Iep aka Houdini!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellabeerx

Iep aka Houdini!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:00

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een schattig drie maanden oud voedstertje! Ik heb haar van de boerderij waar ik werk samen met nog een ander konijntje, een rammetje welke niet geheel meer een rammetje is ondertussen.

Iep is dus een drie maanden oud dametje met een Nederlands Hangoor vader en een Teddy moeder. Het was niet geheel de bedoeling dat die twee gekruist zouden worden, maar er is wat leuks uit gekomen!
Mevrouw is erg energiek, veel te nieuwsgierig en ongelofelijk slim. Deurtjes van een ren? Die worden gewoon open gemaakt ondanks dat ik zelf moeite heb om hem open te maken. Het deurtje van het hok kan naar buiten toe niet scharnieren maar naar binnen wel? Dan trekken we hem gewoon naar binnen toe en duwen we er wat onder zodat je vervolgens jezelf er tussen kan wurmen. Een nieuwe ren, waarvan we dachten dat de spijlen niet te breed waren waren helaas ook gewoon te breed. Draai je een keertje om en mevrouw loopt vrolijk tussen de plantjes.

Maak kennis met Iep!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze krijgt af en toe een stukje ongezouten soepstengel, dan blijft ze tenminste braaf zitten voor de foto. Ik heb haar wangen geknipt omdat ze constant aan het niezen was door al het pluis.

Best lief toch? :D

Laptopmuis

Re: Iep aka Houdini!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:45

Wat een leuk konijntje!

Hoop dat je je ook ingelezen hebt over langharige konijnen?
Even in het kort: kunnen best niet buiten gehouden worden, wekelijks laag voor laag kammen (liefst twee keer per week) en om de drie maanden helemaal kort knippen zodat de nieuwe vacht kan groeien.

Succes!

Bellabeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 15:11

Dankje!

Ze zit bij mij helaas buiten, mijn broertje is namelijk allergies. Ik borstel haar nu elke dag en ben van plan haar te knippen zodra ik een goede schaar ervoor heb. (Een kromme schaar knipt toch prettiger.) Het arme konijn ziet er straks niet uit haha

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:13

waarom niet buiten? die van mijn teddy widder zat altijd buiten hoor. denk onder goede omstandigheden en veel borstelen dat het heus wel kan. maar dat is met ieder konijn zo.
winter lag ze ook op stro, zomers niet.

wat een leuk ding zeg, en verstandig van het knippen idd,

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:44

Teddy konijnen kunnen niet in de regen, dus hebben wel een overdekte ren nodig.
Als het hard regent dan houdt hun vacht dit allemaal vast. Bij normale konijnen druppen de regeldruppels van de vacht af, bij langharige konijnen is dit helaas niet het geval. De vacht absorbeert alles.

Bellabeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 15:59

Gelukkig zit Iep onder een overkapping waar het verre van nat word en komt ze niet in de buitenren als het regent!

Heb ook al gemerkt dat als ze door de waterbak is gehupst het verschrikkelijk is om haar vacht vervolgens te kammen haha :')