Kat schijnzwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Kat schijnzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 23:05

Heey hoi :3

ik heb hier thuis twee dames rondlopen. Het zijn twee binnenkatjes. Een van de twee, Minoes, is al geholpen (Chronische niesziekte, en constant krols worden wanneer haar lichaam er weer klaar voor was. dit was dus over het algemeen om de week krols -.-'')

De andere dame, Mara, is nog niet geholpen en is al moeder van 3 kids.
Mara is sowiso wel een vreemde, maar wat ik nou toch weer meemaak :roll:
Madam heeft opgezette melkklieren, en als binnenkat zijnde -en geen (volle) katers in de buurt te hebben gehad, laat staan dat ze krols is geweest-, is het vrij makkelijk aan te nemen dat ze schijnzwanger is (Ja, ik hou het in de gaten. Mocht ik het niet vertrouwen ga ik naar de DA toe :o )
We hebben sinds een dikke maand hier nu ook een kitten rondlopen, Kiara. Mara word nu al ''pleegmama'' genoemd :')
Ze sleepte met haar dochter die hier laatst op bezoek was, heeft de typische moederlijke roep wanneer de kiddo's hier zijn, en natuurlijk Kiara die nu waarschijnlijk alles een beetje loopt te stimuleren qua gedrag :=

Maar nu zit ik me ineens te bedenken, in hoeverre kan het voorkomen dat ze ook daadwerkelijk melk zal kunnen gaan produceren (dus dat het nog verder gaat dan alleen opzwellen?)

Tigress

Re: Kat schijnzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 17:27

Iemand met een antwoord? :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 06:50

ze kan idd daadwerkelijk melk gaan geven. Echter de beste tip die ik kan hebben is gewoon laten helpen. Lees al de topics op bokt maar eens na over per ongeluk laten ontsnappen en zoveelste oeps nestje enz. enz. gewoon geen risico nemen! Zo prettig is dit allemaal niet voor een kat en als het niet nodig is dan voorkomen. Als het nu een kat is die rondom getest is op allerlei ziekten en afwijkingen en je wilt er graag mee fokken dan snap ik het wel dat je ze niet laat helpen maar in alle andere gevallen gewoon laten helpen! Let wel op dat schijnzwangerschap makkelijk ook baarmoeder ontsteking kan geven.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 19:19

Laten helpen wil ik sowiso nog doen, helaas heb ik op het moment nog even niet de financiele middelen ervoor. Ik moet wachten op een actie van de dierenarts etc.
Maar dank voor je antwoord ;)