peuter speel met doggie dana

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caboclo

peuter speel met doggie dana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 16:12

hallo,

ik zal graag m`n allesjes willen showen aan jullie

kleine info
zoontje Dylan
leeftijd bijna 20 maanden

doggie Dana
leeftijd 2 jaar
ras Am stafford

ik wil het voornamelijk met jullie delen omdat de AM stafford vaak als slechte hond word gezien maar oo ik ken geen betere honden bedenken
ik zit vaak op forums voor herplaatsingen van de oo zo gevaarlijke vechtenhonden en wat daar door somige mensen wel niet uit gekraait worden is echt voor ons doen heel vreemd...
meeste reacties bij ons is vaak : ow een kleine en een am stafford jullie zijn gek als dat beest een keer bijt tja dat heb je ook met een klein formaat ander ras dus soms maak k me kwaad voor zulk soort opmerkinge ,,

dus voor de mensen die de schrik hebben voor am stafford/pitbulls of wat dan ook niet kijken want het zijn aaahhh fotos
die 2 zijn onafscheidelijk en ze zouden door water en vuur gaan voor elkaar,
natuurlijk laten we de uk en doggie nooit alleen , al zal het geen problemen opleveren......

Afbeelding
daar sta je dan te wachten op de klik van de foto

Afbeelding
even rekken en strekken

Afbeelding
en van start

Afbeelding
en boem daar lig je dan

Afbeelding
dana staat speels te blaffen

Afbeelding
kusjee

Afbeelding
en even pauze
Afbeelding
ook danas vader hebben we nog van alweer 9 jaar oud en ook oo zo lief ''knuffell''

Afbeelding
danatje

Afbeelding
demian ''hier is het verschil goed te zien kwa teefje en reu'' dana 2 jaar demian 9 jaar

Afbeelding
vader en dochter

en als afsluiter zoontje net zo gek op paarden als mama (helaas geen paard meer)
Afbeelding

bedankt voor het kijkennn :Y) :o

m1992

Re: peuter speel met doggie dana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:58

Wat een leuke foto's! En knappe honden! :D

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:06

Wat lief ;)
en mooie honden!

Ik zal ook eerlijk zeggen die ik ken van dat ras zijn allemaal vals... maar dat komt ook door de mensen denk ik en de hond omdat ze snel vals te maken zijn ?
maar ik geloof zeker als je ze niet vals maakt en ze goed opvoed het super honden zijn!

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:23

Leuke foto's, mooie dieren en leuk kind :D

Ik heb een kleine van 2 en een lobbes van 75 kilo, super maatjes! Kinderen en dieren kunnen nooit zonder toezicht, en het is maar net hoe je er zelf in staat en hoe je je dieren en kinderen opvoed.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:26

Leuke foto's! Mooie honden.
heb zelf ook 2 staffs en 2 kids gaat ook geweldig kan me geen lievere honden bedenken!

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:37

Leuke foto's!

Maar herken wel in wat je zegt.
Bijna iedereen die ik ken vinden het dood eng dat wij een pitbull bij onze dochter hebben lopen in huis.
Terwijl het vaak de liefste gezinshonden zijn die er bestaat.
Laatst bijgewerkt door FerroSandy op 28-08-13 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:41

Ik vind het altijd jammer als zoiets geplaatst wordt dat dat is om het tegendeel te bewijzen. Ik heb er ook een bepaalde mening over en die zal niet veranderen door een paar foto's, neemt niet weg dat het leuke foto's zijn ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:45

Wat een leuke foto's van je boefjes!

Volgens mij is er qua gedrag (mits fatsoenlijk opgevoed) weinig anders tussen dit ras en andere honden toch? Je moet gewoon als leider altijd verstandig blijven en duidelijke regels meegeven aan zowel honden als kinderen. Jij bent altijd verantwoordelijk en kan die verantwoordelijkheid nooit neerleggen bij ofwel hond ofwel kind.

Ik kan me wel voorstellen dat als een hond met een dergelijke kaak/bek en gewicht een keer uitvalt naar een kind, dat meer schade kan geven dan wanneer een kleinere huishond dat doet.

Voor zover ik weet gebeuren er altijd nog meer ongelukken met Retrievers en zgn. "gezinshonden" van dat slag, relatief gezien, mede omdat daar eerder wat schort aan de opvoeding en het nemen van verantwoordelijkheid en gebruik van gezond verstand door de volwassen eigenaren.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:50

Tiffany schreef:
Ik vind het altijd jammer als zoiets geplaatst wordt dat dat is om het tegendeel te bewijzen. Ik heb er ook een bepaalde mening over en die zal niet veranderen door een paar foto's, neemt niet weg dat het leuke foto's zijn ;)

Ik heb het bij een labrador...
En dan snappen mensen niet dat ik voor deze niet bang ben en voor die wel...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:47

Is ook raar, voor mij zijn staffs juist hele lieve sociale honden. Pitbulls etc. ook. En bulldogs, boxers... ik ken ze alleen maar lief denk ik. :')

Maar iedere hond kan bijten, en juist de types labrador/golden retriever/Duitse Herder hebben relatief meer bijtincidenten (hoe de percentages zaten weet ik niet meer uit mijn hoofd). Die laatste vooral omdat ze op veel erven nog als waakhond dienen en omdat ze geliefd zijn als politiehonden en bewakershonden. :j

De labrador en golden retriever worden gezien als enorme goedzakken. Vervolgens laten mensen hun kinderen ermee spelen, en er vanalles mee doen, want "hij doet toch niks". Soms zonder de signalen te herkennen die de hond vaak al eeuwen voor er iets misgaat als waarschuwing geeft. Het is wel zo dat deze rassen echt 1000x kunnen aangeven dat ze iets niet leuk vinden, voor ze echt happen uit angst of uit frustratie, maar omdat die signalen niet worden herkend (ze zijn inderdaad heel goedzakkig en daarom vrij subtiel daarmee) komt het vaker tot bijtincidenten.

Terwijl als je een rottweiler naast een kind zet (of een boxer, die juist veel sulliger kunnen doen dan retrievers soms) raakt iedereen in paniek.

Ik ben er wél voor om te weten wat voor rasspecifieke eigenschappen een hond heeft, maar ik ben er vooral voor om daarnaast ook gewoon naar het individu te kijken. Je moet élk kind met honden om leren gaan, en je hond met je kinderen om leren gaan.

TS is dat goed gelukt, ik zie een hond die een kind beschermt en in de gaten houdt zodat het kind zich niet bezeert etc. :)
En ik zie gelukkig ook geen kind dat de hond als springkussen gebruikt!

azarlizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:06

Inderdaad erg jammer dat vele mensen nogsteeds niet begrijpen dat het vaak om de hond als individu gaat en niet om een ras. Ook opvoeding en een goede baas is erg belangrijk. Natuurlijk zal een dog achtige meer schade aanrichten dan wanneer een kleiner ras zal bijten.

Wij zelf hebben hier 1 boxer en 2 boomers lopen.
Met kinderen is nog altijd de boxer het meest betrouwbaar en is echt gek op kleine en grotere kinderen en is er onzettend voorzichtig mee. 1 van onze boomers kan echt niet met kinderen en ontwijkt deze constant, en ja blijven zij hem opzoeken dan wil hij bijten. En toch blijven de ouders de kinderen richting de boomerd loodsen :+

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:07

leuk dat jullie hond ook Dana heet. hij is echt lief met kinderen zo.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 16:24

super bedankt voor de leuke reacties en ook fijn jullie meningen te lezen kwa retrievers en anders soort rassen...

tnxs allemaal !!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:24

Azarlizz: nou ja en zo'n dog heeft nu eenmaal gewoon veel kracht in de kaken want daar zijn ze op gefokt inderdaad. Maar ik merk ook dat de boxers inderdaad de liefste lobbesen zijn wanneer het op kinderen aankomt. Rotties trouwens ook!

Ik word zelf regelmatig per ongeluk geschampt door een jack russel overigens, dus pff.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 16:28

ook hoor of lees ik regelmatig dat de pittbuls , staffords enzo vast houden en kaken opslot zetten

maar andere rassen bijten en blijven bijten /happen om grip t kunnen houden

misschien heel stom maar ik weet niet wat ik liever heb 1 X grote diepe gaten
of 100 kleine gaatjes in mn arm

igg ga ik het niet uitproberen maar hoe denken jullie daar over??
ben stiekum wel benieuwd naar jullie antwoorden

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:30

Ik vind dat geen enkele hond mag bijten en dat dat tijdens het puppy-spelen al afgeleerd zou moeten worden. Een hond die bijt is óf uitgelokt (vaak moet je het toch bij de mensen zoeken) of verkeerd opgevoed (en dan moet je het dus eigenlijk ook bij zijn baasjes zoeken).

De derde reden die ik nog evt. acceptabel kan vinden en waar je dus gewoon voor uit moet kijken wanneer je een dier in nood helpt: het dier is bang en/of heeft pijn.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 16:35

ja je heb helemaal gelijk maar dat is echt iets wat ik af vraag omdat daar door de staffies ''enzo'' ook een slechtere naam krijgen maar die beten van een kleiner formaat lijken mij ook niet flauw..

en idd heel sonde voor de doggies die in het asiel zitten maar je weet dan totaal niet wat je koopt...
ik zal graag dieren willen helpen maar voor een gezin (wat ik nu heb) zal ik nooit een herplaatser inhuis nemen hoe graag ik dieren wilt helpen maar die kans is mij toch net iets te groot en mn kind is me veelste dierbaar om het toch te proberen...

dus helaas voor ons nooit geen herplaatser ook al gun ik ieder dier een warm mandje..!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:42

Herplaatsers zijn zeker riskant met kinderen in de buurt, omdat je zeker hele jonge kinderen niet goed kunt instrueren met wat ze precies moeten doen rond de hond. De hond kan op zijn beurt niet helpen hoe hij reageert omdat hij nog de training moet ontvangen waardoor hij weer gedragsmatig rehabiliteert. Daarom heeft hij ook een consequente nieuwe baas nodig - en kinderen kunnen nog niet consequent zijn, of de gevolgen van hun gedrag overzien.

Daarom is het zowel voor de kinderen als voor de herplaatser zeker geen goed idee, tenzij de herplaatser echt al een goed opgevoede hond is die om een andere reden gedumpt is (bv. dat de eigenaren geen tijd hebben gehad). Vaak staat er ook bij de asielbeschrijving wel of de hond met kinderen kan trouwens.

Verder weet ik niet waarom het van die bull-achtige rassen zo erg gehyped wordt dat die bijtgevaarlijk zijn. Zelfs met rottweilers en dobermanns, die tenslotte ook vaak als waakhonden worden gebruikt, heb je dat stereotype niet zo. (Waarschijnlijk vroeger wel trouwens, dus er is hoop voor de bullies!)

Ik denk zelfs dat de bullies vrij gevoelige types zijn, ondanks hun stoere uiterlijk. Daardoor raken ze sneller van slag dan een "Wat kan mij het schelen" type ras. Dan krijg je ook heel andere reacties natuurlijk.
En een ander deel is precies wat ik zeg: een hype. Het stereotype is ontstaan doordat deze honden als vechthonden zijn gefokt. Daar hoort wel een bepaald karakter en een bepaalde vasthoudendheid bij, maar karakter wordt maar ten dele bepaald door de genen. De vasthoudendheid kan bv. ook makkelijk omgezet worden in een hond die voor je door het vuur gaat, afhankelijk van het invididuele dier zijn eigen karakter (een zachtaardige maar vasthoudende hond is bv. geen probleem!).
Maar omdat deze honden altijd opgefokt werden om agressief te gaan doen is dat nu eenmaal het beeld dat de maatschappij van ze heeft, denk ik.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 16:24

leuke uitleg nemurin Tnxs

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:23

Wat een prachtige foto's :) ! ik vind ze erg mooi en heb er positieve ervaringen mee, mits juist opgevoed natuurlijk zijn het heerlijke honden! Vind die foto zo leuk dat ze in de tuinstoelen zitten :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:28

kan daar zo kwaad om worden he als mensen zeggen , heej das zo,n hond van de zwarte lijst die moet je nie willen houden die zijn levens gevaarlijk !!!

moet je toch eens kijken wat een super brave en lieve honden dit zijn , echt om bij weg te smelten
en dit laat ook presies zien wat voor zachtaardig karakter deze beestjes hebben.

ik raad ook iedereen met kleine kinderen aan , om zo,n soort hond aan te schaffen , je kunt geen betere speelmaat hebben als zo,n schatje

en het mooiste is als je moe bent en je middag dutje wil doen kan je hem nog als kussen gebruiken ook :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:07

Aprils_joke schreef:
kan daar zo kwaad om worden he als mensen zeggen , heej das zo,n hond van de zwarte lijst die moet je nie willen houden die zijn levens gevaarlijk !!!

moet je toch eens kijken wat een super brave en lieve honden dit zijn , echt om bij weg te smelten
en dit laat ook presies zien wat voor zachtaardig karakter deze beestjes hebben.

ik raad ook iedereen met kleine kinderen aan , om zo,n soort hond aan te schaffen , je kunt geen betere speelmaat hebben als zo,n schatje

en het mooiste is als je moe bent en je middag dutje wil doen kan je hem nog als kussen gebruiken ook :)

Hihi dat zeker, ik raad ook iedereen aan met kleine kids om zo'n hond te nemen, ze zijn zo lief echte maatjes voor het leven!

Afbeelding
Mijn zoontje valt regelmatig samen met zn vriendje in slaap :')

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 19:13

wat een leuke reacties hier ook minimaal 2 keer perdag heerlijk tegen elkaar aan lekker ''dutten'' ons ukkje valt eigelijk nooit inslaap maar kan wel altijd lekker knuffelen hihi

@Sammy_xxs wat een heerlijk stel.!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:17

Ik ben er nooit voor om kinderen te laten spelen met honden mits het kind echt oud genoeg is om de hond op z'n plek te zetten. De honden zijn niet vals, maar hebben wel meer vermogen hard te bijten. Sterkere kaakspieren etc etc. Leuke hond verder:)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:20

leuk die foto's. volgens mij ligt het niet aan het ras zal het een paar keer voorgekomen zijn en dat is wat mensen onthouden. Goldentrievers staan als kindvriendelijkste hond maar las ergens dat die best hoog in een lijst staat van bijten etc. Logisch mensen denken hij kan bij kinderen en worden dan wat soepeler maarja de ene hond is de andere niet he