Via google word ik er niet veel wijzer helaas, maar tot wanneer voer je een kat kittenvoer? Op de verpakking staat over het algemeen tot 9 of 12 maanden. Dat stond bij onze hond ook op de verpakking maar volgens mij zijn er maar weinig mensen die dat ook daadwerkelijk doen, wij zijn gestopt met puppyvoer bij 5,5 maand op aanraden van de dierenarts. Maar hoe zit dit nu met kittens? Wat is verstandig?
Ze krijgen overigens brokjes en vlees en af en toe versvlees als 'snack'.
Martine123
Geplaatst: 07-09-13 10:02
totdat ze een jaar zijn, of gecastreerd/ sterriliseerd zijn
Ik stop altijd met kittenbrok als ze geholpen zijn omdat kittenbrok sneller dik maakt.
Morrie
Geplaatst: 07-09-13 10:08
ik heb een kitten van 4 maanden, die ik keurig kittenvoer serveer, maar meneer eet liever grote-katten-voer en trekt z'n neusje ervoor op en de grote katten doen een moord voor het kittenvoer, als ze het kunnen jatten, zullen ze het beslist doen.
Ik heb het kitten ook al een muis zien vangen, dat zal ook wel niet onder kittenvoer vallen
Ik voer alleen vers. Mijn kitten heeft dat vanaf elf weken oud gekregen. Hij wil niets anders meer.
shaddy82
Geplaatst: 07-09-13 16:56
Die van ons van nu bijna 5 maanden heeft tot 3,5 maand braaf kittenvoer gegeten, daarna vond meneer het blijkbaar te min en at ie gewoon met de grote mee, daar doet hij het ook goed op Krijgen voornamelijk harde brokjes, en nat voer af en toe als extraatje
Sassol
Geplaatst: 09-09-13 10:59
Ik moet zeggen dat ik kitten/puppyvoer nogal onzin vindt. Als je kijkt naar wilde katten, denk je dat die 'kittenprooi' vangen tot ze 1 jaar zijn?
Amaris
Geplaatst: 09-09-13 10:59
N0a schreef:
Die van ons kreeg het tot ze een maand of 10 was. Daarna haalde ze haar neus er voor op, en wilde liever grote mensen brokken
Ik stop met het voeren van kittenbrokjes bij een half jaar. Gewoon omdat ze zelf dan klaar zijn voor wat anders. De laatste katten die ik nu heb vonden het ook heel moeilijk om nog van die kleine brokjes te kauwen.
Ik ben met de eerste twee te lang doorgegaan met kittenbrok, dierenarts zei dat ik moest stoppen want ze werden wat dik. De andere twee heb ik netjes gestopt toen ze geholpen waren.
N0a
Geplaatst: 09-09-13 19:01
Amaris schreef:
N0a schreef:
Die van ons kreeg het tot ze een maand of 10 was. Daarna haalde ze haar neus er voor op, en wilde liever grote mensen brokken
Eet jij brokken?
Ja, jij niet?
Ik bedoelde natuurlijk brokken voor grote katjes
_Nann_
Geplaatst: 10-09-13 21:00
Mijn kitten wou met 3 maanden al geen kitten brokken meer, ze vond zichzelf al groot denk ik
Toen heb ik het gemengd met volwassen brokjes, zodat ze toch wat extra stoffen binnen zou krijgen. En ze is niets tekortschiet gekomen