Bevalling van een koe!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Bevalling van een koe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 14:11

Hallo,

Hier in de polder staan in een wandelgebied koeien. Erg leuk natuurlijk. Gisteravond riep mijn moeder dat ik snel moest komen en m'n camera moest meenemen. Dus cameratas gepakt en mee naar de polder gegaan, stond er ineens een koe te bevallen! Boer stond echt raar te kijken, stuk of 6 mensen waarvan een heel aantal met camera's. We zijn voor en tijdens de bevalling netjes achter het hek gebleven tot de boer zei dat we mochten komen kijken ;).

Tijdens de bevalling, hoefjes waren er uit maar schoten steeds terug toen ze op ging staan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen kwam de boer, duurde een hele tijd voordat ze niet meer opstond als de boer kwam aanlopen...
Afbeelding

En de hele kudde keek toe
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
En daar komt het stiertje eruit...

Afbeelding
Net ter wereld, nog helemaal nat :(:)

Moeder en zoon maken kennis... Dit was haar eerste kalf, zo bijzonder dat ze precies weet wat ze moet doen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan, na veel moeite, in de wagen op naar stal.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

Anoniem

Re: Bevalling van een koe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:15

Had al wel foto's gezien op Facebook maar wat leuk om dat zo even mee te maken zeg! Heel bijzonder! :) Je hebt het ook mooi op de foto gezet!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:16

Mooie foto`s, Ik zie hier heel veel koe bevallingen. Maar zo eens foto`s te zen heel bijzonder.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:19

Wat een knapperd!! <3
Wat gaaf dat je er zo net op tijd bij was en het zo mooi vast hebt kunnen leggen!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:20

Gave reportage geworden.
Was blijkbaar niet een 'geplant' kalf?

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:22

Mooi om te zien, heb zelf geholpen bij bevallingen van kalveren.. blijft prachtig om naar te kijken.
Laatst bijgewerkt door Kaulitz op 29-08-13 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 14:23

ponyparadijs schreef:
Gave reportage geworden.
Was blijkbaar niet een 'geplant' kalf?

Jawel, ze was al 2 weken over tijd. De boer heeft een week lang geprobeerd haar te pakken, maar dat lukte dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:26

Leuke fotos!

Zelf ook wel eens een bevalling van een koe gezien, was de hele familie er XD We hadden namelijk een feest :")
Altijd mooi om te zien!

Gister was een koe bij mijn verzorgpaard ook bijna zover.. Benieuwd of het kalf er al is of niet :)) anders vanmiddag met geluk XD

XX

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:28

Wat een gave foto's zeg! Weer eens wat anders dan een veulen :D En wat een schatje <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 16:20

Bedankt voor de reacties!
Was erg leuk om te zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:21

Wat leuk zeg, ik heb toevallig vanochtend ook een koe gezien met een kalfje die nét geboren was (was nog nat). Twee uur later toen ik er op de terugweg weer langs kwam lagen moeder en kalf gezellig ergens anders in het weiland. De boer had het kalf blijkbaar nog niet ontdekt. Moeder en kalf genoten zichtbaar van het samenzijn, dat vond ik erg mooi om te zien. Helaas zal het kalf er inmiddels wel bij weg zijn denk ik..

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:23

Gave foto's Esmee! :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:28

Leuke foto's!!! Doet me herinneren aan de keer dat ik een koe heb geholpen met kalven. Leek een tweeling te zijn, maar bleek dus een drieling te zijn! Helaas één stiertje en twee vaarsjes, dus aan de vaarsjes had hij niets meer.

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:28

Erg gave foto's geworden!
Maak hier wekelijks een bevalling mee maar nog nooit aan gedacht om het zo op de foto te zetten.. :')

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:17

Wat gaaf om mee te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:15

Ik heb ook een bevalling van een koe bij ons op de foto, maar daar staan 4 volwassen mannen eraan te trekken, dus die post ik hier maar niet :+ ;)

Mooi kalfje dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:18

Mooi kalf! , heb ik ook weleens gehad onderweg. Een hele kudde met koeien met 1 koe en haar kalf nog helemaal nat , zo lief en jij hebt het prachtig erop gezet!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:23

Heb hier gisteren precies hetzelfde meegemaakt..Wilden de horsies uit het land halen en zagen een koe liggen waar wat uit leek te komen van achteren. Was tever weg om goed te zien, maar vrij snel was inderdaad duidelijk dat er een kalfje aankwam. Manlief naar de boer gegaan om te waarschuwen en ik heb op afstandje gekeken of het goed ging. Kalfje kwam er bij deze zelfstandig uit en heb dus gewoon op afstand kunnen genieten..
Toen de boer kwam was het kalfje al schoongelikt door mamsie en hebben ze ze daarna ook opgehaald met de veewagen..Was een meisje..Kon precies de vier tepeltjes zien zitten..

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:29

Zo leuk om te zien!! En vooral als je ziet dat andere koeien dan ook een beetje helpen of even op de uitkijk gaan staan. Of even komen kijken of alles wel ok is.

Wat ik wel altijd jammer vindt is dat zo'n kalf snel daarna wordt gescheiden van de koe. Dat is echt hartverscheurend als je koe en kalf naar elkaar hoort roepen :( hier vlakbij hebben ze dat niet gedaan, twee koeien met beide een kalf, en daar kan ik zó van genieten! Twee kalfjes die heel de dag door met elkaar spelen en daarna ieder bij mamakoe uitrusten, de veiligheid opzoeken. Maar ik weet dat het normaal gesproken anders gaat en daarom zou ik ook niet kunnen genieten van een bevalling van een koe.