iemand tips voor verlatingsangst hond ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

iemand tips voor verlatingsangst hond ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 19:54

Zo'n kleine drie maanden geleden hebben wij een klein hondje gekocht van nu 14 maanden oud.
Een super leuk en lief dier, ze kan het super goed vinden met andere honden, katten en met kleine kinderen.
Ze luistert super goed en is heel gehoorzaam en goed opgevoed, echter toch heeft deze hond één maar.

Ze kan niet alleen zijn, we hebben er een gedragsdeskundige bij gehad die met allemaal tips kwam en wat we allemaal moesten doen. Nou we hebben het geweten, jas aan, jas uit, sleutel pakken, sleutel weer terug leggen, doen alsof je gaat en toch niet gaan, jas aan, naar buiten, gelijk weer naar binnen, en dat de hele dag door. Een heel gedoe en heel intensief...maar ja het is zo'n leuke hond en we hadden het er graag voor over. Maar het heeft geen enkel effect. We hebben de deur nog maar net dicht en kef kef blaf blaf piep piep. We mogen dan niet het huis in als madam zit te blaffen dus even afleiden, door te ons zelf te bellen, op het raam te kloppen e.d en dan snel naar binnen. We zijn dus nu continue thuis, op zich niet erg, ik werk niet. Maar een boodschapje halen is er gewoon niet bij of even naar de bieb gaat dus ook niet. We zijn gek op de hond, maar ik krijg er stress van.

Heeft er iemand nog goede tips?
Wij willen de hond niet weg doen, maar wel wat meer vrijheid. Wij dachten misschien een hond er bij, die wel alleen kan zijn, maar wat als ze nu met zijn tweeën een koor beginnen? En eigenlijk zitten we niet echt te springen om een tweede hond, ze krijgt hier aandacht genoeg en gaat bijna elke dag een half uur spelen met een honden vriendje op een veldje.

Ik sta open voor tips en suggesties. We hebben al met een bench geprobeerd, op aanraden van de gedragsdeskundie, maar dan is het en blaffen en over de toeren krabben (sloopgedrag). Als ze los is in de woonkamer is het alleen blaffen, ze maakt dan dus niks stuk. We hebben het geprobeerd met een flink bot, een gevulde kong, muziek aan, adaptil in het stopcontact, niks lijkt te helpen. We laten haar dus ook niet alleen, het langste wat ze nu alleen zit is hooguit 10 minuten, bij controle waar de kinderen zitten bij buiten spelen. Is er iemand die nog andere ideeën of probeersels heeft? Want krijg letterlijk het heen en weer van naar buiten en naar binnen, zonder resultaat

Tooske

Re: iemand tips voor verlatingsangst hond ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:16

Lastig probleem zeg. Heeft er iemand last van als ze blaft? Ik zou anders zeggen gewoon laten blaffen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 09:55

We zitten in een rijtjeshuis. Ik wil ook niemand tot last zijn, en ik kan me best voorstellen dat de buren (er op den duur aan) gaan ergeren. Ze hebben beide te kennen gegeven dat het heel irritant is voor die kleine eventjes, maar zolang het voor eventjes is ze het niet heel problematisch vinden, maar dan heb ik het dus over 5 tot 10 minuten en geen half uur of een uur weg om boodschappen te halen, tandarts / huisarts bezoek of zo. Ik zie overal om me heen mensen met één hond en die kunnen ook alleen zijn, dus moet het de onze ook toch aan te leren zijn? Volgens de deskundige was hij er nog jong genoeg voor, alleen die tips van hem werken niet.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:27

Tsja, stug blijven volhouden ben ik bang. :=
Onze adoptie hond kon ook niet alleen blijven, zelfs niet met onze andere hond erbij.
Hij uitte het niet in blaffen, gelukkig, maar door overal in paniek bovenop te springen, zoals tafels, kasten en het aanrecht. En daarna op alle plastic dingen gaan kauwen die hij kon vinden in huis... als ik in het begin weg moest om boodschappen te doen bijvoorbeeld, hebben we de honden ondergebracht bij mijn ouders of we zorgden voor een oppas want hij kon niet in een bench, die sloopte hij in pure paniek.
Het blijft toch een kwestie van oefenen. Hoewel het lastiger wordt als ze gaan blaffen, die van ons bleef God zij Dank wel stil.
Het heeft even geduurd (een jaar) maar nu zijn we zover dat ze een halve dag alleen kunnen blijven. We sluiten ze dan wel op in de bijkeuken waar ze nergens bovenop kunnen springen en niets kapot kunnen kauwen. Nu slapen ze lekker op het laken voor de deur tot we weer terug komen. Hij vind het nog steeds niet echt leuk als we weggaan maar hij raakt niet meer in paniek.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:30

Wat ik mij afvraag , Had de hond dit ook bij de vorige eigenaren?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 17:43

bij de vorige eigenaar zat ze in een roedel met totaal 5 honden, de eigenaar werkte part-time en kon ze dus wel alleen thuis blijven, hoewel er van alleen dus geen sprake is, want ze was met nog vier andere honden.