Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Sassy schreef:Een van mijn border collies blijkt ook epilepsie te hebben, helaas mijn beste wedstrijd hond
Eerst dacht de DA aan een hersenbloeding, na de eerste aanval die wij meekregen, de dag erna had ie weer een "aanval" , achteraf gezien denk ik dat ie al eerder aanvallen gehad heeft, ook partiële, die wij echter toen nog niet duiden konden als epilepsie.
Mijn hond was dagenlang erg moe na een aanval, kon niet meer rechtuit lopen, zwalken alsof ie bezopen was, had heel erge dorst, dronk veel meer als normaal, meer honger als anders.
Inmiddels zijn we na de eerste aanvallen die we meekregen sinds maart dit jaar kliniek in en uit geweest, omdat het niet duidelijk was wat het kon zijn.
Na een aantal klinieken, en meegedaan te hebben aan een epilepsie studie aan de uni Giessen is er toch (helaas) uitgekomen dat mijn hond primaire epilepsie heeft.
Na een uitgebreid neurologisch onderzoek, RX, bloedtesten, MRI en Liquor (hersenvloeistof)
We hebben zelfs op Addison laten testen, schildklier, diabetes e.d. noem het maar op...
Mijn hond is ook anders als voordien, wil bij tijd en wijle niet meer met de rest buiten, heeft (terwijl het altijd de liefste hond van de wereld was) mensen aangegromd, in het werk heb ik tot een paar weken geleden gedacht ik kan er nooit meer iets mee aan de schapen.
Aanvallen kwamen telkens in rust, als ie lag te slapen...hoewel de laatste kwam na een weekeinde trial lopen, dus ik vermoed eens dat stress zeker ook triggert.
Hij is inmiddels ingesteld op 2 x 100 mg pexion per dag (nieuw medicament), de eerste 2 weken was hij toch suf en slecht aanspreekbaar, ofschoon men zei dat dit minder bijwerkingen zou hebben. Intussen mag hij heel af en toe toch mee aan de schapen.
Maar je herkent hem niet meer, geef je een commando en staat ie te kijken ehhh ik begrijp even niet wat je bedoeld baas. Laatst vond ie de schapen niet op de wei...is om te janken.
Als ik zie hoe de lieve getalenteerde hond zo veranderd is.
Dus verandert een hond door epi? Zeker wel jammer genoeg!