Hondenpuzzels of andere bezigheden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aisie

Hondenpuzzels of andere bezigheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 13:28

Mijn hond is voor de 2e keer geopereerd aan zijn kruisband en moet voorlopig heel rustig aan doen wat erg lastig voor hem is. Het is een mechelaar en hij is nog maar 2 jaar dus het kost ons erg veel moeite om hem kalm te houden. Nu zag ik ergens hondenpuzzels en dat leek me wel wat voor hem. Heeft iemand daar ervaringen mee? Zo ja, welke zou geschikt zijn? Het is een hele drukke slimme hond. Andere opties om hem een beetje bezig te houden hoor ik ook graag.

Iris82

Re: Hondenpuzzels of andere bezigheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:37

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:14

Hondenpuzzels kun je ook heel makkelijk zelf maken, google maar eens naar hersenwerk voor honden :) er is oa een geweldige facebookpagina met tips te vinden. Echt met de simpelste huis- tuin- en keukenmaterialen kun je al een hoop spannende puzzeldingen maken voor je hond :)

Heel veel beterschap voor je hond. Tis nogal wat voor zo'n jong ding om al 2 keer onder het mes te zijn geweest :(:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:18

De martin gaus scholen (althans, wel die in zoetermeer, weet niet ofhet voor allemaal geld...) verhuren deze spellen voor 2,50 per week. Misschien handig om het uit te proberen?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 21:36

Handige tips bedankt! Zelf maken zat ik ook al aan te denken dat ga ik zeker uit proberen. Het is inderdaad heel sneu voor hem. Het is zo'n schatje en zoveel pech.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:39

Neej schreef:
Hondenpuzzels kun je ook heel makkelijk zelf maken, google maar eens naar hersenwerk voor honden :) er is oa een geweldige facebookpagina met tips te vinden. Echt met de simpelste huis- tuin- en keukenmaterialen kun je al een hoop spannende puzzeldingen maken voor je hond :)

Heel veel beterschap voor je hond. Tis nogal wat voor zo'n jong ding om al 2 keer onder het mes te zijn geweest :(:)

Wat een ontzettende leuke site! :D
Helaas vind ik het nog wat lastig om te vinden hoe je iets moet maken. Dat 'frutselkleed' ziet er erg leuk uit, maar tot nu toe nog niet gevonden wat het precies is en hoe ik het moet maken :+
Maar wel een aantal andere leuke ideetjes op gedaan. Binnenkort maar eens op pad om spulletjes aan te schaffen.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:12

Ja hersenwerk, daar heb ik ook leuke dingetjes vandaan gehaald. En ook een andere via een forum: een muffinbakvorm, in elk vormpje wat lekkers in leggen en dan een tennisbal opleggen. Vind mijn hond echt een verschrikkelijk leuk spelletje.
En ik gebruik vaak een oude handdoek, die leg ik op de grond, leg er wat snoepjes in en dan rol ik de handdoek op. Is in het begin zeker lastig, mijn hond moest er even over nadenken. Verder heb ik nog een grabbeldoos, een schoenendoos gevuld met wcrollen. Daar strooi ik dan wat lekkers in. Verder doe ik wel eens een soort spoortje uitleggen met snoepjes, wat dan leidt naar een stukje ham ofzo. Dat gaat het hele huis door.
Mijn hond is in maart geopereerd aan haar knie, daar was ook de kruisband van gescheurd. Ik weet wat je doormaakt! Moet je hond ook 6 weken rust houden?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 16:37

Bedankt voor de tips en ideeen, daar kan ik wel wat mee! Hij moet inderdaad 6 weken rustig aan doen. Hij was 4 maanden geleden ook geopereerd en dat is helaas niet gelukt omdat hij hechtingen afstoot. Dus ging het weer mis en moest het opnieuw, nu met oplosbare hechtingen. Maar hopen dat het nu wel goed gaat. Ik vind het zo zielig voor hem, hij wil zo graag lekker spelen en rennen maar voorlopig mag hij dat niet.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:45

Ach wat sneu... Zo lang al wachten... Ik kan je wel een troost bieden, als het eenmaal achter de rug is dan kan je hond weer rennen en spelen! Mijn hond kan nu alweer een paar maanden rennen zonder dat ze pijn heeft en dat is zo fijn. Dat was wel wat anders voordat ze geopereerd werd, na 20 minuten wilde ze gewoon niet meer van de pijn.
Zit je hond trouwens steeds aan zijn wond vanwege de hechtingen? Mijn hond moest zeker 2-3 weken een kap om en een legging om haar poot, want ze bleef er maar aan zitten.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:59

Veel beterschap voor je hond! We hebben thuis een boekje liggen en daar staat een spelletje in waarbij je 3 bekers pakt en onder 1ntje een snoepje legt en ze dan gaan verschuiven. Onze hond snapte het niet, misschien de jouwe wel :')

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 18:54

Nimfee schreef:
Ach wat sneu... Zo lang al wachten... Ik kan je wel een troost bieden, als het eenmaal achter de rug is dan kan je hond weer rennen en spelen! Mijn hond kan nu alweer een paar maanden rennen zonder dat ze pijn heeft en dat is zo fijn. Dat was wel wat anders voordat ze geopereerd werd, na 20 minuten wilde ze gewoon niet meer van de pijn.
Zit je hond trouwens steeds aan zijn wond vanwege de hechtingen? Mijn hond moest zeker 2-3 weken een kap om en een legging om haar poot, want ze bleef er maar aan zitten.

Nee mijn hond komt er gelukkig helemaal niet aan dus die hoeft geen kap op. Hij was vanavond weer voor controle bij de DA en hij gaat goed. Nog 5 weken te gaan. Ik ga dit weekend even wat spelletjes met hem uitproberen. Hij is heel slim dus ik denk dat hij het wel snel door heeft.

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:40

Deze is al genoemd, veel leuke dingen om self te maken, het hoeft niet duur te zijn! http://www.hersenwerkvoorhonden.nl/
Die van mij doet alles voor eten: blijft brokjes zoeken in een grote kartonnen doos gevuld met wc rollen geweldig vinden. Maar ook brokjes verstoppen in een handdoek/ oude theedoek en dichtknopen. Brokjes in een lege fles, ook leuk.
Succes met het herstel van je hond, is altijd sneu als ze rustig aan moeten doen met hun lijf, maar het koppie zit vol actie.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:54

aisie schreef:
Nimfee schreef:

Nee mijn hond komt er gelukkig helemaal niet aan dus die hoeft geen kap op. Hij was vanavond weer voor controle bij de DA en hij gaat goed. Nog 5 weken te gaan. Ik ga dit weekend even wat spelletjes met hem uitproberen. Hij is heel slim dus ik denk dat hij het wel snel door heeft.

Oh gelukkig dat hij er niet aan zit! Is alleen maar beter. Beterschap en succes de komende weken!