hondenras Beauceron ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoellaLoves

hondenras Beauceron ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 22:40

heey bokkers!

ik zat net beetje te lezen op ik zoek een baas over hoeveel honden wel niet in het asiel zitten.. (best sneu)
en toen opeens zag ik dit ras voorbij komen Beauceron en ik vond het echt een leuk en stoer ras om te zien !
hebben hier bokkers dit ras toevallig ? kunnen jullie mij hier wat over vertellen ? over ervaring en gedrag ? :o zal echt super zijn!

Afbeelding ik weet dat de oren niet meer gecoupeerd mogen worden ( ben ik ook blij mee ook!) maar zit het er niet echt stoer uit!

maar met die oortjes zijn ze ook echt vertroetelbaar !!! <3
Afbeelding

hoop dat jullie me hier iets over kunnen vertellen !

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:42

Essiesilly hier op bokt heeft beaucerons en onlangs ook een nest gefokt, die kan je vast veel vertellen :)

JoellaLoves

Re: hondenras Beauceron ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 22:46

ow super leuk !! ga der wel even berichten !

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 06:09

beaucerons zijn super gave honden!! Nee, ik heb er geen maar wel ervaring ermee en ook met een x herder/beauceron en gewoon een machtig mooi en gaaf dier. Super karakter, heel eerlijk en waaks. Moest hij iemand niet die kwam gewoon het terrein niet op en als die dat wel deed dan pakte hij vanaf voren en nooit vanaf achteren. Gewoon recht voor zijn raap zeg maar.

Heel leergierig en toch ook weer een zekere relaxtheid alsof de hele wereld een spel is en hun dat wel even handhaven zonder gedoe. Ik blijf het een fascinerend ras vinden maar kan ze momenteel niet bieden wat ik vind dat ze nodig hebben omdat ze echt actief zijn. Hier in de buurt hebben ze er 1 bij een paardenbedrijf en dat is gewoon super mooi te zien. Hij loopt mee op ritten naast de paarden (los) zonder zich te richten op andere honden of verkeer gaat hij gewoon mooi mee. Op het bedrijf altijd aanwezig maar niet op een vervelende manier. Heerlijk gewoon terwijl het ook van oorsprong o.a. drijvende honden zijn net als border collies bijv (dacht ik)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 06:27

Ik heb er ook 1, foto in profiel.
Ik kom later op verdere uitleg terug!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 07:28

*\o/* ook nog even zo reageren, dit zijn mijn 3 knapperds
voor Bisou (bijna 6 maanden) daar naast Jolie haar moeder en dan Chip (6 jaar gecastreerde reu)
Afbeelding
jolie
Afbeelding
Bisou 5 maanden
Afbeelding

Afbeelding

op vakantie in frankrijk
Afbeelding
Afbeelding

de vader van de puppy s
Afbeelding
mama jolie
Afbeelding

en het resultaat :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
etc etc etc :D :P

dierenfan vertaalt het wel mooi idd, ze zijn recht voor z n raap. als ze je niet leuk vinden kijken ze niet naar je om.
mijn baas vind jolie bijv saai en een tikkeltje vreemd, ja je moet wel een beetje moeite doen om ze te leren kennen, is dat eenmaal zo zullen ze voor je door het vuur gaan :j het baasje is geweldig, daar doen ze alles voor. en hoe meer tijd en energie je er in stopt hoe meer je er voor terug krijgt.
het relaxte wat dierenfan zegt vind ik ook erg mooi, zo horen ze idd te zijn. helaas zijn er zeker honden die een stuk onzekerheid met zich mee dragen, zij kunnen niet tegen drukte, harde geluiden en bevelende bazen (het laatste kunnen ze over het algemeen allemaal niet tegen, hier reageren ze op dmv of zenuwachtig worden, blafferig of gewoon niet luisteren wat bestempeld word als eigenwijs.. nou ik vind het wel slim haha)
mijn honden gaan idd ook altijd met de paarden mee

gister is bisou voor het eerst mee geweest naar mijn werk (althans ze gaan altijd mee maar ze mocht nu rondlopen op stal terwijl ik aan het rijden was) chip en jolie weten dat ze op het stukje bij de deur af moeten en daar blijven liggen, bisou wist dat nog niet maar ik was alleen dus kon mooi even oefenen. hoefde het maar een paar keer te zeggen en heb daarna verschillende paarden gereden terwijl mijn instructeurs :D er zo bij lagen
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us (bisou links, dan chip, achter jolie)

wat ik zo al doe met mijn honden, zowiso elke dag leuke paadjes ontdekken. ik woon op een boerderij en ga dan nog 1x goed wandelen, daarnaast nog dingen oefenen (ben ze nu "schamen" aan het leren haha) met jolie ga ik naar cursus en ga combi sport doen. ook met bisou ga ik naar cursus, hier doe ik impuls control mee :) met chip en jolie speur ik ook.
in het verleden schapendrijven gedaan (helaas nu geen schapen meer) en behendigheid, ook chip heeft zijn nodige diploma s.
met jolie loop ik shows en ook bisou zou daar aan moeten geloven :P volgend weekend gaan we naar duitsland, een weekend voor franse herders honden

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 11:00

echt super leuk om deze verhalen te lezen over deze honden ! ik ben er erg nieuwschierig naar en heb er al wat informatie over gehoord ! echt ook super leuke foto's zeg ! ben er echt enthousiast over !