Vlooien willen maar niet weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jarmo

Vlooien willen maar niet weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 13:39

Help! Onze kitten van 17 weken oud heeft een heleboel vlooien!
We hebben hem een paar weken geleden al ontvlooit maar ze komen steeds terug!

Wat moeten we nog meer doen om deze vervelende beestjes weg te halen!!!

Ik kan het niet langer meer aanzien dat hij steeds zit te krabben , er moet toch een andere oplossing zijn?!

Groetjes,

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:41

een keertje wassen.daarna dagelijks kammen. de omgeving goed stofzuigen, m.n. de kieren en plinten e.d.
alle mandjes en kleedjes wekelijks wassen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:42

Misschien een keer een ander vlooienmiddel proberen? ;)

Bij ons werkt frontline tegenwoordig niet meer, we kregen de vlooien maar niet weg.
Daarna over gegaan op advantage en toen was het probleem snel opgelost!
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 27-08-13 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 13:43

Wassen heb ik net gedaan, hij is rood wit kleurig, en opeens zag ik allemaal kleine beestjes rond lopen op het witte , ongeveer 15!! Hoe moet ik die er weghalen?

Lui_

Re: Vlooien willen maar niet weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:45

Misschien kun je hem een keer proberen te wassen met vlooienshampoo. Heeft bij die van ons echt geholpen! Dan zijn ze in ieder geval in 1x vlovrij (al moet je hem wel kunnen wassen natuurlijk).

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:46

Buiten je dier moet je ook je hele huis sprayen. Je krijgt vlooien niet weg met alleen je kat te behandelen.

Ook eventuele andere dieren behandelen, goed stofzuigen en de zak gelijk weggooien en alles op een kookwas wassen.

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 13:47

Maar die sprays zijn toch ontzettend duur?
wij hebben best wel een groot huis...

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:49

Ja, dieren zijn nu eenmaal duur.

Als jij elke maand een pipet voor je kat moet kopen en je dier moet wassen ben je ook een godsvermogen kwijt. Als je je kat goed behandeld, alles goed wast en regelmatig je huis sprayt dan ben je er eerder vanaf dan telkens alleen je kat te behandelen.

Vlooien leven niet alleen op de kat en leggen overal eitjes. Die eitjes komen weer uit etc. etc.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:58

Verdiep je eens in de levenscyclus van de vlo, dan kan je de plaag ook beter verhelpen.
Zoals al gezegd leggen vlooien eitjes, jij neemt ze mee aan je schoenen/sokken/kleding door je hele huis. Door warmte, vocht en trillingen komen de eitjes uit.
Door je huis te sprayen met een goede spray pak je de vlooien die op dat moment in je huis leven en pak je de vlooien die na verloop van tijd uit de eitjes komen.
Door de kat te behandelen verkort je de levensduur van de vlooien en heeft de kat ook minder last van jeuk.
Het is een duur geintje en als je er nu niets aan doet of het niet goed aanpakt zal de plaag alleen maar groter worden en steeds lastiger om te stoppen.
Behandel alle dieren in huis, anders heeft het nog geen zin.
Handige link over de vlo (en teek) http://www.huisdierendokter.nl/inlevenscyclus-vlo.html

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 14:12

Kan ik hem ook een vlooienbandje omdoen?

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:29

Nee, vlooienbandjes helpen alleen plaatselijk en al helemaal niet voor de vlooien in je omgeving.

Luister nou naar het advies van Meggiemeg, zei verwoord precies wat ik wilde zeggen.
Geef even geld uit en dan ben je er vanaf. Of je doet er niets aan en zit volgend jaar in nóg meer vlooien. Want ze vertrekken niet ineens naar de buren.

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 14:33

Ja, ik was al van plan om omgevingsspray te kopen. Maar voor de vlooien op de kat kun je toch een vlooienbandje omdoen

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:49

Bolfo gold pipetten voor op de kat en omgevingsspray voor het hele huis (kost een tientje). Ons kitten had ook veel vlooien toen hij bij ons kwam. Eerst een ander middel geprobeerd, maar pas met bovenstaande gingen echt alle vlooien weg en komen ook niet terug (geen zwarte stipjes/vlooienpoepjes meer).

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:56

Als je een middel wil dat goed werkt kan je het beste druppels bij de da halen. En ja kost veel geld maar ben je wel van de ellende af. En idd je huis spuiten. Druppels elke maand herhalen. Vlooienbandjes helpen niet afdoende ook niet voor de kat zelf

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 15:12

_Cindy schreef:
Bolfo gold pipetten voor op de kat en omgevingsspray voor het hele huis (kost een tientje). Ons kitten had ook veel vlooien toen hij bij ons kwam. Eerst een ander middel geprobeerd, maar pas met bovenstaande gingen echt alle vlooien weg en komen ook niet terug (geen zwarte stipjes/vlooienpoepjes meer).

Een tientje?
Bij de welkoop was het 20 euro

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:12

Een vlooienband zit om de nek van je kat, waar vind je vlooien terug? Vaak in de lies bij de buik daar waar het lekker warm is en laat daar nu net geen bandje zitten...
Echt waar, koop goede middelen, die zijn hun geld dubbel en dwars waard. Alle eitjes in je huis gaan straks uitkomen en ook die vlooien gaan weer eitjes leggen.
Ze zeggen niet voor niets goedkoop is duurkoop want uiteindelijk heb je meer uit gegeven dan nodig was met de beknibbeling op goedkope producten die niet werken zoals het zou kunnen.
Als je de kat hebt behandeld met een pipet moet je niet weer gaan wassen, dan haal je het effect van de behandeling weer weg als je dat te snel achter elkaar doet.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:08

Jarmo schreef:
_Cindy schreef:

Een tientje?
Bij de welkoop was het 20 euro

Nou en dan ben je 20 euro kwijt, maar liever dat dan een huis vol met vlooien..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:11

Ga naar een Jumper of andere dierenzaak.
Best verkochte op dit moment is van sectolin, die is 18.95 maar bestrijd zowel larven als poppen als de volwassen vlooien.

Beter dan een keer die uitgave dan dat je continu de vlloienplaag houdt.

Ook voor je beestje is het diervriendelijker dan eenmalig zo'n uitgave te doen om hem te helpen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:19

Bij het kruidvat is de omgevingsspray het goedkoopst, meen een tientje. De werkzame stof daarin is gelijk aan de dure spuitbussen. Soms hebben ze ook spray bij de Aldi, die was nog ietsje goedkoper. Goed sprayen in alle kieren en pas op met dweilen, vlooien vinden vochtig wel fijn. Je kunt wel een stoomreiniger gebruiken, daar kunnen de eitjes niet tegen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:23

Jarmo schreef:
Ja, ik was al van plan om omgevingsspray te kopen. Maar voor de vlooien op de kat kun je toch een vlooienbandje omdoen

Vlooienbandjes werken tegenwoordig al lang niet meer. Daar zou ik iig niet aan beginnen. Omgeving sprayen is belangrijker dan de kat te ontvlooien. Want waar er op de kat 10 rondlopen, lopen de andere 100 op het tapijt en de bank, om nog maar niet te beginnen over de eitjes. Maar daarnaast zou ik wél gewoon ook de kat ontvlooiien en een goede wormenkuur geven. Katje weer blij en gezond, jij van de vlooien af!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:03

Katten behandelen en vooral ook heel erg veel stofzuigen.
Toen wij van vakantie terugkwamen hadden we ook ineens vlooien. Omdat we in het weekend terugkwamen, was er geen winkel meer open. Ik ben dus begonnen met twee keer op een dag heel intensief stofzuigen en heb uiteraard direct de katten behandeld. Die zijn nu vlooivrij (weet ik door regelmatig goed te kammen), heel af en toe kom ik in huis nog 1 tegen die of heel sloom is of alleen nog linksom of rechtsom kan lopen :+
Omgevingsspray heb ik nog niet gehaald, maar ga ik zeker aankomend weekend ook nog even halen om er helemaal van af te komen.

Verstandig is ook om heel regelmatig je stofzuigerzak te vervangen, ook als deze nog niet vol is, anders komen ze daar uit ;)

*edit* ik weet trouwens ook dat ze weg zijn, omdat die kleine kat van ons dus als de dood blijkt te zijn voor vlooien :+ Die durfde niet eens meer over de vloer te lopen. Dat is nu ook helemaal over en hij loopt en ligt overal gewoon weer. Dat was eerst wel anders want toen appekooide hij echt door de kamer zodat hij maar niet op de grond hoefde te komen. Moest hij dat wel dan ging hij heel hard rennen naar zijn volgende bestemming van de grond ;)

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:45

We hebben tegenwoordig in de kliniek weer vlooienbanden hoor. Deze werken precies hetzelfde als de pipetten: Ze geven een stof af op de huid, welke deze verspreid over het lichaam. Deze banden heten: Seresto. En werken ontzettend goed. Ik denk dat je deze voorlopig alleen bij de dierenarts kunt halen, maar wellicht ook al in andere winkels.
Alle 'goedkope' anti vlooienmiddelen zou ik niet doen. Ik zie veel mensen terugkomen in het spreekuur met een dier wat behandeld is, maar het middel niet goed werkt. Pak dus een middel van de dierenarts. Daarnaast is het belangrijk elke 4 weken (!) een pipet in de nek te druppelen als je besluit geen band om te doen. Een pipet werkt écht maar 4 weken en niet langer.