buikpijn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

buikpijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 08:06

Hallo,

mijn 6 jaar oude labrador heeft sinds ongeveer april last van buikpijn. Dit heeft ze wel maar maximaal 2x per maand. Maar vaak zit er ook een periode van 4-5 weken tussen. Smorgens bij het opstaan geeft ze dan aan dat ze meteen naar buiten moet, meestal heeft ze dan ook een dunnere ontlasting maar geen diarree. Vervolgens eet ze flink veel gras, wat er uiteraard ook weer uitkomt. Haar buik is dan ook ontzettend onrustig en maakt veel geluid. Ze wil die morgen dan ook geen brokken eten, maar als ik eten op de grond laat vallen eet ze dat wel.
In de meeste gevallen is ze na de middag wandeling weer opgeknapt en eet ze haar brokken ook weer op. Dan is er ook helemaal niks meer aan de hand.

Wij zijn al een keer bij de dierenarts geweest, maar hij kon verder niks apparts vinden. Ik heb afgelopen week andere brokken gekocht, ze kreeg eerst de brokken van Smolke light en nu heb ik smolke sensitive gekocht. Maar de light brokken zijn nog niet op, dus die voer ik eerst op.

Heeft iemand advies voor mij? Moet ik het wel toestaan ook gras te laten eten of niet?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 08:51

kennis van me had precies hetzelfde met de hond.
die maakte ook enorm darmgeluiden en begon daarna vaak te braken en at ook veel gras.
optie was dat er waarschijnlijk toch een wormbesmetting kon zitten, zou dus wel goed kijken of je goed ontwormd met het juiste middel :j

Wilawander

Re: buikpijn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:16

Dat kan zoveel oorzaken hebben. Wat heeft de dierenarts onderzocht?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 09:27

De dierenarts heeft een algemeen onderzoek gedaan, buik opgevoeld en geluisterd. Daar kwam eigenlijk uit onrustige darmen en verder in een goede conditie. Advies was zorgen dat ze goed drinkt en laten eten wanneer ze zelf wil. Als het langer dan 2 dagen ziek bleef moesten we terug komen. Maar ze knapte smiddags weer goed op. Ze is na het da nog een keer ziek geworden en vandaag dan weer.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:32

Met zo,n onderzoek vind je niet snel iets.
Echo of foto zou meer opleveren. Bloedonderzoek ook.
Maar zoals je hetbeschrijft is ie niet echtziek maar voelt iezich gewoon even niet lekker.
Zou eerst ander voer proberen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 09:37

Nee echt ziek is ze niet. Ze is met gewoon 30 minuten mee wezen wandelen. Ze was wel iets slomer als normaal, maar ze heeft onderweg gewoon rustig zitten spelen met mijn andere hond. Nu ligt ze binnen, tussen de keukenstoelen in opgerold, dus ze heeft wel duidelijk buikpijn.

Ik heb net toch even de dierenarts gebeld, heb vanmiddag lm 13.45 uur een afspraak. Ik wil toch even wat dingen uitsluiten.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:43

Dit heb ik ook maar dan bij een kat, overdag en 'savonds niets aan de hand maar 's morgens moet ze meteen naar buiten om gras te eten zodat ze kan overgeven. Daarna wordt het beter en eet ze weer. Dierenarts kon ook niets vinden en gokte op een haarbal, moet dan wel een hardnekkige zijn want ze heeft het al een paar maanden met tussenpozen.
Ben dus ook benieuwd of de da nu wel wat bij jou hond vindt.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:24

Misschien savonds voor het naar bed gaan nog even een witte boterham geven. Kan zijn dater teveel tijd tussen de voerbeurten zit en ze gal gaan spugen.
Hoevaak voer je per dag?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:18

Hoe ontworm je? Met welke middelen en hoe vaak?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 14:22

Ben inmiddels bij de da geweest. De dierenarts begon met een lichamelijk onderzoek, maar daar kwam niks uit. Hij voe
de niks raars in de buik en hij hoorde ook geen onrustige darmen. Dus daarom heeft hij bloed afgenomen en die onderzocht op ontstekingswaarden en op de functie van de organen. Gelukkig waren alle bloedwaardes goed en ook bij de organen waren er geen afwijkingen te zien.
Het advies is nu overstappen op een ander soort brok en vervolgens voedingsproducten te gaan elimineren. Als het rustig blijft langzaam wat voedingsproducten als een varkensoor toevoegen en kijken waar ze op reageert. De dierenarts vdenkt dat ze een hele gevoelige maag heeft.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:11

Mijn Ridgeback teef van 7 jr. had dat ook zo af en toe. Vreselijk rommelende buik en niet echt trek in het eten, in de loop van de dag knapte ze dan weer op. Ook niet echt ziek, ze deed alles wel waar aan de buik te horen had ze daar wel last van. Sinds januari ben ik overgestapt samen met onze toen 8weken oude pup op vers vlees. Sindsdien heeft ze het niet één keer meer gehad! Ik zou ook even wat met ander voer proberen, bij mijn hond is het sindsdien weg...