Duif 'gered'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

Duif 'gered'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 20:35

Tja, ik weet niet of ik hem echt gered heb. Omdat ik geen idee heeft of die het nu wel gaat overleven. Maar goed, mijn verhaal:

Ik kwam net terug van de puppycursus met Dana en er een duif op de weg. Ik dacht nog, duif, duif gaat ens vliege. Maar hij ging nie vliegen. Dus ik vol op de rem. Fladdert ie net nog voor mij weg. Ik had hem echt net niet geraakt.

Ja wat doe je dan, laat je dat beest met zijn zelfmoord neigingen daar zitten òf ga je hem redden. Tja, Rianne to the resque natuurlijk. Dus ik achter die duif aan. Hij kon echt niet meer vliegen, maar hij ging wel onder een droge sloot in. Dus ik er achteraan, gelukkig kon ik hem te pakken krijgen(waar geitjes vangen in argentinië al niet goed voor is + de lessen duif vasthouden bij de ptc+[ik had toen wel een kater, maar heb er zeker nog wat van onthouden]).

Ik terug naar de auto, waar Dana zeer nieuwsgierig voor het raam zat, want wtf is mijn baasje aan het doen in de sloot haha. ik kom bij de auto en denk oliebol, ik kan die duif natuurlijk niet los door de auto laten vliegen :'). Toen heb ik mijn shirt maar uitgedaan en hem daar ingestopt en zo naar huis gereden. (gelukkig liep de buurman niet op straat haha).

Thuis bleek dat hij waarschijnlijk ergens tussen heeft gezeten of is geraakt met hagel. hij heeft niets gebroken, maar zijn vleugel is op een plek kaal. Ik kijk het maar aan tot morgen. Normaal gesproken ben ik voor het uit zijn leiden verlossen, maar dit beestje heeft nog wel een kans. die willen we hem graag geven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:37

Goed van je dat je die duif niet aan zijn lot hebt over gelaten.
Je kan anders ook altijd nog de vogelopvang bellen als je het niet meer weet.

PocoGaucha

Re: Duif 'gered'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 20:38

ja, ik had het echt erg gevonden als ik hem daar had laten zitten en iemand anders was er overheen gereden.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:38

Haha goed gedaan! Zou ik ook doen! Wel op de hoogte houden he

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:40

Heeft de duif een ring? Zo ja is het misschien een wedstrijd vogel. Er zijn hele negatieve verhalen over maar ik heb ooit een duif gevonden en het ringnummer gecontroleerd. Ik heb toen de eigenaar gebeld. Bij mij kwam hij de vogel meteen halen, was een goede duif en hij wilde ermee verder fokken.

Als het een wilde duif is kun je de dierenambulance bellen. Zij weten precies welke vogel organisaties in de buurt zitten en kunnen je het nummer geven. Ik heb ooit een aangereden eend gehad (die de volgende ochtend spontaan een ei had gelegd := ) en die hebben ze meegenomen, opgevangen en weer uitgezet. Succes!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 20:50

had meteen gekeken naar een ring, maar die had ie jammer genoeg niet. Ik ga nu de dierenambulance niet meer bellen. even kijken hoe het morgen gaat. hij zit nu in een doos in de schuur met een beetje drinken en een beetje voer.

Ik hoop dat het goed komt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:10

Vogels kunnen erg snel helen, dus als er niks onherstelbaar gebroken is heeft hij nog een goede kans. Als hij morgen nog goed is, kan je hem misschien naar een opvang brengen?

Fijn dat je hem opgevangen hebt TS!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:28

PocoGaucha schreef:
had meteen gekeken naar een ring, maar die had ie jammer genoeg niet. Ik ga nu de dierenambulance niet meer bellen. even kijken hoe het morgen gaat. hij zit nu in een doos in de schuur met een beetje drinken en een beetje voer.

Ik hoop dat het goed komt.

Ik snap dat je nu liever niet meer belt maar de dierenambulance isnog wel gewoon bereikbaar! (al zou ik een dergelijke vrijwilligersbaan hebben zou ik ook liever regelmatig kunnen helpen als je de avonddienst hebt). Dan heb je maar alvast het nummer van de vogelopvang en kun je meteen morgenochtend op tijd bellen?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:37

Dierenambulance komt 's avonds (en in het weekend) vaak niet eens voor een vogel is mijn ervaring. "stop 'm maar in een doosje en kijk het nog even aan tot morgen".. En dat heb je gedaan :) Maar je kunt allicht even bellen, de telefoondame kan je vast meer vertellen..

En anders morgenochtend direct de vogelopvang bellen :) Goed van je dat je 'm niet aan z'n lot hebt over gelaten, hopelijk redt ie het :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:48

Hoop dat de duif het redt. Wij hebben nu een week hier een duif zitten met ring. We hadden de eigenaar gebeld maar had geen vervoer om hem te komen halen en mijn ouders zijn niet zo gek om hem te brengen. Ondertussen zat 'ie onder de veerluizen en is hij nu wat op aan het knappen maar de eigenaar wilt hem niet terug, we mochten er van hem duivensoep van maken. :\

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 00:05

Wij hebben wel eens een Turkse Tortel van de weg gered. Hij/zij zat in een groot konijnenhok en na een paar weken heb ik gekeken of hij/zij weer kon vliegen door de bovenklep open te zetten in mijn kamer. Toen 'ie eenmaal een paar keer (paar dagen achter elkaar) had laten zien dat 'ie weer kon vliegen hebben we hem/haar in een kattenmandje gestopt en de duif er buiten uitgelaten. Gelukkig vloog het beestje toen meteen het dak op, hadden we het gevoel iets goeds gedaan te hebben voor 'm :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 07:18

hij leeft nog. hij lijkt fitter als gisteren maar zijn vleugel is nog niet goed. Eigenlijk wil ik hem zelf oplappen dus ik ga vandaag kijken of ik ergens een goede kooi kan vinden.

de vogelopvang is ook best ver weg(we wonen erg achteraf)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:30

Zelf oplappen kan ook,mocht het niet lukken kan je altijd nog de vogelopvang bellen.
Je ziet zelf snel genoeg als het niet goed zou gaan met de duif.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 08:45

hij leeft nog, maar zijn vleugel knapt toch niet erg op, misschien toch gebroken en dan heeft pa niet goed gevoeld. Ben bang dat het toch een soepduif wordt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 08:47

Bel de vogelopvang en vraag wat je kan en moet doen?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 08:54

ja dat is een goede

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 08:56

Vorige week heb ik ook de dierenambulance gebeld voor een duif die ik had gevonden.
Duif was niet gewond, vloog alleen niet weg en werd bijna gegrepen door een hond.
Het duurde wel even want ze hadden een spoed geval, maar ze zijn de duif 's avonds om 10.00 uur komen halen. Werden netjes bedankt en ze vertelde ons wat er verder ging gebeuren met de duif.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 09:03

Ik heb gebeld, ga hem vandaag wegbrengen. Ik zou hem wel graag zelf willen oplappen, maar ik denk dat hun het beter kunnen.

Het blijkt trouwens maar een paar km te zijn. wel jammer dat dat op internet zo lastig te vinden is. anders had ik hem gisteren al gebracht, maargoed.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:46

Fijn dat je hem kan brengen! die komt er wel weer bovenop hoor.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 14:03

hij is bij de opvang. werd 5x bedankt voor het brengen haha. hij heeft het daar wel beter denk ik want we hadden hier toch niet echt plek.

ik hoop dat die over een paar weken op de auto komt poepen haha