Ik heb nog nooit eerder fretjes gehad, maar ben opgegroeid met allerhande huisdieren.
De jongste(8 weken) die ik mee nam was bekend dat ze zou bijten, heeft ze ook gedaan bij mij bij de vorige eigenaar thuis maar daar kon ik best mee leven. Dat was een kwestie van een paar keer goed corrigeren.
Het andere fretje(ook een moertje) heb ik meegenomen omdat ze al een jaar oud was en super lief. Bij de vorige eigenaar thuis heb ik ook totaal geen problemen gezien.
Het oudere fretje bijt nu, hard.
Ik heb de wonden in mijn hand staan en ze valt werkelijk aan, ze hapt niet eerst, nee ze bijt gericht en houd vaak ook echt vast.
Blazen heeft bij haar natuurlijk helemaal geen zin en ik ben veel minder snel dan haar waardoor de meeste manieren die ik ken van corrigeren mij nog meer beter opleveren. Ik haal ze elke dag uit de kooi en laat ze ook rondlopen, maar het levert me zeker 2 bijtwonden per keer op.
Vaak gaat het goed, maar ik word onzeker van de keren dat ze bijt.
De pup is overigens veel liever, ze hapt weleens en als ik daarop reageer gaat het wel eens fout, maar ik ben vaan haar totaal niet bang verder.
Ik zit nu met mijn handen in het haar, ik zie geen verbetering bij de oudere fret en word veel te voorzichtig.
Wie weet raad?