poes eet gezonde kitten op. huuuh??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynniiie

poes eet gezonde kitten op. huuuh??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 07:40

mijn moeder heeft 4 jonge kittens thuis. En ben helaas nu een week weg, dus ik kon niet voor ze zorgen (broertje van 16 is nu alleen thuis) Stuurt mijn broertje net een foto van een kitten die half op gevreten is ;( |( ze zijn inmiddels 6 dagen oud en waren allemaal goed op gewicht. waarooomm zou een moederpoes in hemelsnaam een gezond kindje van haar zelf opeten. bleeh ben er nog steeds stil en misselijk van.
hebben mensen hier ervaring mee? snap er gewoon helemaal niks van

SheeNegro

Re: poes eet gezonde kitten op. huuuh??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:41

Krijgt moederpoes wel zelf eten genoeg?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:41

Heeft je boertje ze goed in de gaten gehouden

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:43

Dan was het kitten waarschijnlijk toch ziek. Anders doet de moederpoes het niet. Het is gewoon de natuur

Aan de buitenkant kan het katje er heel goed uit zien maar van binnen kan het een hoopje ellende zijn.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:45

XmissdaphX schreef:
Dan was het kitten waarschijnlijk toch ziek. Anders doet de moederpoes het niet. Het is gewoon de natuur

Aan de buitenkant kan het katje er heel goed uit zien maar van binnen kan het een hoopje ellende zijn.

Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Sommige dieren eten ook een jong op als ze zelf tekorten hebben.

Dus zou maar even extra checken of ze goed voer heeft en genoeg te eten krijgt.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 07:47

Sheenegro: ja dat vraag ik me nu dus ook af of hij moederpoes wel genoeg eten geeft.

En het was ook nog de mooiste,

ik kan helaas hier niet weg, anders was ik graag een kijkje gaan nemen.
zal mijn broertje straks gelijk de opdracht geven ETEN HALEN
Laatst bijgewerkt door Lynniiie op 29-08-13 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:47

XmissdaphX schreef:

Ik denk zoals hierboven geschreven toch echt het geval is...want een moederpoes eet echt niet zomaar dr kittens op. Ik ben van mening dat het niet met eigen voeding te maken heeft..

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:48

Als het heel erg druk om ze heen is en ze zich onveilig voelen doen poezen dat soms ook.
Weet jouw broer wel zeker dat het de moederpoes is die het heeft gedaan? Het is bij ons thuis vroeger tweemaal gebeurd dat een (gecastreerde) kater kittens doodde en opat.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 07:52

er is thuis nog wel een andere poes.
er kunnen verder geen andere katten naar binnen komen.

mijn broertje trof een half opgevreten katje aan in de doos naast de andere kittens. dus die weet het ook niet.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:54

Zou de andere kat erbij weghouden. Dus zorgen dat ze echt niet bij elkaar kunnen komen.

Bij ons lagen de dode kittens ook naast de doos. Wij vermoedden dat de ander uit jaloezie handelde. We troffen hem nog aan met een van de dode kittens, dus wisten zeker wie het had gedaan.

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 10:55

als het goed is heeft mijn broertje de deur van die kamer waar de kittens verblijven wel steeds dicht. maar zal het voor de zekerheid even vragen :)
bedankt voor de tips allemaal

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:10

Kijk ook even waar het eten staat, kan goed zijn dat moeder niet te ver van het nest wilt lopen en daarom slechter eet. Ook heeft een moederpoes ander eten nodig dan normaal, andere behoeften, dus ook al staat er eten kan mamapoes toch tekorten hebben.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:12

Hier kregen de poezen altijd onbeperkt eten, in de buurt van het nest, kunnen beter wat te veel eten dan te weinig.
6 dagen is wel laat om op te eten door ziekte.

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:22

Ik zou die andere poes weghouden bij de kittens.
Bij het nest waar we onze gehaald hebben hadden ze onbeperkt eten (brokken en vlees) ik weet niet of dat bij jullie mogelijk is of dat die snel overgewicht krijgt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:09

een kitten dat opgegeten wordt is gewoon niet in orde geweest. Dat het goed groeit wil niet zeggen dat alles ook maar in orde is. Voor hetzelfde geldt was er een gedragsprobleem waardoor moeder dit besluit genomen heeft. Katten zijn echt niet achterlijk hoor!!

Idd wel even maken dat de andere poes er niet bij kan komen. Geen idee hoe hun onderlinge verstandshouding is maar ik zou geen risico's nemen. Hoe oud is de poes eigenlijk? Kan namelijk ook zo zijn dat ze veel te jong is en de kittens niet ziet als haar jongen maar als bewegend speelgoed (dit maken wij ook wel eens mee in de opvang met katjes van 6 maanden t/m rond een jaar die bevallen zijn. Of door de pijn proberen ze de jongen op te eten of ze zien ze na de bevalling als speelgoed en doen veel te ruw en dat gaat fout als we niet ingrijpen. Zeer triest voor hun en de kittens......)