Een tweede hond, past dit in het 'leven' van onze huidige?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glebje

Een tweede hond, past dit in het 'leven' van onze huidige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 14:21

Hallo iedereen!

Wij hebben nu ongeveer anderhalf jaar onze hond, het is een kruising tussen
een beagle en een jack russel van bijna 2 jaar. Het is een gecastreerde reu.
Zijn karakter kan ik omschrijven als speels,mensgericht,licht gestoord maar bovenal heeft
hij eigenlijk een heel vriendelijk karakter. Hij kan zich uren in de tuin vermaken met een stok
of een flesje maar speelt net zo graag met zijn baasje. Ik neem hem regelmatig
mee naar personen met andere honden en daar reageert hij niet kwaad op, hij wilt wel
veel spelen natuurlijk maar zat niet bijten ed.

Nu hebben wij plannen om te verhuizen,waar we ook onze paarden aan huis hebben. Onze hond gaat
natuurlijk mee. We hebben daar ongeveer 1 ha wei,die we volledig gaan afsluiten zodanig dat hij
daar vrij kan rondlopen. Nu slaapt hij binnen in ons huis,wel in een apparte ruimte. De bedoeling zou zijn om hem daar geleidelijk aan te laten slapen in onze stal,hij mag natuurlijk wel nog binnen maar nu heeft hij een hondenluik en is eigenlijk liever buiten,zolang hij maar gezelschap heeft is hij blij :) .

Nu vroeg ik mij af of het voor onze hond niet fijner zou zijn als we,in onze nieuwe woning, er nog een
hondje bijnemen.
Het moet dus een hond zijn die 'buiten' kan leven,ze mogen gerust 's avonds binnen,maar niet hele dagen. Wij zijn eigenlijk constant bezig met onze paarden dus ze hebben we altijd menselijk contact.

Dus,nu mijn vraag : zou een hond erbij een goede aanvulling zijn voor onze huidige hond? Is een asielhond een optie (en wat mocht het niet klikken?)

Alvast bedankt!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:24

waarom niet? als je juist de ruimte hebt zou ik het zeker doen
een herplaatser uit asiel al helemaal top :) wel natuurlijk kijken of het daar al klikt met jullie andere hond.

zitten genoeg honden in het asiel die wachten op zo een kans!