Gedrag poes veranderd na poezenpil?! Ervaringen gezocht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphx93

Gedrag poes veranderd na poezenpil?! Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 11:05

Hoi bokkers.

Ik heb sinds eind juni een hele leuke Poes met de naam Lissy.
Sinds 2 weken zit zij op de kattenpil en haar gedrag is compleet veranderd.
Ze was een heel aanhankelijk maar pittige kitten. Ze luisterde goed had naar mijn idee ADHD maar had ook kuren.
Sinds ze op de poezenpil is, is ze rustig, wilt niet aangehaald worden en ze is gewoon bloedsagarijnig.
Kan dit door de poezenpil komen?

4 weken geleden heeft ze erge longontsteking gehad en is heeft daardoor 10 dagen aan de antibiotica gezeten en aan de metacam omdat ze haar eigen temperatuur niet meer kon regelen (41.6 graden koorts)
Ze zit daardoor nog niet mooi in haar vachtje en heeft zo nog last van wat pus uit haar oogjes.
Maar het lijkt mij niet dat haar gedrag hierdoor is veranderd.

Hoe denken jullie dat dit komt?

De poezenpil is trouwens maar voor 2 maanden. Ik heb namelijk nog een volwassen kater en een kitten kater die is jonger is dan Lissy. Over 2 maanden word ze dus gewoon gecastreerd :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:06

Het zou mij niet verbazen, mensen kunnen er ook flink last van hebben..

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:07

De kat van mijn moeder was ook aan de poezenpil en haar gedrag en vacht veranderde ook. Mijn moeder heeft haar toen laten steriliseren en het lieve poesje kwam weer te voor schijn. Haar huid is ook weer onwijs mooi.

Amaris

Re: Gedrag poes veranderd na poezenpil?! Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:08

Tja, je stopt er toch een hoop hormonen in, en hormonen werken nou eenmaal bijna overal op door.

Dus kan me voorstellen dat het inderdaad aan de pil ligt.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 20:27

Dan ga ik maar gewoon uit dat het door de pil komt..

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:36

Stop alsjeblieft met je kat de kattenpil te geven... De kattenpil is zó vreselijk slecht voor je kat! Hier hebben we het ook gedaan, heb maandag de kattin moeten laten inslapen... Ze had gezwellen in haar buik van jawel... de kattenpil.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 07:19

Het is maar voor 2 maanden dus dan zal het wel niet zo schadelijk dan dat je het jaarlijks gebruikt. Anders was het ook nooit op de markt gekomen.

Ik gebruik hem liever ook niet maar met 2 katers in huis lijkt me geen poezenpil vragen om problemen!
Wel maar van je kat zeg :(

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 07:30

Voor twee maanden is het geen enkel probleem om het te geven. Ze kunnen er idd een gedragsverandering door krijgen, het blijft toch een portie hormonen die je erin stopt.
Na de castratie verandert het gedrag normaal gesproken weer.

Gezwellen in de buik (waarschijnlijk dus op de eierstokken of in de baarmoeder) kunnen voorkomen maar dat is een bijwerking die normaal gesproken alleen maar voorkomt bij zeer langdurig gebruik (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk maar de kans is erg klein)

Wel oppassen, een dagje diarree of spugen en de pil werkt niet meer voor de volle 100%.

Succes.