Hier in de polder staan in een wandelgebied koeien. Erg leuk natuurlijk. Gisteravond riep mijn moeder dat ik snel moest komen en m'n camera moest meenemen. Dus cameratas gepakt en mee naar de polder gegaan, stond er ineens een koe te bevallen! Boer stond echt raar te kijken, stuk of 6 mensen waarvan een heel aantal met camera's. We zijn voor en tijdens de bevalling netjes achter het hek gebleven tot de boer zei dat we mochten komen kijken
.Tijdens de bevalling, hoefjes waren er uit maar schoten steeds terug toen ze op ging staan:

Toen kwam de boer, duurde een hele tijd voordat ze niet meer opstond als de boer kwam aanlopen...

En de hele kudde keek toe

En daar komt het stiertje eruit...

Net ter wereld, nog helemaal nat

Moeder en zoon maken kennis... Dit was haar eerste kalf, zo bijzonder dat ze precies weet wat ze moet doen!

En dan, na veel moeite, in de wagen op naar stal.

Bedankt voor het kijken!
Je hebt het ook mooi op de foto gezet!
anders vanmiddag met geluk XD
En wat een schatje
hier vlakbij hebben ze dat niet gedaan, twee koeien met beide een kalf, en daar kan ik zó van genieten! Twee kalfjes die heel de dag door met elkaar spelen en daarna ieder bij mamakoe uitrusten, de veiligheid opzoeken. Maar ik weet dat het normaal gesproken anders gaat en daarom zou ik ook niet kunnen genieten van een bevalling van een koe.