Bij mijn vriend thuis lopen er enkele jonge katjes rond in huis. Eentje daarvan is Tinkelbel, een kleine lapjeskattin. Oorspronkelijk was het een wild kattenjong, maar ik heb het gevangen en nu is het een tam kleintje. Maar er is iets mis met haar oogje helaas... In het begin was het gewoon gesloten en etterde het, dus verzorgd met oogdruppels 3x daags. Haar oogje beterde en ze kon het alweer openen, maar het was nog steeds troebel en nog niet 100% gezond. Ze liep al bijna een maand rond met dat oogje, maar het was dus wel aan de betere hand.
Echter staat er sinds vrijdag een zwelling op de oogbol

De ouders van mijn vriend stellen een bezoek aan de dierenarts echter steeds uit... "Ik zal er gewoon oogzalf in doen" of "Ik heb dit al veel meegemaakt, het trekt wel weg" zegt zijn moeder. Ik zie het er dus niet in dat ze naar de DA zullen gaan met Tink of het zal zijn als het te laat is. Maar het is een katje van bij mijn vriend thuis, ik kan het beestje dus maar moeilijk 'kat-nappen' en ermee naar de DA rijden als zijn ouders dat niet willen...
Ik zit dus een beetje in een lastig parket...
Een DA-bezoek en een mogelijke operatie kan ikzelf niet betalen, maar Tink haar oog ziet er toch niet goed uit. Voor de rest is het katje echter wel speels en actief. Om jullie een beeld te geven van hoe het eruit ziet, post ik in link een foto. Het is namelijk nogal wansmakelijk...
*KLIK*
Nu vroeg ik mij af of iemand van jullie hier al ervaring mee heeft gehad ?? Trekt dit echt weg met behulp van oogzalf of -druppels of zal het oogje eruit moeten worden gehaald ??
Wat kan ik zeggen om mijn schoonouders te overtuigen ?? (mijn schoonmoeder is boerin en denk het vaak beter te weten. Ze is nogal standvastig als ze een gedacht heeft. Zij is ervan overtuigd dat het 'niet erg' is en elke keer als ik zeg dat het oog er zal moeten worden uitgehaald ontkracht ze mijn argument steeds...)
Alvast ontzettend bedankt voor de hulp !
ps: Wel graag beleefd blijven ! Ik vraag hier jullie raad over het oogje, wat jullie mening hiervan is. Dat er een DA moet komen besef ik ook wel. Ik ben geen dierenbeul, ik zit in met dit katje en wil dat er een DA naar kijkt. Maar dit is niet mijn kat en de ouders van mijn vriend willen er geen DA bijhalen. Ik probeer hen ervan te overtuigen dat het wel nodig is. Ik ga het echter zelf niet gaan oplossen als de eigenaars het zelf niet willen.