Bijhet hok viel het mij op dat Eggs, die normaliter tegen het gaas staat aangedrukt van blijheid, nu bleef liggen in het houten hokje die in de ren staat.
Oh ohhhhh... Oude cavia van bijna 6 jaar die al enkele maanden slechts 1/3 weegt van wat zou moeten.....
En inderdaad, meneer is waarschijnlijk in zijn slaap overleden, en was ongeveer een uurtje of twee dood schat ik zo.
Eruit gehaald en wordt straks begraven.
Maar ja.. Ik heb er nog een jonge cavia man van net een jaar oud inzitten, en merk dat die flink van slag is dat hij ineens alleen is. Veel aan het piepen en ' zoeken' ondanks dat Eggs enkele uren dood erin heeft gelegen en dit mannetje afscheid heeft kunnen nemen.
Na overleg besloten om morgen een jong mannetje te kopen bij de dierenwinkel en deze te koppelen zodat hij niet zo alleen meer is.
Enige waar ik nu mee zit, hoe veilig is het voor een jonge cavia om trappetjes te lopen? De grote volwassen exemplaren zijn zo dik en vadsig, dat de loopplank nooit problemen heeft gegeven.
Maar zo'n klein slank hyper ding die alle kanten nog opspringt..... Flikkert die er niet af met alle gevolgen van dien?

Wie heeft hier ervaring mee? Of toch even enkele weken apart binnen houden ( wel alvast kennis laten maken met ouder mannetje) en dan pas erbij zetten?

Sterkte daarmee..