heb ik iets aan deze maat bench?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

heb ik iets aan deze maat bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 11:43

Ik kan goedkoop aan een softbench komen voor onze toekomstige pup (engelse springer spaniel). Maten zijn lang 70, breed 40 hoog 52. Nu hebben wij zelf thuis alleen maar de grootste maat bench staan ivm boxer en kan even geen voorstelling maken hoe groot het is.

De bedoeling van de bench is dat ik pup mee kan nemen naar de training van de volwassen hond, deze bench is handiger om mee te nemen dan die wat ik nu heb voor de boxer. Maar hoe lang ga ik er ongeveer plezier aan hebben met een pup?

annepaardoes

Re: heb ik iets aan deze maat bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:08

Ik zou geen stoffen bench nemen met een pup waar een pup een langere tijd in boet zitten. Dikke kans dat de pup de bench gaat slopen.
Kun je de bench van de boxer niet gebruiken? Of is die nog in gebruik door de boxer?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:27

70 cm is niet groot. Hier staat in mijn auto een 87 cm lange bench en dat heb ik voor mijn klein uitgevallen boxer (30 kg) toch echt al nodig wil hij ook languit kunnen liggen. 70 cm moet kunnen voor een springer pup dat wel maar zou het niet aanraden in een stoffen bench. Ik zou met de pup gaan trainen om de pup aangelijnd aan de kant te kunnen laten wachten of in de auto (het goede seizoen daar voor breekt weer aan in elk geval) met eventueel klep/deur open. Nu heb ik zelf een makkelijke auto daar voor (combo) maar ik had altijd 1 hond los in de auto in de winter periode met de deuren gewoon dicht en altijd wel ramen open maar in de zomer had ik het lichtje eruit gesloopt achterin de auto en dan de hond in de bench en deuren open. Nu trainde ik wel op een locatie waar dat zonder problemen kon en waar ik altijd zicht had op mijn hond in de auto.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 21:05

Boxer zit niet meer in de bench alleen ben ik zelf maar 1,50 m en slepen met die bench van 1,07 is toch wat lastig vooral omdat het een stukje lopen is. Die ijzeren bench wil ik tegen die tijd wel weer in de woonkamer gaan opzetten en wil voor de eerste weken ook boven een ijzeren bench neer gaan zetten, die mag wel wat kleiner zijn.
Hond laat ik niet in de auto, auto staat niet in zicht namelijk en flink stuk van waar ik aan het trainen ben. Wil daar toch zicht op hebben. Aangelijnd is bij de gehoorzaamheidstraining wel mogelijk maar bij behendigheid niet daar krijg ik geen pin de grond in (in binnenhal). Boxer heb ik op die locatie ook altijd in haar stoffen bench met opbouwen omdat ze soms kan uitvallen en anderen daar niet altijd goed op letten. In de bench is het geen probleem maar ze is ook absoluut geen sloper.

Dierenfan onze boxerteef is ook ruim 30 kg en ze heeft volgens mij in de stoffenbench ook eentje van 1 meter zodat ze wel goed kan liggen, maar rechtop zitten kan er minder goed in (vooral als ze wil kijken).