hond heel erg veel last van vlooien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FrenchFries

hond heel erg veel last van vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 20:59

ik heb n kleine hond en deze had een poosje geleden vlooien, alleen nu blijven ze terugkomen
ondanks alle spullen(pippetjes en vlooienbanden)

help???

Shirley

Re: hond heel erg veel last van vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:01

Behandel je ook wel z'n mand en je vloerbedekking e.d. ?

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:12

Elke dag stofzuigen, Haar mand dekentje of wat dan ook wassen.
Welk merk pipetjes heb je? Dat moet je elke maand doen!
Was haar anders even lekker :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:19

Vlooiendruppels, vacht uitkammen met een vlooienkam, zodra je ergens een vlo ziet liggen moet je die natuurlijk direct opruimen, wat ik zelf doe direct de hele kamer weer ontsmetten. Het is niet van; je druppelt zo'n pipetje in de nek en hiep hoi de vlooien zijn weg.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:26

Vlooien wonen in je huis,niet op je hond.
Dus alles wassen en spuiten met omgevingspray.
Ik had gisteren ook ineens een paar vlooien op mijn hondje en heb alles direct weer ontvlooit,gewassen en ingespoten.
Een heel werk maar anders komt het niet goed.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:17

Alles wat uit te wassen in in de ruimtes waar je hond is geweest uitwassen. De rest van je huis bewerken met omgevingsspray tegen vlooien.
Hond elke dag kammen met een vlooienkam en de vlooien en de kam met vlooien erop in gekookt water met sop doen. Met wat en wanneer heb je je hond behandeld voor vlooien?

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:19

Ontworm je ook als je hem tegen vlooien behandeld? Een worm en een vlo zijn gastheren van elkaar. Heb je het ene heb je het andere ook. En dat hoef je niet altijd te zien. Doe je de hond moet je ook de kat doen.

Daarbij zijn vlooienbanden niet zo sterk om per direct de hond van alle vlooien te ontdoen.

Wat voor merk pipet gebruik je en hoe/zwaar breng je die aan. Daar gaat namelijk vaak ook nogal wat fout.

Vlooien zijn idd parasieten van de omgeving. Als ze op je hond zitten, zitten ze ook onder je bank, in je tapijt, in de hondenmanden etc. Goed stofzuigen en alles behandelen met omgevingsspray tegen vlooien.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:15

Minx2000 schreef:
Ontworm je ook als je hem tegen vlooien behandeld? Een worm en een vlo zijn gastheren van elkaar. Heb je het ene heb je het andere ook. En dat hoef je niet altijd te zien.

Dat is niet altijd waar. De meeste wormen die een hond heeft zijn spoelwormen. Spoelwormen zijn niet in combinatie met vlooien, die hebben dus niks met elkaar te maken. Het Kan wel in combinatie met een lintworm zijn, maar die hebben ze niet vaak.
Je kan hiervoor de ontlasting bekijken, zitten daar een soort van witte rijstkorreltjes in dan heeft de hond wormen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:19

Ik ziet hier met het zelfde probleem al een jaar huis gesprayt alless gewassen honden gewassen katten gewassen en nu alle pippeten gehad maar onze kleine hond blijft er last van hebben.
Wij weten het nu ook niet meer:-(

Edit: wij scheren onze kleine hond ook.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:57

en welke pipetten worden er gebruikt?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:40

Vlooienbanden werken niet afdoende. Pipetjes heb je verschillende in, koop een merk wat ook larven dood en niet alleen de volwassen vlooien.

Daarnaast alles stofzuigen/wassen waar de hond op ligt en met name kiertjes/hoekjes in het huis. Vergeet je hond ook niet te ontwormen, vlooien brengen wormen met zich mee.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:14

Sassol schreef:
Vlooienbanden werken niet afdoende. Pipetjes heb je verschillende in, koop een merk wat ook larven dood en niet alleen de volwassen vlooien.

Daarnaast alles stofzuigen/wassen waar de hond op ligt en met name kiertjes/hoekjes in het huis. Vergeet je hond ook niet te ontwormen, vlooien brengen wormen met zich mee.

lees wat ik hier paar berichten hier boven zei met betrekking tot wormen.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:15

wij gebruiken prac-tic pipetten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:20

Toen ik 5 jaar geleden ben verhuisd naar waar ik nu woon, kwam ik in een vlooienplaag te wonen dankzij de vorige bewoners. :(
Ook van alles gedaan maar mijn hond en katten kwamen er niet vanaf.
Toen via de dierenarts een spuitbus gekocht van Stronghold om het hele huis mee in te spuiten.
Dit na een week nog een keer herhaald.
En pipetjes van Stronghold voor de katten en de hond.
En zowaar....met dit middel was ik eindelijk van de vlooienplaag af!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:24

Wij hadden ook een vlooienplaag.. Drama.. En maar wassen en maar spuiten met omgevingsspray en de katten en hond maar behandelen.. Niets hielp.. Maanden in die ellende.. En zeker deze zomer, met dat warme weer.. Wat hadden wij een vlooien.

Tot ik Stronghold pipetjes kocht.

En voila, geen vlo meer te zien.

We hadden ook een nestje kittens en die hadden ook last van de vlooien, maar die mag je nog niet behandelen. De dierenarts raadde de Stronghold pipetjes aan. Als ik de moederkat daarmee deed, zou het ook bij de kittens weggaan.. Daarom heb ik die toen gekozen, want ben normaal niet van de pipetjes.

Blij toe, want alle vlooien zijn weg. Ook de kittens hebben geen enkele vlo meer.

Heerlijk is dat. Bij mij niets anders meer in huis dan Stronghold :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:33

Stronghold is idd een goed middel, er zijn tegenwoordig ook pillen die van binnenuit doden, Comfortis is er een, dat schijnt ook wel goed te werken.

Maar wat je ook gebruikt, 80% van de vlooien leeft in de omgeving van je hond en veel daarvan zit nog in eitje of is larve, dus je moet ook de omgeving behandelen en dat een aantal keer herhalen met een paar weken tussentijd.
Zoveel mogelijk uitwassen op meer dan 60 graden, kan dat niet dan stop het in een afgesloten vuilniszak een nacht in de vriezer.
Stofzuig dagelijks je huis, ook de kieren. Spuit even met omgevingsspray in de stofzak, dan gaan eitjes en larven die je opzuigt ook dood ipv weer uitgeblazen te worden bij de volgende zuigbeurt. Vervang je de stofzak vergeet dan niet in de nieuwe ook even te spuiten en gooi de oude zak bij voorkeur meteen buiten in de vuilbak ipv binnen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:48

ik had van januari tot mei vlooien.. toen het nog zo koud was..

met advantage veel stofzuigen kleden ect wassen werden het wel minder maar iedere maand was er wel weer een paar.. toen met stronghold een keer gedaan en weer herhaald met advantage en ipv een maand om de 3 weken was er na 2 keer geen vlo meer te bekennen..

zelfs met het warme weer niet meer.

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 15:18

gelukkig geen vloerbekleding, en mand en alles uitgewassen en het hele huis schoongemaakt en stofgezogen.

en toch maar eens kijken naar dat stronghold, iedereen hier is erg positief zo te zien :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:22

Voordeel van stronghold is dat het ook in de huidschilfers gaat zitten, die de hond door het huis verspreidt. Hierdoor pakt het ook de omgeving aan.
Moet je niet teveel stofzuigen ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:24

Schoonmaken en uitwassen moet je blijven doen hé? Want je kunt nooit in één keer alles om zeep helpen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:14

En niet te vaak dweilen,vocht vinden ze fijn.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:27

Veel schoonmaken en je hond afspoelen/wassen om de vlooien te verstikken. Mijn hond had laatst ineens vlooien, ze heeft echt al 3 jaar geen vlo gehad dus het was weer even nieuw voor mij. De dierenarts raadde aan om 2 weken lang 2x per week te wassen en dat heeft bij mij goed geholpen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:32

In welke regio woon je en welk middel heb je gebruikt? Tot mijn stomme verbazing had na mijn verhuizing naar de bollenstreek, mijn hond ook ineens vlooien, ondanks pipet-gebruik. Wat leerde ik van een boer uit de buurt: in Frontline zit hetzelfde gif, als dat wordt gebruikt op de bollen. Dus de vlooien waren er resistent voor. We gebruiken nu een band van Seresto, nooit meer een vlo gezien.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 08:22

Wassen met groene zeep daarna met hondenshampo.