ervaring gevraagd met www.trainingshalsband.nl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mendy1984

ervaring gevraagd met www.trainingshalsband.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 20:06

ik kwam net op www.trainingshalsband.nl en zou hier graag een halsband willen bestellen
maar aangezien het best prijzig is, zou ik eerst graag de ervaringen van andere mensen willen horen/lezen voor ik over ga tot aankoop :)

het ziet er allemaal heel betrouwbaar uit, maar is dit ook zo?
* is het ook kwalitatief goed spul zoals ze beloven?
* is de levering ook echt zo snel?
* na 15 dagen niet goed, is het dan ook echt geld terug?

ik hoop op reacties :)

Kuggur

Re: ervaring gevraagd met www.trainingshalsband.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:53

Tsja, ik ben niet zo enthousiast over zulke shockcollars. In mijn opinie zijn ze slechts in uitzonderingsgevallen te rechtvaardigen en dan nog alleen in de handen van deskundige gebruikers.
Als je het niet te off-topic vind, waarom vind je deze trainingsmethode noodzakelijk?

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 22:37

ik wil zo'n band proberen...
hij is opgefokt naar katten, door het dolle heen als er iemand binnen komt, en ik zou hem graag een keer los willen laten en zeker weten dat ie WEL luistert en me niet negeert

ik heb het nu wel over de trilstand aangezien ik hem met aanraking niet uit de "atack-modus" krijg (ik kijk ook cesar)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:45

Misschien een lesje inpulse controle ergens volgen... de dingen die je opnoemt zijn echt op te lossen zonder shockcollar....

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 22:50

daar heb ik de tijd en het geld niet voor... vandaar mijn vraag naar ervaring met de site dat ik het op mijn eigen manier en tempo probeer op te lossen
het is mijn bedoeling de halsband te gebruiken niet te misbruiken

edit: er wordt een Ebook bijgeleverd met info dus ik ga niet als een kip zonder kop aan de slag
en zoiezo eerst wat info inwinnen via internet

ik zou graag ervaringen horen/lezen met de site

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 01:06

Mendy1984 schreef:
daar heb ik de tijd en het geld niet voor...

Geweldige redenen een shockcollar in de strijd te gooien, tijd- en geld gebrek.

Mendy1984 schreef:
edit: er wordt een Ebook bijgeleverd met info dus ik ga niet als een kip zonder kop aan de slag
en zoiezo eerst wat info inwinnen via internet

En je expertise heb je ook al helemaal in orde, een e-boekje van de halsband verkoper, en "het internet", dit gaat helemaal goed komen... :roll:

Annemun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 01:16

Die 15 dagen is op zicht, niet na gebruik. Ik heb vroeger ook Petsafe trainingsartikelen verkocht, en Petsafe geeft (of gaf?) een levenslange fabrieksgaratie op technische defecten. Als ik al eens een artikel van een klant retour kreeg van Petsafe met problemen, werdt deze zonder problemen door de groothandel ( en dus uiteindelijk fabrikant) vervangen. Die 30 dagen garantie zoals op de website staat begrijp ik dus niet.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:46

op internet zijn ook heel veel filmpjes en teksten te krijgen van impuls control hoor dus geld heb je er niet voor nodig...
maar ja zo te lezen wil je zo snel mogelijk effect en dan pakken mensen wel eens een schokband.. 1 tip, eerst zelf om doen voor je hem bij je hond gebruikt!!

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:12

per abuis dubbelpost :o
Laatst bijgewerkt door _SC_ op 21-08-13 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:15

Om je vraag te beantwoorden;
Het is in ieder geval een goede site en leveren netjes op tijd.
Ook je vragen behandelen ze snel en correct.

PS; ik gebruik alleen een pieptoon om hem uit zijn focus te halen, als IK te laat ben met reageren.
Als ik te laat ben, dan hoort of ziet hij niets meer en dan is een piep voldoende om hem uit zijn focus
te halen. Dan is hij ook weer bereikbaar voor commando en komt hij terug op commando.
Als je op tijd bent en je hond goed kunt lezen dan is dat niet nodig.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 09:17

essiesilly schreef:
op internet zijn ook heel veel filmpjes en teksten te krijgen van impuls control hoor dus geld heb je er niet voor nodig...
maar ja zo te lezen wil je zo snel mogelijk effect en dan pakken mensen wel eens een schokband.. 1 tip, eerst zelf om doen voor je hem bij je hond gebruikt!!

tuurlijk test ik m eerst zelf...
ik wil zelf ook weten wat ik bij mn hond om doe

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 09:18

_SC_ schreef:
Om je vraag te beantwoorden;
Het is in ieder geval een goede site en leveren netjes op tijd.
Ook je vragen behandelen ze snel en correct.

PS; ik gebruik alleen een pieptoon om hem uit zijn focus te halen, als IK te laat ben met reageren.
Als ik te laat ben, dan hoort of ziet hij niets meer en dan is een piep voldoende om hem uit zijn focus
te halen. Dan is hij ook weer bereikbaar voor commando en komt hij terug op commando.
Als je op tijd bent en je hond goed kunt lezen dan is dat niet nodig.

pieptoon??

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:24

Ja ik heb er een die een pieptoon geeft (ben niet zo'n voorstander van schokken).
Toch een extra 'zekerheid' maar geen stroom op z'n flikker :n

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 09:27

_SC_ schreef:
Ja ik heb er een die een pieptoon geeft (ben niet zo'n voorstander van schokken).
Toch een extra 'zekerheid' maar geen stroom op z'n flikker :n

waar zijn die te koop dan?
ik ben ook geen voorstander van schokken en daarom hoop ik ook eigenlijk dat als ik zo'n ding koop dat ie al luistert op de trilling
hij reageert ook niet op aanraking :(

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:34

Ik heb hier nog wel zo'n band voor je in de la liggen ;-) Met piep, tril en shock functie.

Voor onze hond werkte dit niet (weglopen en niet meer luisteren naar mijn geroep), hij raakte teveel in paniek en afgeleid juist door die band wat de focus niet bepaald naar de baasjes haalde. Dus vandaar dat hij al snel in de lade is beland. Gelukkig was het bij onze hond een beetje een puber fase en hebben we nu een super braaf luisterende hond :j

Mocht je interesse hebben in de band die ik hier in de la heb liggen moet je maar even een PB sturen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:47

Mendy1984 schreef:
hij is opgefokt naar katten, door het dolle heen als er iemand binnen komt, en ik zou hem graag een keer los willen laten en zeker weten dat ie WEL luistert en me niet negeert

ik heb het nu wel over de trilstand aangezien ik hem met aanraking niet uit de "atack-modus" krijg (ik kijk ook cesar)

En als je timing verkeerd is heb je straks een hond die denkt dat katten in de buurt hem pijn doen, iemand in huis een schok betekent, en dat commando 'hier' (of wat je ook gebruikt) pijn doet. Daarnaast klink je ook niet direct als iemand die vreselijk veel van hondenopvoeding heeft begrepen (zie je wel eens dat onderschrift bij afleveringen van cesar? "Don't try this at home?") en denk ik dat deze problemen prima anders op te lossen zijn. Maar als jij graag goedkoop uit denkt te zijn en het risico wil nemen met een totaal verpeste hond te blijven zitten, vooral doen.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:47

Bij die site die je noemde, zal zo even kijken welke ik heb.

@ Sprintje; die band zorgt niet dat ie gefoccest op mij raakt, maar haalt m puur en alleen uit de focus die die op dat moment voor iets heeft en als ik dan piep en ik roep hem dan enthousiast 'vergeet' ie dat ie eigenlijk ergens ander heen wil :') Ik gebruik de piep nu bijna niet meer. Het heeft ons echt geholpen met trainen :j

Edit deze heb ik;
http://www.trainingshalsband.nl/index.p ... uct_id=103
Alleen dan een oudere versie, want ik heb m al een poosje.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:52

Dani schreef:
Mendy1984 schreef:

En als je timing verkeerd is heb je straks een hond die denkt dat katten in de buurt hem pijn doen, iemand in huis een schok betekent, en dat commando 'hier' (of wat je ook gebruikt) pijn doet. Daarnaast klink je ook niet direct als iemand die vreselijk veel van hondenopvoeding heeft begrepen (zie je wel eens dat onderschrift bij afleveringen van cesar? "Don't try this at home?") en denk ik dat deze problemen prima anders op te lossen zijn. Maar als jij graag goedkoop uit denkt te zijn en het risico wil nemen met een totaal verpeste hond te blijven zitten, vooral doen.

Mee eens :j Als je het verkeerd doet met schokken... Ik zou daar heeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig mee zijn (en eigenlijk zelf niet willen gebruiken :o )

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 10:01

Dani schreef:
Mendy1984 schreef:

wie praat er over schokken????
ik niet
zoals ik al eerder vermeld, hoop ik dat ie op de TRILLING werkt
maar verder gaat t weer lekker offtopic!

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 10:05

_SC_ schreef:
Bij die site die je noemde, zal zo even kijken welke ik heb.

@ Sprintje; die band zorgt niet dat ie gefoccest op mij raakt, maar haalt m puur en alleen uit de focus die die op dat moment voor iets heeft en als ik dan piep en ik roep hem dan enthousiast 'vergeet' ie dat ie eigenlijk ergens ander heen wil :') Ik gebruik de piep nu bijna niet meer. Het heeft ons echt geholpen met trainen :j

Edit deze heb ik;
http://www.trainingshalsband.nl/index.p ... uct_id=103
Alleen dan een oudere versie, want ik heb m al een poosje.

idd en thnx want dat is ook de reden dat ik zoiets wil proberen en ook op die manier gaan gebruiken aangezien AANRAKING en corigerend rukje aan de riem NIET werkt

hoop dat t nu duidelijk is voor de mensen die offtopic gaan en over SCHOKKEN praten

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:07

Ik zou het trillen dan ook loslaten :o en eerst het piepen proberen :j

Succes! En heb je nog vragen, je mag mij ook PBen :j

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 10:11

_SC_ schreef:
Ik zou het trillen dan ook loslaten :o en eerst het piepen proberen :j

Succes! En heb je nog vragen, je mag mij ook PBen :j

tuurlijk wil ik bij het begin beginnen ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:42

Ook met trillen of piepen kan je meer kwaad dan goeds doen. Dan linkt de hond het niet aan schokpijn maar nog steeds aan correctie. En denkt de hond straks dat hij een correctie krijgt als er een kat in de buurt is ("klotekat, jij moet dood, jij zorgt dat ik straf krijg!"), dat mensen in huis een correctie betekent ("rotmensen, ik moet ze wegblaffen, ze mogen niet naar binnen want dat betekent straf!") en die óf geen meter bij je vandaan durft los óf denkt dat commando 'hier' gelijk staat aan een correctie en dan maar heel hard weg gaat rennen.

Als je het echt uitsluitend wil gebruiken om de aandacht terug te pakken, dus zoals Cesar die aanraking gebruikt, dan zijn daar andere methodes voor die minder riskant zijn. Dan kies je een aandachtswoord (of kort zinnetje als 'kijk eens!') en elke keer als je dat zegt en de hond kijkt naar jou krijgt hij iets lekkers. Duurt niet lang voordat hij direct reageert als je dat zegt.

Een heftigere trilling, hoge piep, of -nog erger- zo'n band met neusspray zijn voor de hond al snel een correctie en dan kan je dus zonder dat je het doorhebt veel meer verpesten dan je denkt.

Je kan je ook eens aanmelden op het hondenforum. Daar zitten mensen die vrij fel kunnen reageren, dus daar moet je op bedacht zijn, maar die veelal wel écht verstand hebben van honden en je waarschijnlijk prima kunnen uitleggen hoe je deze problemen anders aan kan pakken. :)

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 14:09

Dani schreef:
Ook met trillen of piepen kan je meer kwaad dan goeds doen. Dan linkt de hond het niet aan schokpijn maar nog steeds aan correctie. En denkt de hond straks dat hij een correctie krijgt als er een kat in de buurt is ("klotekat, jij moet dood, jij zorgt dat ik straf krijg!"), dat mensen in huis een correctie betekent ("rotmensen, ik moet ze wegblaffen, ze mogen niet naar binnen want dat betekent straf!") en die óf geen meter bij je vandaan durft los óf denkt dat commando 'hier' gelijk staat aan een correctie en dan maar heel hard weg gaat rennen.

Als je het echt uitsluitend wil gebruiken om de aandacht terug te pakken, dus zoals Cesar die aanraking gebruikt, dan zijn daar andere methodes voor die minder riskant zijn. Dan kies je een aandachtswoord (of kort zinnetje als 'kijk eens!') en elke keer als je dat zegt en de hond kijkt naar jou krijgt hij iets lekkers. Duurt niet lang voordat hij direct reageert als je dat zegt.

Een heftigere trilling, hoge piep, of -nog erger- zo'n band met neusspray zijn voor de hond al snel een correctie en dan kan je dus zonder dat je het doorhebt veel meer verpesten dan je denkt.

Je kan je ook eens aanmelden op het hondenforum. Daar zitten mensen die vrij fel kunnen reageren, dus daar moet je op bedacht zijn, maar die veelal wel écht verstand hebben van honden en je waarschijnlijk prima kunnen uitleggen hoe je deze problemen anders aan kan pakken. :)

heb ik ook aan zitten denken maar aangezien mijn hond juist wat gewicht moet verliezen (hij is niet te dik maar aangezien hij veel last heeft van de warmte is het volgens de DA beter als ie wat gewicht verliest) is dat geen optie voor ons :(

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:19

Tuurlijk wel. Dan ga je een deel van zijn normale voer daarvoor gebruiken. ;)