Husky eigenaren gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Husky eigenaren gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 23:06

Sinds een paar maanden mogen wij ons trotse Husky eigenaren noemen *\o/*

Nu heb ik véél gezocht met de Bokt zoekfunctie maar niet heel veel kunnen vinden.
Wie o wie heeft er ook zo'n prachtige Husky? En wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben heel benieuwd wat jullie met de honden doen. Onze Manu is nu 18 weken dus wij zijn nog braaf kleine stukjes aan het wandelen.

Hoe ervaren jullie het karakter? En natuurlijk wil ik foto's zien!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 05:25

Ik heb drie husky,s gehad, helaas is de laatste vorig jaar (plotseling) overleden.

Ik ben erg gek op het vriendelijke karakter, nadeel ve husky vind ik ook het niet of moeilijk los kunnen lopen.
Verder zijn het echt teddyberen op pootjes die je de hele dag wel zou willen knuffelen, maar zoals een husky betaamt als hem het uitkomt haha.

Ik heb altijd veel met mijn husky,s gedaan, er word vaak gezegd dat je ze moeilijk wat kunt leren maar met heel veel geduld en doorzettingsvermogen kom je een eind.

Mijn husky,s gingen zowiezo de hele dag met mijn uitlaatservice mee daarnaast:

Husky 1: Pup, EG, VEG, Club GG, VZH

Husky 2: Pup, EG, VEG, Club GG, behendigheid beginner, gevorderden en selectie, UV 3 X, VZH

Husky 3: PUP, GH, EG, VEG, Club GG, GG1, Behendigheid beg, gev, selectie en wedstrijdteam, ook regelmatig in het land wedstrijden gelopen, UV 5 X, Flyball beg, gev, en selectie, Frisbee beg en gev, VZH, Doggydance, VZH.

Verder heel veel naar het bos en strand en veel fietsen.

Kevin en Troika. 13 en 12 geworden

Afbeelding

Chital, helaas maar 9 geworden.

Afbeelding

Ik mis ze nog elke dag, heb enorm van ze genoten maar nu toch voor een rottweiler gekozen, heel fijn om een hond te hebben die altijd bij je is en blijft en heel graag voor je werkt, maar ik vlak niet uit dat er geen hus meer komt in de toekomst :o

Lisitano

Re: Husky eigenaren gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:02

Wat een plaatjes Tinkermuts! Jammer dat je er geen meer hebt, maar een Rottweiler lijkt me ook een heel leuk ras. Ook van die knuffelberen :)
Het valt mij ook op dat het echt een knuffel is, onze pup ligt het liefst tegen je aan te slapen.
We zijn nu bezig met het los lopen, gaat opzich goed. Wat mij opviel is dat hij met 9 weken al gewoon op onderzoek uit gaat, alleen. Je zou toch verwachten dat zo'n jong hondje bij hetgene wat hij kent wil blijven. Nee hoor :n

Gaaf dat je er zo veel mee hebt gedaan! Hoe hield jij ze? Wij laten onze Hus bijvoorbeeld buiten slapen, dat vindt hij veel prettiger. Zelfs met regen gaat hij nog niet in zijn hok en blijft hij gewoon liggen :=

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:15

Kevin en troika in het begin binnen binnen maar omdat ze de het meubilair lekker vonden en ze ook liever buiten waren zijn we verhuisd naar iets met grote tuin, waar ze een flinke ren hadden, s,avonds kwamen ze wel paar uur binnen. Chital was heel anders, sloopte niet en was altijd met onze vorige twee rottweilers in huis, als we thuis waren kon hij wel altijd naar buiten en binnen lopen. Als een husky nog jong is gaat dat loslopen vaak wel goed, maar mijn ervaring is dat als ze gaan puberen ze vaak de kuierlatten nemen en dan zijn niet zo terug, als ze wat vee of wild onderweg tegen komen willen ze daar ook wel van proeven. Veel nadelen maar ik blijf het top honden vinden. Een husky vind zelf dat ie ook geen baas heeft he, vandaar het als pup al zo ondernemende, ze zijn gewoon erg zelfstandig en trekken hun eigen plan. Ps in m'n onderschrift staat topic van m'n nieuwe baby.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:29

Ik had al gespiekt :D Ook een plaatje!

Dat hoor ik inderdaad erg veel, ben benieuwd. Hij is inderdaad heel zelfstandig, heeft ook wel voordelen, hij kan namelijk nu al heel makkelijk alleen. Hopelijk blijft dat zo, want hoor ook veel dat Husky's de hele boel bij elkaar huilen als ze alleen achter blijven. Wij doen Manu wel in zijn bench, een van 120cm groot, en daar vermaakt hij zich met zijn Ikea hondje.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:02

Ik denk als het alleen blijven tot nu toe goed gaat het wel blijft, misschien wat terug val als hij gaat puberen maar hoeft niet. Thanks voor compli, ben ook erg waus van m'n rottje.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 22:19

Als ik toch eens de loterij win ga ik nooit meer werken en neem ik een hele roedel!

Verder niemand met een Husky?

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:16

Ik heb zelf geen husky, maar werk wel met 65 husky's in de winter, in Finland.

Moet wel zeggen dat dit niet de husky's zijn die je in Nederland ziet, maar ik vind het heerlijke beesten.
misschien neem ik dit jaar 1 mee naar Nederland. moet ik nog wel even goed over na denken, haha.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:39

Wij hebben wel een husky gehad, maar die is een jaar of zes geleden op 15-jarige leeftijd overleden. Wij hebben altijd een geweldige hond aan hem gehad. Voor een husky ging het ook harstikke goed in de omgang, hij liep hier altijd los, zelfs tussen de kippen. Samen met onze even oude bouvier. Ook als we bijv een keer naar de Drunense Duinen gingen liep hij stukken gewoon los. Moet zeggen dat hij wel beter naar mij luisterde dan naar mijn man, maar dat is met al onze dieren :D
Nu hebben we 3 honden waarvan 1 een Akita Inu, dat gaat ook harstikke goed en loopt ook altijd los, ook zelfs met loslopende kippen in de buurt. Onze Husky en nu onze Akita zijn bij ons geen binnenhonden, ze hebben een buitenren. Niet zo'n betonnen plaat met een kooi erop, maar een afgezet stuk van de dijk van 5 x 6 meter ongeveer met een vlonder en 2 nachthokken. Een gezellig klein stukje natuur met vlierstruiken erin. Als we thuis zijn gaan ze dan ook uit de ren, behalve 's-nachts dan natuurlijk.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 05:59

Lisitano, ik heb een hondenuitlaatservice, en voordat de fokker van mn laatste husky verhuisde naar dld deed ze in het weekend wel eens een beroep op me en dan haalde ik haar 13 hussen op om te gaan wandelen, vond dat altijd wel ff kicken hoor.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 21:19

LisaYaeli schreef:

Moet wel zeggen dat dit niet de husky's zijn die je in Nederland ziet, maar ik vind het heerlijke beesten.
misschien neem ik dit jaar 1 mee naar Nederland. moet ik nog wel even goed over na denken, haha.

Wat ontzettend gaaf! Zullen wel meer werk- dan knuffelhonden zijn? :) Ik neem aan dat ze dan voor de slee gaan?

@ Mousmous, haha meestal is dat juist andersom. Manu luistert beter naar mijn vriend. Terwijl hij dan weer braver aan de riem is met mij en liever bij mij komt liggen.
Klinkt wel ideaal! Gezellig ook dat ze samen waren :) Akita's vind ik ook prachtige honden! Mijn vriend had hiervoor een Husky x Akita Inu. Klinkt mooi hoe je dat buiten hebt gemaakt, heb je een foto? :)

Tinkermuts schreef:
Lisitano, ik heb een hondenuitlaatservice, en voordat de fokker van mn laatste husky verhuisde naar dld deed ze in het weekend wel eens een beroep op me en dan haalde ik haar 13 hussen op om te gaan wandelen, vond dat altijd wel ff kicken hoor.

Leuk! Dat is inderdaad kicken :)) Een roedel Husky's! Uitlaatservice lijkt me ook een heel gezellige baan, zal wel veel vraag naar zijn?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 05:44

Ik heb het idd aardig druk, ik heb ook een eigen terrein en merk dat je dan wel een voordeel op de andere service,s hebt, ik doe het inmiddels alweer ruim 15 jaar en geniet er nog iedere dag van.

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:17

LisaYaeli schreef:

Wat ontzettend gaaf! Zullen wel meer werk- dan knuffelhonden zijn? :) Ik neem aan dat ze dan voor de slee gaan?[/quote]

Ik heb nog nooit zulke knuffelige honden gezien, haha.
Ze willen heel graag aandacht en liefde hebben. maar ze kunnen je ook wel is een snauw geven als ze het er niet mee eens zijn.

ja ze gaan voor de slee, ik ben op dit moment onderweg naar schiphol. ik moet even 2 weken oppassen.
En op dit moment hebben ze 12 pups. het word dus dolle boel.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 19:38

*jaloers*
Heel veel plezier! Enne... foto's? :D

Tinkermuts, kan het me helemaal voorstellen!

Ik heb trouwens mijn Husky nog niet geshowd!
Afbeelding
9 weken
Afbeelding
Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:38

Plaatje hoor. Had al in topic van je gespiekt. Lekker genieten, ze zijn zo groot hihi

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:26

Ik doe even mee, ik heb een Husky X Rottweiler (dus ik vind mezelf wel in dit topic passen :D ). Uit het asiel gehaald toen ze één jaar oud was. Mijn hond kon je niet vertrouwen met katten, konijnen en schapen, maar ze is nooit een wegloper geweest, dus ze heeft bij ons in het bos altijd losgelopen. En dan luisterde ze prima en kon heerlijk haar onstuimige energie kwijt. Mijn vriendin, met wie ik veel in het bos wandel heeft twee husky's gehad die altijd losliepen. In hun jonge jaren bleven ze wel eens één keer in de zoveel een uurtje weg, maar meestal waren ze wel in de buurt. De teef was een echte knuffel, de reu een beetje een eigenheimer. Ook ken ik een husky van een andere vriendin, dat is echt een hele makkelijke hond, die loopt overal los.
Ik weet dat het ras een grote jachtpassie heeft en dat is ook mijn aarzeling om een husky te nemen. Maar ik vind dat als je er aan begint dat je wel moet proberen ze los te laten lopen. Ik vind die hondjes die vanaf zeven weken nooit los mogen (omdat husky's volgens het boekje niet los kunnen) echt ontzettend zielig. Dat is een husky - bij uitstek een vrijheidsdier - onwaardig.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 05:53

Mijn eerste husky kon geheel niet los, de tweede toen ze ouder werd wel redelijk goed, en de derde kon niet los.
Uiteraard met training wel geprobeerd, nu heb ik het voordeel dat ik voor mn uitlaatservice een erg groot afgezet terrein had dus de honden kwamen wel aan hun trekken.
En mijn ervaring komt niet uit een boekje maar in de praktijk.
Ik lees bleven wel eens een uurtje weg....erg onverstandig, je weet niet wat ze dan uit vreten, je hoort je hond bij je te houden.
Mijn derde husky is op een gegeven moment in een onoplettend ogenblik van mij uit de tuin gesprongen, ik heb me zuur gezocht, een hele dag en een nacht, mensen verzameld om te zoeken, overal meldingen dat de hond zoek was......en de volgende dag kreeg ik telefoon vd politie, hadden mijn hond neergeschoten omdat hij in de buurt ve snelweg tussen een kudde schapen liep, ze konden hem niet zo vangen omdat hij niet kwam, verdovingsgeweer lukte niet snel genoeg dus toen de 9mm.
Hond werd in beslag genomen met een kogel die zn borst doorboord had, geen behandeling, ws inslapen. Ik heb gevochten als een leeuw met hulp van mn da en bevriende rechercheur, na een dag kon ik toch mn hondje terug krijgen, heb hem lekkend vh bloed uit een kennel kunnen halen, gelijk behandeling bij de da en herstel heeft een tijdje geduurd, maar ik was zoooooo blij dat ik hem terug had.
Daarna heb ik echt altijd met haviksogen op hem gelet, en qua beweging aan de lijn is hij nooit iets tekort gekomen.
Ik zit al heel veel jaar in de hussen, je hebt heel veel mazzel als je er 1 hebt die bij je blijft maar ga er altijd vanuit dat hij in 1 x weg is, denk niet, over uurtje is hij er wel weer want in dat uurtje kan hij aan vee of wild aardig wat schade aan richten of hij loopt onder een auto.
Als je voor een husky kiest kies je ook vh risico dat je een hond hebt die gewoon niet los kan.
Ik heb wat vrienden die grotere roedels hussen hebben, en bijna geen kunnen er los op volwassen leeftijd, dat is niet uit het boekje maar de realiteit.
Excuus dat ik er wat fel op ben maar ik wens echt niemand toe mee te maken met zn geliefde hond wat mij toen gebeurd is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:48

Tinkermuts schreef:
Mijn eerste husky kon geheel niet los, de tweede toen ze ouder werd wel redelijk goed, en de derde kon niet los.
Uiteraard met training wel geprobeerd, nu heb ik het voordeel dat ik voor mn uitlaatservice een erg groot afgezet terrein had dus de honden kwamen wel aan hun trekken.
En mijn ervaring komt niet uit een boekje maar in de praktijk.
Ik lees bleven wel eens een uurtje weg....erg onverstandig, je weet niet wat ze dan uit vreten, je hoort je hond bij je te houden.
Mijn derde husky is op een gegeven moment in een onoplettend ogenblik van mij uit de tuin gesprongen, ik heb me zuur gezocht, een hele dag en een nacht, mensen verzameld om te zoeken, overal meldingen dat de hond zoek was......en de volgende dag kreeg ik telefoon vd politie, hadden mijn hond neergeschoten omdat hij in de buurt ve snelweg tussen een kudde schapen liep, ze konden hem niet zo vangen omdat hij niet kwam, verdovingsgeweer lukte niet snel genoeg dus toen de 9mm.
Hond werd in beslag genomen met een kogel die zn borst doorboord had, geen behandeling, ws inslapen. Ik heb gevochten als een leeuw met hulp van mn da en bevriende rechercheur, na een dag kon ik toch mn hondje terug krijgen, heb hem lekkend vh bloed uit een kennel kunnen halen, gelijk behandeling bij de da en herstel heeft een tijdje geduurd, maar ik was zoooooo blij dat ik hem terug had.
Daarna heb ik echt altijd met haviksogen op hem gelet, en qua beweging aan de lijn is hij nooit iets tekort gekomen.
Ik zit al heel veel jaar in de hussen, je hebt heel veel mazzel als je er 1 hebt die bij je blijft maar ga er altijd vanuit dat hij in 1 x weg is, denk niet, over uurtje is hij er wel weer want in dat uurtje kan hij aan vee of wild aardig wat schade aan richten of hij loopt onder een auto.
Als je voor een husky kiest kies je ook vh risico dat je een hond hebt die gewoon niet los kan.
Ik heb wat vrienden die grotere roedels hussen hebben, en bijna geen kunnen er los op volwassen leeftijd, dat is niet uit het boekje maar de realiteit.
Excuus dat ik er wat fel op ben maar ik wens echt niemand toe mee te maken met zn geliefde hond wat mij toen gebeurd is.

Ik vind het afschuwelijk wat je hebt meegemaakt maar niet alle husky's zijn zo. Ik heb andere ervaringen. En bij ons in het bos lopen meerdere husky's los. De honden die wel eens een uurtje wegwaren zaten bij de bakker of het naburige restaurant om eten te bedelen. Ik denk ook dat ze hier iets minder snel schieten. Ik vind dat als je niet eens wilt proberen om de hond te leren loslopen dat je dan niet zo'n hond moet nemen. Je kunt nog zoveel leuke dingen met m doen, een hond die nooit losloopt komt hoe dan ook tekort.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:25

@ Nikass, grappige kruising! Heb je een foto?
Fijn dat ze zo'n fijn plekje bij jullie heeft gekregen :)

@ Tinkermuts, wat afschuwelijk. Ik merk dat ze hier in de omgeving ook niet gesteld zijn op Husky's bij schapen. Meerdere ervaringen mee dat ze erop gaan jagen en werkelijk bijten.
Hier in de buurt zie je nauwelijks Husky's, ik woon vlakbij het strand. Werkelijk nooit een daar gezien. Hij woont nu in Frankrijk met mijn vriend, ik ga daar over 10 dagen heen. Daar hebben we in de voortuin een heel groot meer en veel bos, daar loopt hij los en tot nu toe gaat dat goed. Ik hoop dat dat goed blijft gaan. Zolang het goed gaat wil ik het blijven doen.
Mijn vriend had echter een Husky x Akita en die klom werkelijk over schuttingen om op pad te gaan. Moest ook altijd aan de lijn.
Ik denk niet dat het persé aan het ras ligt, maar echt aan de aard van het beestje. Ze zijn natuurlijk niet gefokt om de baas braaf te blijven volgen, zijn toch wel eigenheimers. Ik lees het overal over de Husky.
Heb ook telefonisch contact gehad met een Belgische fokker voor ik had besloten Manu te nemen, die zei ook dat ze gewoon niet altijd interesse in je hebben.
Wij trainen hem door, als hij zo'n 3 meter van ons weg loopt, te roepen en dan krijgt hij als hij terug komt een klein snoepje. Het is soms nog wel, als hij een veel interessanter iets ziet zoals honden of kinderen, dat zijn concentratie zo wegfloept :+

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:44

Ik heb een husky x herder, smeert hem, als het hek toevallig open staat, maar komt meestal ook met een uurtje terug. Heb hem met wandelen vast, ivm veel vee en wild in de buurt, maar als hij eens los mag blijft hij bij me, houdt me goed in de gaten. Heeft helaas wel verlatingsangst, dus jammert als hij alleen (met andere hond) thuis is. Kan ook met zijn rotjeugd te maken hebben.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:48

Dat ze dan ook echt op pad gaan hè? Als ze alleen wat in de buurt rondsnuffelen zou je verwachten dat hij na 10 minuten toch wel weer naar de baas wil.
Met wat voor Herder is jouw hond gekruist Mysa?

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:57

Weet ik niet zeker, maar vermoed Duitse.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 05:59

Nikass, enof ik probeer mn husky,s los te leren lopen, maar er komt bij veel een leeftijd dat ze er tussen uit willen piepen, en dan hoop je idd dat ze bij een restaurant zitten te bedelen....maar ze kunnen ook onder een auto lopen, vee tegen komen of langs een weg lopen waar ze een gevaar vormen voor de auto mobilisten, en dan is de politie gemachtigd te schieten.
Waar het gebeurd is is de politie ook niet schietgraag, maar in hun ogen konden ze niet anders,

Wij hebben vele jaren les gegeven, man is volleerd Gehoorzaamheids trainer, dus we weten een beetje hoe je een hond leert los te lopen, maar bij twee van onze 3 husky,s lukte het toch echt niet op volwassen leeftijd.
Zoals ik al eerder scheef zijn er uitzonderingen maar het gros......jij had een kruising, zit toch de mazzel bij dat die de trouwheid vd rottweiler geerfd had.
Ik heb in de uitlaatservice ook z,on uitzondering, hus teefje, kan prima los als ik haar in de gaten houd, hus reutje kon los, tot hij bij het baasje tijdens wandeling schapen tegenkwam en er paar gepakt heeft, sindsdien kan hij niet meer los omdat hij echt op zoek gaat naar vee en wild.
Mijn hussen zijn nooit tekort gekomen, hele dag los op een afgezet terrein en daarnaast veel wandelen en fietsen aan de flex.
Het is niet alleen de husky die zo zelfstandig is maar ook andere pooltjes zoals de malamute vertonen dit zelfstandige gedrag.
Begin je aan een hus hou er dan rekening mee dat je een hond kan hebben die niet los kan en bij mazzel dat je er 1 treft die het wel kan.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:05

Klopt en dat vind ik toch wel heel erg jammer. Onze Samojeed vroeger was best een huiselijk type, maar twee keer per jaar kreeg ook zij de kolder.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 08:45

Gelukkig zijn er inderdaad uitzonderingen maar je hoort het inderdaad aan alle kanten.
Ik ken ook een Husky die mee doet tussen het schapen drijven, dat gaat goed. Ook een uitzondering want toen ik de fokker van onze pup dit vertelde sloeg ze nog net niet achterover.

In de straat woont een Malamute reu, die kon zelfs de voordeur openen en ging dan op pad. Die hebben nu altijd de knip op de deur omdat ie 'm anders peert :=