Een vraag:
Ik ben momenteel een beetje ten einde raad met mijn 1 jarige Brit kruising, meneer de Wit, die helaas afgelopen donderdag een ongelukkige val vanaf 10 meter hoog heeft gemaakt. ( Dak van mijn hoge woning in Leeuwarden) Natuurlijk direct 's nachts nog naar de dierenarts gereden en helaas blijkt dat er in de linkervoet een middenvoetsbeentje gebroken is en in de ander twee.
Nu heeft de dierenarts lang getwijfeld over het wel of niet plaatsen van pennetjes in de pootjes van mijn kat, dit omdat ze normaliter één voet met zulke breuken liever op de natuurlijke manier laten genezen. Dierenarts heeft besloten het een week aan te kijken en mij geadviseerd de kat in een grote hondenbench te houden de komende zes(!) weken. Benchrust dus. Maandag moet ik terugkomen om te kijken of de breuken goed genezen of niet. Eventueel wordt hij dan alsnog geopereerd en zal hij ook in de bench moeten voor die periode.
Echter is meneer de Wit totaal onhoudbaar in de bench, die ik al verplaatst heb door het hele huis heen.(drukke en rustige plaatsen in huis) Ik heb hem nu voorlopig in de gang gezet maar hij blijft ontzettend 'graven' op de ijzeren plaat van de bench en probeert continue met beide pootjes de benchdeur te forceren tijdens klagelijk mauwen. Erg vervelend omdat de breuken waarschijnlijk niet genezen nu? Het lijkt me niet echt bevorderlijk gezien de brute kracht die ermee gebundeld gaat. Hij heeft voldoende ligruimte en een kleine kattenbak in de bench.
Is er iemand die enig idee heeft hoe hiermee om te gaan of hier ervaring mee heeft? Wellicht houdt dit gedrag na een paar dagen op? Ik ben namelijk bang dat als hij wel pennetjes in zijn voet krijgt, dit ook niet goed gaat door zijn hysterische gedrag en dit dus effect heeft op zijn genezing.Ik heb al een valeriaankussentje en een Feliway apparaat in het stopcontact gedaan om hem te kalmeren, tot op heden weinig effect helaas!
Alvast bedankt voor het lezen!