naar binnen is gegaan!
Maar het zijn echt rotdingen inderdaad! Bij onze hond zat er een in zijn oor, binnen twee uur kon je er al niet meer bij en moest het met een roesje weg gehaald worden. De dierenarts vertelde dat de deze aren zich echt ver in een lichaam kunnen verplaatsen.
Ik hoop dat het nu de goede kant op gaat ts ! Gelukkig heb ik er geen ervaring mee, wat is een grasaar precies als ik vragen mag?
Lisette03
Geplaatst: 07-09-13 19:18
De hond van mijn ouders had er 1 onder zijn losse nageltje (duim zeg maar), ze hebben hem toen eerst open gesneden en schoongemaakt, maar later toch dat nageltje nog moeten verwijderen. Rot dingen zijn het
Ook de hond van mijn ouders hadden het aan zijn poot, dat ging ook ontsteken, mijn moeder heeft het kunnen verwijderen, het stak wat uit en dus was het eenvoudig om het heel voorzichtig te verwijderen.
Nobel01
Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-13 08:21
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn hond heeft het gehad in zn bek, opeens was er een hele dikke bobbel op zn wang, hij deed znbek niet meer open , gelijk naar de dierenarts gegaan, die m er met een roesje uit heeft gehaald omdat mn hond echt zn bek niet opendeed.
Nobel01
Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-13 18:38
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Gelukkig is hij gevonden! Ze kruipen overal naartoe, vreselijke dingen. Onze hond heeft het ook een keer gehad. Die had een grote ontsteking aan zijn poot die ook open is gemaakt/gegaan (ik weet het niet meer precies). Kwam een boel viezigheid uit, maar de aar is er ook uitgehaald door de dierenarts. Daarna is hij heel snel weer opgeknapt en heeft hij er nooit meer last van gehad. Hopelijk knapt jouw hondje net zo snel op