Blubbie & Iepie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Blubbie & Iepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 16:27

Blubbie a.k.a. Valente was niet zo blij gister. Ze moest in bad. Ze had die dag ervoor ongevraagd een hoop pasta zitten verorberen, met saus. En daar had ze gister wat last van met haar ontlasting wat in haar vacht belandde. Dus Valennie in bad, op zich was ze keurig rustig. Een heerlijk ding is het. Maar daarna was ze wat minder blij, ze ziet er dus hier en daar wat plukkerig uit :')

Valente is een zeer bijzonder geval. Die kun je niet met één hand onder d'r buik even optillen want die laat zich gewoon hangen/vallen als een "dood" blubberzakje. Een beetje hetzelfde effect als dat je een zeepje niet vast kunt pakken :') . Ze laat zich ook gewoon van dingen af vallen en doet eigenlijk alles zonder er over na te denken. Apart is ze wel _O- Zo gek als een deur, wat een klier. Vandaar dat ze nu Blubbie wordt genoemd :D Ze gaat ook steeds languit op de natte douchevloer liggen of languit in de natte wasbak. Ze "valt" regelmatig (expres) in de grote waterbak. Als ze in de wasbak zit pakt ze de kraan beet alsof het een flesje is en gaat ze uit de kraan drinken, of doet ze haar pootjes naast de kraan in de lucht en beweegt ze alsof ze bij mams aan de melkbar ligt :') Dit soort praktijken krijg je dan: http://i43.tinypic.com/29q1jdu.jpg

En halfzusje Iepie.. Zucht <3 Daar kan gewoon geen kat tegen op. Die heeft echt meer dan een gouden karakter <3 <3

Iepie is van Lenthes eerste nest en is nu 1 jaar en 5 maanden oud. Een lilactortie Heilige Birmaan poes (gesteriliseerd).
Valente is van Lenthes tweede en laatste nest en is nu 5,5 maand oud. Een Bluetabbypoint Heilige Birmaan poes (zal eind dit jaar gesteriliseerd worden).

29 september gaan beide dames mee naar de show :) Eens kijken wat de pubertjes ervan vinden :)

Valente:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iepie:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Nightingale

Re: Blubbie & Iepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:50

:oo Jouw Valente lijkt precies op onze poes! Niet qua karakter, maar qua uiterlijk. Alleen is die van ons een Sibeer :') Wat een schatjes zeg.

Nou heb ik een vraagje: hoe gaat dat in bad doen? Doe je dat vaker bij katten? Wij hebben namelijk zo af en toe ook problemen met ontlasting in de vacht (vooral onder de staart) en we zouden daar graag wat aan doen. Mij is een keer verteld dat je babyshampoo kunt gebruiken, of gebruik je helemaal geen zeep? Hoe zit het met afdrogen: is alleen een handdoek genoeg of moet je ook föhnen? En zou het bij iedere kat kunnen? Die van ons is nou niet per se dol op water, maar ze is wel heel makkelijk in de meeste dingen.
Een antwoord hierop zou leuk zijn :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 16:56

Tsja, een kat in bad doen gaat vaak toch met enige dwang. Maar wat moet, dat moet. Ik heb wel speciale kattenshampoo, maar dat is eigenlijk shampoo voor shows. Dus om de kat in showconditie te krijgen. Shampoo gewoon héél goed uitspoelen en afdrogen met de handdoek. Föhnen heb ik niet gedaan.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:58

Bedankt voor je antwoord, showconditie is in ons geval niet nodig inderdaad. Ik houd het in gedachten!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:14

Wow wat zien ze er goed uit! Vooral iepie blijf ik helemaal geweldig vinden, die blikken :+:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:54

Ooooh wil je die zondag voor me meenemen?? Prachtig gewoon!

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:55

Ahh, die zijn leeeuuk!!
Die oogjes... <3

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:00

wat zijn ze toch prachtig.maar ik ben helemaal gek van lepie wat een uitstraling heeft ze,echt een kat naar mijn hart.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:37

ik moest toevallig enkele dagen terug mijn puk ook wassen. ze had ook ontlasting aan haar achterste zitten :+ ze voelt zichzelf dan altijd zo vreselijk zielig :')

valente begint steeds knapper te worden zeg!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:16

Oooh wat is Valente een mooi ding aan het worden zeg!
Die kraan-foto... :')

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 07:39

Valente is echt een knappe poes aan het worden zeg! Wat een beauty! <3

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 07:42

Wat een leuke beestjes!