nektosha schreef:Mijn hond van 9 heeft beginnende artrose aan beide voorpoten.
Ellebogen wel te verstaan, een lastige en pijnlijke plaats.
Nu ben ik door de bomen het bos kwijt als het gaat om middelen die hierbij kunnen ondersteunen.
Heb alles op uitgespit op internet, maar heb nu meer behoefte aan ervaringen.
Zelf heb ik Soulmate nutrition bijgevoerd een hele lange tijd en, behalve dat het erg duur is, merk ik weinig verschil.
Nu ben ik aan een proefpakket van Puur voor dieren. Dat zijn capsules en daar heeft ze er 2 per dag van.
Ze krijgt ze nog te kort om verschil te kunnen merken.
Wat geven jullie je dier met artrose en merk je dat het werkt?
Het komt vaker voor dan je zou denken. Ik geef mijn honden glucosaminetabletten die ik bij de paardendrogist koop (Dursydog)

Een basis van elke dag de nodige hoeveelheid geven, 1 pil per 15 kg en na een dag of 14 volstaat het door om de dag te geven. Ik merkte vrij snel dat de hond niet meer kraakte op het gewricht en ook dat ze zonder hinken gaan lopen. Voor mij een teken dat het ook beduidend minder pijnlijk is.
Je hebt meer soorten pillen en poeders met dezelfde werking, maar ik ben bij dit merk blijven hangen omdat het gewoon goed werkt.
Edit: de honden krijgen ook met regelmaat vlees in de vorm van KVV gevoerd, maar ik heb de indruk dat het soort voer bij mijn honden niet uitmaakt tegen de artrose. Verkeerd voer geeft ze wel huidirritaties en slechte ontlasting.
Laatst bijgewerkt door klien op 30-08-13 08:40, in het totaal 2 keer bewerkt