Mijn kater (gecastreerd, kruising Balinees, 2,5 jaar, binnenkat. Leeft samen met volle zus) heeft maagklachten. Na herhaaldelijk overgeven voor een langere tijd was ik het zat en ben ik naar de dierenarts gegaan. Braaksel is groen/bruin van kleur en erg vloeibaar. Er zitten soms onverteerde brokjes in, nooit haarballen. Wel losse haren maar niet veel. Hij heeft waarschijnlijk een maagontsteking. Hij was in een jaar tijd al afgevallen van 5 kg naar 4,5 en nu wederom 2 ons kwijt (dus 4,3 kg momenteel). Hij heeft een prik gehad en ik heb antibiotica en druppels tegen het braken. Zijn zus heeft nergens last van. Ontlasting is goed.
Nu wil ik dus eigenlijk overstappen van voer zodat zijn maag wat minder belast wordt. Ik voer nu Royal Canin Indoor 27. Ze vinden dit erg smakelijk en eten er graag van. Maar ik vind het vervelend en tegennatuurlijk om zoveel granen te voeren. Door een topic hier pas geleden had ik een proefverpakking Applaws gekocht. Dit vonden ze allebei erg smakelijk! Maar ik maak me toch nog erge zorgen over de enge verhalen die er rond gingen over dit voer. Ook al zijn de berichten 4 jaar oud, het zal je maar gebeuren dat je kat er toch ziek van wordt! Ik heb het gevraagd aan de dierenarts maar zij kende het merk niet en ging ook af op haar google rondje.
Is er iemand die misschien toch meer kan vertellen? Onafhankelijke informatie is echt heel erg lastig te vinden. Ik kan Applaws zelf wel mailen maar ja, wij van wc-eend...
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel met Acana. Mijn katten die last hadden van diarree en dergelijke zijn hier enorm van opgeknapt. Ook mijn blaasgruis kat heeft er geen problemen mee. Ik heb er toen een topic over geopend, misschien heb je er iets aan: [BB] Ervaringen brok met hoog vleespercentage (kat)
jiperdepip
Geplaatst: 29-08-13 16:58
is het voeren van kvv geen optie ? bijvoorbeeld haaksbarf barfmenu naturis natuur&dier dat lijkt me voor de maag het meest natuurlijk
Mijn kat heeft een erg gevoelig maag/darmstelsel en kreeg flinke obstipatie van Applaws, zij krijgt nu Orijen en doet het daar goed op! Orijen is ook een graanvrije brok.