Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lynn_Nikita schreef:Even los gezien van de 2 topics, wat als een dier geen bandje om heeft en niet gechipt is? De eigenaar zal toch ook moeten zorgen dat een dier een dier wat gevonden wordt geregistreerd staat?
ook kun je het wel aangeven bij een instantie maar loopt daar vaak van alles langs elkaar af
Cayenne schreef:Helemaal mee eens. Ik ken ook beide topics en mensen vinden het blijkbaar tegenwoordig heel normaal om zich een dier van een ander zomaar toe te eigenen.
Aan de andere kant loop je dat risico wanneer je je kat los op straat laat lopen.

Femke schreef:Ik heb het vroeger als kind meegemaakt...
Onze kat was "ineens" een paar weken weg.
Uiteindelijk vonden we na een tip van iemand uit de buurt waar hij was: een compleet ander gezin had 'm in huis genomen en "gehouden".
Mijn ouders zijn daar toen naartoe gegaan en kregen nogal een brutale mond van die mensen, toen ze vroegen of ze hun kat weer mee terug konden nemen.
Het antwoord was 'nee'... Want hun dochtertje was inmiddels zo gehecht geraakt aan de kat.
Ja duh.... En ik en mijn zusje zouden de kat zeker niet missen ofzo
Vreselijk, hoe egoïstisch sommige mensen kunnen zijn.
M'n ouders hebben de kat ook na hun "nee" gewoon onder de arm mee naar huis genomen. Als het niet redelijk kan, dan maar op een andere manier.
Ik en m'n zusje weer helemaal blij dat onze kat weer terug was.
Moet je na gaan... Ik was 6 ofzo... Weet dat nog als de dag van gisteren!
Lekker dan van die mensen!