Hond met artrose

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Hond met artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 08:31

Mijn hond van 9 heeft beginnende artrose aan beide voorpoten.
Ellebogen wel te verstaan, een lastige en pijnlijke plaats.

Nu ben ik door de bomen het bos kwijt als het gaat om middelen die hierbij kunnen ondersteunen.
Heb alles op uitgespit op internet, maar heb nu meer behoefte aan ervaringen.
Zelf heb ik Soulmate nutrition bijgevoerd een hele lange tijd en, behalve dat het erg duur is, merk ik weinig verschil.
Nu ben ik aan een proefpakket van Puur voor dieren. Dat zijn capsules en daar heeft ze er 2 per dag van.
Ze krijgt ze nog te kort om verschil te kunnen merken.

Wat geven jullie je dier met artrose en merk je dat het werkt?

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:37

nektosha schreef:
Mijn hond van 9 heeft beginnende artrose aan beide voorpoten.
Ellebogen wel te verstaan, een lastige en pijnlijke plaats.

Nu ben ik door de bomen het bos kwijt als het gaat om middelen die hierbij kunnen ondersteunen.
Heb alles op uitgespit op internet, maar heb nu meer behoefte aan ervaringen.
Zelf heb ik Soulmate nutrition bijgevoerd een hele lange tijd en, behalve dat het erg duur is, merk ik weinig verschil.
Nu ben ik aan een proefpakket van Puur voor dieren. Dat zijn capsules en daar heeft ze er 2 per dag van.
Ze krijgt ze nog te kort om verschil te kunnen merken.

Wat geven jullie je dier met artrose en merk je dat het werkt?

Het komt vaker voor dan je zou denken. Ik geef mijn honden glucosaminetabletten die ik bij de paardendrogist koop (Dursydog)
Afbeelding

Een basis van elke dag de nodige hoeveelheid geven, 1 pil per 15 kg en na een dag of 14 volstaat het door om de dag te geven. Ik merkte vrij snel dat de hond niet meer kraakte op het gewricht en ook dat ze zonder hinken gaan lopen. Voor mij een teken dat het ook beduidend minder pijnlijk is.
Je hebt meer soorten pillen en poeders met dezelfde werking, maar ik ben bij dit merk blijven hangen omdat het gewoon goed werkt.

Edit: de honden krijgen ook met regelmaat vlees in de vorm van KVV gevoerd, maar ik heb de indruk dat het soort voer bij mijn honden niet uitmaakt tegen de artrose. Verkeerd voer geeft ze wel huidirritaties en slechte ontlasting.
Laatst bijgewerkt door klien op 30-08-13 08:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Douraque

Re: Hond met artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:40

Wij gaven Primeval Gelatinaat aangezien ik al goede resultaten had behaald bij mijn paard hebben wij dit ook aan de hond gegeven (honden variant). En ik moet zeggen, ze deed het er uitstekend op en is op 14 jarige leeftijd nog hersteld van een gebroken voorpoot

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:41

ik geef hier arthro-5 van glucosamine.com

ben daar echt zeer tevreden over :j

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:14

Ben ook erg benieuwd. Bij mij 3 jarige AB is een zeer lichte vorm van artrose geconstateerd. Is het raadzaam om nu ookal glucosamine te geven?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:32

Glucosamine helpt vaak heel goed! Het is een supplement, geen echt medicijn.

Briitje: het kan dus ook zeker raadzaam zijn om het ook aan de jonge hond al te geven! Het helpt de gewrichten te ondersteunen door ze soepel te houden :)

Je kan het bij de DA halen, maar beter voor je portemonnee is het om het bij de kruitvat oid te halen.
Wel even opletten met de dosering, maar anders moet je even PB doen, dan kan ik dat wel uitrekenen :))

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:06

Hier had onze labrador het ook we zijn begonnen met speciale brokken joint support hielp goed.
Ook hadden we joint comp capsules dat is idd glucosamine. De laatste jaren stond hij op pijn medicatie van de dierenarts eerst Norocarp later previcox.