Hoe hondenschool kiezen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Hoe hondenschool kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:09

Graag wil ik met onze hond op cursus. Ik heb al eens op internet gekeken naar diverse cursussen in de buurt en ik zie door de bomen het bos niet meer. In een stadje dichtbij zijn al 3 verschillende plekken waar je de cursus kan doen.
Wat maakt de een beter dan de ander? Er zit een flink prijsverschil in. Bij de een betaal je 75 euro en bij de ander 180 euro. Die van 70 euro is een jaar lang en die van 180 euro is maar 10 weken. Flink verschil dus!
Waar hebben jullie op gelet met het kiezen van een cursus?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:14

Ik zou er gewoon naar toe gaan en gaan kijken bij de lessen. Ik zou niet teveel op het geld af gaan maar vooral op de manier van omgang met de honden en manier van lesgeven. Het is ook wel prettig als er niet teveel honden per les meedraaien. Let er ook op dat de cursussen worden aangeboden die jij wilt volgen. Ik vind het zelf in ieder geval fijn om niet over te hoeven stappen naar een andere vereniging.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:15

Hoe er met de hond en eigenaar om word gegaan.
Wat er precies getraint word. En hoe groot de groepen zijn.

Davinia_

Re: Hoe hondenschool kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:19

Geld maakt ons inderdaad ook niet uit, ik wil gewoon een fijne les.
Ik heb al eens contact gehad met 2 hondenscholen via de mail. Bij de ene kreeg ik een heel uitgebreide mail terug, bij de andere korte antwoorden. Daardoor neigde ik al snel naar die ene, ook al was die net iets verder rijden :+
Misschien wel een idee om gewoon een keer te gaan kijken ja, als dat mag.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:21

Je kunt altijd gewoon kijken langs de trainingsvelden. Wellicht kun je een betere mening vormen door eerst te kijken voordat je gaat praten met de trainers. Uit een mail kun je eigenlijk niks opmaken vind ik :o

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:22

Davinia_ schreef:
Geld maakt ons inderdaad ook niet uit, ik wil gewoon een fijne les.
Ik heb al eens contact gehad met 2 hondenscholen via de mail. Bij de ene kreeg ik een heel uitgebreide mail terug, bij de andere korte antwoorden. Daardoor neigde ik al snel naar die ene, ook al was die net iets verder rijden :+
Misschien wel een idee om gewoon een keer te gaan kijken ja, als dat mag.

Als je niet mag komen kijken weet je al dat je daar niet naartoe moet willen. Een goede hondenschool, daar ben je gewoon welkom om te kijken :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:28

Ik heb een mailtje gestuurd naar een hondenschool om te vragen hoe of wat en of ik daar dan zou mogen komen kijken om te zien of ik me goed voel bij hun.
Stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb :+
Ben benieuwd.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:38

Mails zeggen inderdaad niet heel veel. Degene die mails beantwoorden zijn vaak niet degene die trainen ;)

Ik zou inderdaad ook eens gaan kijken. En je kan wat vragen stellen aan de trainer als de les voorbij is of aan leden. Bedenk daarbij wat van belang is voor jou.
Wil je kleine lessen met meer individuele begeleiding, wil je de mogelijkheid tot sport of G&G gehoorzaamheid, wil je een binnenruimte, wil je met de clicker trainen of ben je meer van de dominantietheorie?

Ook vind ik de puppytraining vaak een goede om te bepalen hoe de visie van een hondenschool in elkaar zit. Die verschillen namelijk enorm. De 1 duwt ze al tegen de grond, de ander ziet het meer als speelkwartier.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:49

gaan kijken is de enige manier denk ik idd.
het moet gewoon bij jou en de hond passen :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:54

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:56

Manier van omgaan moet je aanstaan, dus gewoon gaan kijken, je merkt gauw genoeg wat je wel of niet aanstaat.
En als dat blijkt dat het die duurdere is, dan is dat maar zo, maar gaan jij en je hond wel met plezier ernaar toe.

Ik kon kiezen toen uit 2, ene was heel streng en prestatiegericht, de ander ook wel streng, maar veel vriendelijker.
Ik heb dus die 2e gekozen, en had gelukkig een voorbeeldige hond, maar als eentje even geen zin had, dan werd dat heel leuk opgelost en mee om gegaan.

Ik spreek dan wel over een puppy/basis cursus, dus onervaren honden.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 20:56

Ik heb al een mail terug dat ik van harte welkom ben om morgenavond al te komen kijken. De cursus waar ik dan in ingedeeld zou worden begint volgende week al. Dilemma, want eigenlijk kan ik volgende week nog niet :=
Eventjes goed over na denken dus. Ik kan namelijk echt iedere dinsdag, behalve die van volgende week :')

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:34

De eerste les is vaak kennismaking, je mist dan meestal niet de echte training. Geen ramp dus als je die mist.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:35

Absoluut een keertje gaan kijken inderdaad. Even sfeer proeven, kijken of de manier van lesgeven bevalt :)

In welke omgeving zoek je iets?