Pomp aquarium kapot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Pomp aquarium kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 21:36

Hoi bokkers,

Ik heb een pompje in mijn aquarium voor extra zuurstof. Echter heeft mijn vader vandaag het pompje schoon gemaakt en alle zand eruit gehaald :=. Ik kom nu thuis en mijn aquarium is groen geworden en al mijn gupjes zwemmen bovenin.
Doordat het zand eruit is is de pomp volgens mij ook harder gaan blazen want mijn plantjes zijn ook helemaal uit elkaar.
Wat kan ik nu het beste doen om mijn guppen te redden?

Wie o wie kan mij helpen?

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:37

tijdelijk in een ander kommetje doen? en morgen snel naar de winkel gaan ofzo? :+

lieniminnie

Re: Pomp aquarium kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:38

zuurstofpomp heb je eigenlijk helemaal niet nodig.. zeker neit als je genoeg planten hebt. Pompje eruit halen en je plantjes terug zetten zou ik doen.

Eventueel een derde water vervangen! wat voor groen zit er in je aquarium? aanslag?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 21:40

Houden ze dan genoeg zuurstof? Heb zo geen plantjes, steentjes en een pompje extra in huis.
En heb ook geen andere bakken alleen tuperware

Groene is echt vuil denk ik. Geen alg.
De planten zijn echt helemaal kapot

Pomp staat al uit

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:43

jammer dat je plantjes kapot zijn. Maar je water bevat genoeg zuurstof, tenzij er allemaal kleine bubbeltjes drijven aan je wateroppevlakte (bij het glas). Door de luchtbellen die je in je water blaast krijgen je planten jusit weer te weinig co2.
Wat heb je voor bak trouwens?

ik zou even wat water verversen voor de zekerheid en misschien morgen wat plantjes halen! eventueel heb ik er nog wat voor je haha

xRebelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:44

Tot morgen even in een andere bak doen als je die hebt of de pomp eruit halen
Ze kunnen wel even zonder waterplantjes. het is niet dat gelijk alle zuurstof eruit is ;)
Morgen gewoon even naar de dierenwinkel en dan weer een nieuwe halen :)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 22:01

Weet niet wat er aan de hand is zijn er al 2 dood. Heb een gewone glazen bak.
Water is ververst.

Uiteraard ga ik morgen gelijk na de dierenwinkel, maar wil niet dat ze morgen allemaal dood zijn.
Kan ik ze nu zo laten? Water is wel troebel nog. Of een andere bak zonder steentjes en plantjes? Water heeft geen bubbeltjes aan de bovenkant

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:07

Heb je wel een filter? Want dat is veel belangrijker dan zo'n belletjespomp. Zo'n belletjespomp heb je niet nodig.
Vertel bij de dierenwinkel overigens maar niet te veel over je groen in 't water enzo want dan smeren ze je allemaal spulletjes aan.
Je hebt niet al 't water ververst toch? Ik zou ze niet zomaar in een andere bak doen. Zeker niet zonder steentjes en plantjes. Dat is erg stressvol voor ze om in zo'n lege bak te zitten.