Vlooien & Teken, halsband of pipet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Vlooien & Teken, halsband of pipet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 12:04

Via de zoekfunctie kon ik geen gerelateerde topics vinden dus dan maar een nieuwe op hoop van zegen!

Wij behandelen onze hond tegen vlooien en teken met Advantix 250, een pipet. Deze pipet is namelijk 'watervast' en werkt in verhouding het langst. Wij behandelen onze hond hier iedere vierde week mee en zorgen dat hij dan ook de volgende 72 uur niet nat word bij wijze van zwemmen.

Een vriendin van mij heeft echter de vlooien en tekenband van Seresto die ook 'watervast' is. Echter werkt deze band voor zo'n 7 à 8 maanden, uiteraard bij veel zwem gebruik een stuk korter. Nu staat er onder uitleg van de Seresto band "De halsband dient gedurende 8 maanden continu gedragen te worden.", dit doet mijn vriendin niet bij haar hond als hij in huis loopt doet ze hem af en in de bewaarblik die erbij zit. Maar wat zijn dan de consequenties?

Want ik twijfel enigszins, ik vind dat de hond constant zo'n band om heeft toch wel een minpunt omdat ik het in huis niet prettig vind. Daarbij speelt hij thuis met de katten en onderweg met honden, die bijten veelal in het nek gedeelte, het lijkt me dan niet prettig als er constant in die band gebeten word. Maar pipetten zijn in verhouding duur, nu is €25,- verdeeld over 4 maanden een peulenschil maar toch het is niet goedkoop.

Wat vind bokt, en wat doet bokt? Waarom gebruik jij pipetten of de halsband?

Overigens is het een onderwerp wat iets laat in het jaar komt... veel mensen beschermen hun hond maar tot Oktober/November. Daar ben ik mij bewust van.

Wilawander

Re: Vlooien & Teken, halsband of pipet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:28

Onze honden krijgen in de zomermaanden (meestal maart tot November) Advantix of een vergelijkbaar product daar ik dan zeker ben van geen teken. Banden vind ik vies ivm met er aan zitten en inderdaad het spelen. In de wintermaanden geef ik Frontline.
De prijs is inderdaad heftig. Heb er 5 maar weegt niet op voor de ellende van teken ziektes.