Wij hebben hier toch wel een probleempje met onze hond. Onze Spaanse vriend is nu 1 jaar oud, gecastreerd en weegt een kleine 45kg denk ik

Hij komt dus uit Spanje en we weten niet wat voor ras er in zit. Waarschijnlijk iets met ridgeback/herder/dog.. Naar mijn idee zit er duidelijk jachthond in.
Het probleem is dat hij vanaf pup af aan al gefocust is op katten. Wij hebben er zelf geen maar met uitlaten is het een drama. Onze hond luisterd prima, kan los in het bos, bij de paarden dit gaat allemaal goed. Laat ik hem uit en hij ziet een kat, is hij van de wereld. Hij hoort niks meer, hij ziet niks meer en ik moet hem echt aanraken om hem uit zijn trans te halen. Ik heb alles geprobeerd, zo snel mogelijk doorlopen, blijven staan om te laten kijken, proberen af te leiden met iets lekkers niks helpt. Hij zoekt ze ook echt, tijdens het wandelen kijkt hij onder geparkeerde auto's en ga zo maar door.
Regelmatig word ik dus het grasveld overgetrokken omdat er een kat begint te rennen. Nou kan ik hier nog wel mee leven, maar hij is 1 jaar en gaat nog veel sterker worden. Het zieligste vind ik het voor mijn ouders omdat hun hem ook weleens uitlaten.
Hebben er bokkers ook zon hond? Of tips?
Hondenschool schiet ik niks mee op.. Devil luisterd voor de rest prima.