Toen ik merkte dat haar achterpoten aan de binnenkant en haar buik kaal werden ben ik naar de DA gegaan. Deze had het over of een allergie of over stress. Ik kreeg prednison mee en als dat aan zou slaan was het zeer waarschijnlijk een allergie en zou ze voor altijd op een onderhoudsdosis moeten.
Na een week of 3 prednison geven merkte ik nog geen verbetering en ben ik gestopt, als het er toch niet beter van werd wilde ik haar die troep liever niet meer geven.
Na een tijdje werd het krabben en likken minder en begon het haar weer wat bij te groeien, rond deze tijd had ik mijn nieuwe huis gekocht en hebben de katten een maand bij mijn ouders gewoond waarbij het ook heel goed ging. Ik was nog wel bang dat door verhuizingstress het weer erger zou worden, maar dat was niet het geval. Nu woon in alweer 3 maanden in mijn nieuwe huis en in het begin zat madam geweldig in haar vel. Niet te veel krabben en likken en ze leek erg relaxed. Na 4 weken mochten ze weer naar buiten. De betreffende kat gaat weinig naar buiten, maar de andere die ik heb wel. Het zijn trouwens niet de beste maatjes, die andere kat is vrij dominant over deze.
Helaas gaat het nu sinds een week of 3 weer slechter, ze krabt en likt weer veel, haar buik en poten zijn alweer kaal en het haar op haar kont wordt ook alweer dunner. Ook is ze voor mijn gevoel een stuk schichtiger (al is het altijd al wel een wat vaag en bangig katje geweest) en zenuwachtiger. Heb weer ontvlooid en ontwormd vorige week, voor als het een ernstige reactie op een vlo is ofzo, maar ik zie nog geen verbetering.
Zal het dan toch stress zijn? Maar waarvan? Sinds we in dit huis wonen is er niets veranderd en in het begin deed ze het zo goed
kun je beter met warm water met appelazijn wassen of wat teershampoo voor dierenvachten.