Labradoodle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Labradoodle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 19:42

Goedenavond bokkers :)

Ik weet niet of ik dit goed geplaatst heb en of dit nou wel of niet mocht (heb wel de regels gelezen, mijn excuses als ik dat niet goed gedaan heb)

Inmiddels alweer ruim 2 maanden geleden is onze Berner Sennen hond Daisy over leden, en inmiddels zijn we alweer aan het rondneuzen voor een nieuw jong hondje.
Op dit moment zijn we ons aan het oriënteren op een Labradoodle. Na vele websites afgestruind te hebben en op forums gekeken te hebben wil ik het toch ook hier even proberen. We zijn inmiddels ook al naar het buitenland uitgeweken, maar daar komt nog meer bij kijken.

Nu was ik benieuwd of er bokkers zijn met Labradoodles (grote medium of standaard maat) en waar jullie deze vandaan hebben? Hebben jullie hem als pup gekocht? En of jullie eventueel nog mensen/fokkers weten (dat mag ook via pb, ik weet namelijk niet of je dat openbaar neer mag/wil zetten). Ook ben ik erg benieuwd naar jullie Labradoodles en wat jullie ervaringen zijn met dit ras.

Ik hoop dat het topic goed staat en dat het toegestaan is ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:47

Wij hebben sinds een week een labradoodle teefje van 7 maanden uit het asiel. We hadden al een golden retriever en een koningspoedel, dus een combinatie van de twee leek ons wel geslaagd :D Deze zomer hadden we ook een labradoodle op vakantie ontmoet, echt een tof beest! Heel zachtaardig en zijn baasjes deden er vrijwilligerswerk bij een bejaardentehuis mee.

Ons labradoodle'tje is een echt schatje, qua karakter lijkt ze erg op onze koningspoedels (huidige en vorige). En dat is dus: lief, slim, zachtaardig, eigenwijs, zacht, een knuffel, een speelvogel. Gewoon echt een trouw vriendje :) ze willen nog het liefst van al de hele dag op de baas liggen en houden ook veel van lekker actief samen dingen doen, zwemmen, rennen, spelen,...

Oja, we hebben dus de grote maat :) en even enkele foto's, ze had een heel erg geklitte vacht dus we hebben haar wel volledig moeten scheren, ze is nu even 'poedel' geknipt.

Voor het scheren
Afbeelding

Na :P
Afbeelding

En spelen met onze koningspoedel
Afbeelding

Pluttersput

Re: Labradoodle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:51

Mijn mamma heeft een labradoodle, komt bij Jetty van der Hulst vandaan. Grote maat, hij is enorm. Maar ook enorm lief, schattig, pluizig, heerlijke hond :) Jetty fokt ze met regelmaat, haar kan je vast ook bellen voor meer informatie :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:56

Oja, Nera (ons hondje) is een gewone labradoodle, gewone kruising tussen labrador en koningspoedel dus, geen Australian labradoodle. Merkte toen ik ging rondsurfen op internet dat de liefhebbers dat onderscheid nogal sterk maken :)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:22

Ik vind labradoodle's super leuk ik kom ze voornamelijk tegen in de trimsalon :) ( Beetje jammer is dat ze meestal vervilt binnen komen waardoor de enigste optie kaal scheren nog over blijft maar goed.)Verder kan ik je inderdaad Jetty van der hulst uit Nederwetten aanraden!!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 22:49

Dankjullie wel voor jullie informatie! Wij willen zelf een trimcursus gaan doen en het dan zelf goed bijhouden (vind het zo zielig als ze van die viltklitten krijgen.. Dat schijnt ook pijn te doen)

Oh en Solleke_Noah wat zag die er inderdaad uit zeg! Hoop dat het snel weer aangroeit en je z'n mooie lange vacht weer hebt! En je ziet inderdaad wel verschil, zelf ben ik namelijk helemaal weg van de Australian Labradoodles met hun losse fleecevacht <3

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 00:57

Ik begrijp niet zo dat je een topprijs voor een mix zou willen betalen, als de keus zo groot is aan gratis mixen en vuilnisbakkenrassen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 06:09

het belangrijkste is dat je weet of de ouderdieren wel testen gehad hebben! Gezondheidstesten wel te verstaan. Nu een labradoodle en goldendoodle in pension gehad en beiden nog jong en beiden hebben de ziekte van Addison. Vele poedels hebben helaas dit probleem. Hier zou ik dus zeer goed op gaan letten!!

Je kan beter een zogenaamde topprijs betalen als je daarmee goed geteste ouderdieren hebt dan 300 á 500 euro betalen voor een kruising waar niets over de gezondheid van de ouderdieren EN voorouders bekend is. Deze ziekte lijkt me een steeds groter probleem te worden en je wordt er echt niet vrolijk van en de hond ook niet!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 06:16

princesmax schreef:
Ik vind labradoodle's super leuk ik kom ze voornamelijk tegen in de trimsalon :) ( Beetje jammer is dat ze meestal vervilt binnen komen waardoor de enigste optie kaal scheren nog over blijft maar goed.)Verder kan ik je inderdaad Jetty van der hulst uit Nederwetten aanraden!!

Ons kleintje was 7 maanden en ook al compleet vervilt, echt erg.

TS: wij hebben zelf ook verschillende scheerapparaten enzo, we doen onze poedel en labradoodle ook zelf, wel zo handig!

Ik moet wel zeggen, als je toch van plan bent wat geld aan een hond te gaan besteden (want doodles ziijn duur) dan zou ik voor een koningspoedel gaan haha :o Het origineel is toch nog net wat knapper :D

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 06:43

Een echte labradoodle is inderdaad wel wat meer dan alleen een kruising tussen een labrador en een poedel. Volgens mij is zelfs niet eens publiekelijk bekend wat de juiste mix (percentages) is. Voor deze honden betaal je inderdaad de hoofdprijs.

Heb zelf geen ervaring met het ras, maar ze lijken me erg leuk! Ze worden ook als hulphond gebruikt, dus leergierig en vriendelijk.

Succes met het vinden van de juiste hond :-)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:17

zag er toevallig dat er gisteren twee op dierenasiels.com waren gezet!
meestal zijn die binnen een paar dagen herplaatst.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:18

Bij mij in m'n les zit er 1. Wil zaterdag wel even vragen?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 08:06

Wij hebben een Berner gehad en die had helaas veel gezondheidsproblemen.. Mijn moeder is voornamelijk aan het zoeken bij aangesloten fokkers en we zijn inmiddels al zeker een paar weken aan het orienteren en misschien hebben we er 1 gevonden.

Ik begrijp heel goed wat je zegt hoor Kugger, maar wij hebben nou eenmaal die keuze gemaakt en we kopen niet zomaar even een pup, willen ook de ouders zien.

Solleke, wij willen juist geen poedel := Houden dus juist van bol en rond en niet van die hele fijne krulletjes :)) Gaan misschien ook een doodlebooster aanschaffen, maar eerst moet er maar een pup komen..

Bedankt voor alle reacties! (Reageer via telefoon dus is wat lastiger antwoorden op iedereen)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:29

Wij hebben onze Australian Labradoodle als pup uit Australië laten overkomen. Dat is inmiddels 7 jaar geleden. Er waren toen nog hele lange wachtlijsten bij de NL fokkers dus vandaar dat onze keuze viel op Rutland Manor (de Australische fokker). Als je hier wat over wilt weten kun je altijd pb'en!

Onze hond is een medium en nu dus bijna 7 jaar, hij is nog steeds even enthousiast en speels. Hij leert erg snel. Heb best veel cursussen met m gevolgd en ook agility en speuren gedaan. Verder kan ie heel goed met andere honden.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 08:36

Lioony schreef:
Wij hebben onze Australian Labradoodle als pup uit Australië laten overkomen. Dat is inmiddels 7 jaar geleden. Er waren toen nog hele lange wachtlijsten bij de NL fokkers dus vandaar dat onze keuze viel op Rutland Manor (de Australische fokker). Als je hier wat over wilt weten kun je altijd pb'en!

Onze hond is een medium en nu dus bijna 7 jaar, hij is nog steeds even enthousiast en speels. Hij leert erg snel. Heb best veel cursussen met m gevolgd en ook agility en speuren gedaan. Verder kan ie heel goed met andere honden.

Wat leuk zeg, het speelse en de intelligentie van de honden spreekt ons ook erg aan! Maar wat een reis zeg, heb je er gelijk een vakantie van gemaakt of kom je hem echt ophalen hier op het vliegveld? Heb je misschien een foto die je wilt delen in het topic of eventueel via pb?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:07

angelaatjuh schreef:
Wij hebben een Berner gehad en die had helaas veel gezondheidsproblemen.. Mijn moeder is voornamelijk aan het zoeken bij aangesloten fokkers en we zijn inmiddels al zeker een paar weken aan het orienteren en misschien hebben we er 1 gevonden.

Ik begrijp heel goed wat je zegt hoor Kugger, maar wij hebben nou eenmaal die keuze gemaakt en we kopen niet zomaar even een pup, willen ook de ouders zien.

Solleke, wij willen juist geen poedel := Houden dus juist van bol en rond en niet van die hele fijne krulletjes :)) Gaan misschien ook een doodlebooster aanschaffen, maar eerst moet er maar een pup komen..

Bedankt voor alle reacties! (Reageer via telefoon dus is wat lastiger antwoorden op iedereen)

Haha, wij zien nu al verschil tussen onze poedels en onze labradoodle, ze heeft echt een beetje het lijfje van een labrador, wat struiser (de echte labradoodle die we op vakantie ontmoet hadden, had dat ook) terwijl onze poedel echt het elegante lijf van een windhond heeft met een diepe borst en slanke taille. Nera is wel een beetje het lelijke eendje hoor :(:) Maar het karakter is wel fantastisch :)

edit: en het zijn echte slimpies :) Nera heeft niet zo'n leuke start gehad maar ze pikt alles zo snel op! 'Zit' had ze in een kwartiertje geleerd, haar eigen bakje/mand ook (wat best een uitdaging is voor een puppie, hier staan vijf bakjes en ze mag maar uit eentje eten :P ). Ze is ook altijd vrolijk, dat is elke pup natuurlijk wel :D maar uit eigen ervaring vind ik poedel/labradoodle echt een gemakkelijk ras, gewoon vrolijke blije honden waar geen centje kwaad inzit.

Zoals je ziet, ik ben helemaal fan haha :D

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:59

Ik ken meerdere labradoodles, de meesten vind ik te druk. Te kinderlijk lijkt het wel, bord voor hun kop. Zal vast te maken hebben met het labrador gedeelte. Hoewel, dat 'bord voor hun kop' kan ook afgeleerd worden. Mijn hond vind dat vreselijk namelijk.
De meesten vind ik wel erg leuk hoor. Maar dat komt dan weer door het poedelgedeelte, ik ben gek op poedels.

Persoonlijk zou ik niet gaan voor een labradoodle fokker, ik heb al bizarre dingen gelezen waar ik niet aan mee zou willen doen. Er schijnen wel goede fokkers te zijn die niet aangesloten zijn bij een vereniging, want die vereniging maakt belachelijke regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:04

Ik vind labradoodle 10 x niks. Maar dat komt misschien ook wel door de 2 onafgerichte labradoodles in mijn dorp. Zelfs mijn labrador van 11 weken luistert nog beter :') De honden laten echt hun eigenaren uit ipv andersom. En dan gaan ze ook nog dom lallen tegen hun: Kijk dat is familie van jou. Euhh ik heb dus echt geen labradoodle. Maar een pup die voor zijn leeftijd zeer goed luistert. En geen stuiterbal is, omdat hij 4 x per dag word uitgelaten ( nog 10 minuten ) en mentaal veel word uitgedaagd.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:21

Nimfee en love_western: grappig, ik heb echt een omgekeerde ervaring :D vind ze heel gemakkelijk van aannemen, onze eigen labradoodle kan ik natuurlijk nog niet zoveel over zeggen, maar tot nu toe is ze zo gemakkelijk! Het opvoeden gaat bijna vanzelf. De volwassen labradoodle van op vakantie was ook een erg rustige en beleefde hond :)

edit: enneh Nimfee, groot gelijk, ben ook gek op poedels :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:30

Solleke_Noah schreef:
Nimfee en love_western: grappig, ik heb echt een omgekeerde ervaring :D vind ze heel gemakkelijk van aannemen, onze eigen labradoodle kan ik natuurlijk nog niet zoveel over zeggen, maar tot nu toe is ze zo gemakkelijk! Het opvoeden gaat bijna vanzelf. De volwassen labradoodle van op vakantie was ook een erg rustige en beleefde hond :)

Misschien komt het ook wel door dat de eigenaars nooit van opvoeding hebben gehoord. Net zoals ik veel mensen hoor over dat labradors druk zijn en niet luisteren etc. Terwijl met de juiste opvoeding je elke hond kunt opvoeden. Want anders zouden labradors ook niet als geleide honden worden ingezet.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:33

't Is dat, want de volwassen labradoodle die ik ken wordt ook ingezet voor het bezoeken van bejaarden, dat zou moeilijk gaan als het zo'n stuiterbal is :P

Moet eerlijk zeggen, mijn ervaring met labradors is ook inderdaad dat het druktemakers zijn :=

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:36

ook ik heb een labradoodle f1 of te wel de eerste kruizing. mama is een koningspoedel en papa een labrador.
Die van ons is een schat van een beest, doet geen vlieg kwaad. Hij is alleen wat dominant. Maar als je conseqent blijft geeft dit geen probleem. Onze hond heb ik via marktplaats uit friesland gekocht. En nee ik heb niet de hoofdprijs betaald.. Dat was ik van te voren ook niet van plan trouwens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:37

Solleke_Noah schreef:
't Is dat, want de volwassen labradoodle die ik ken wordt ook ingezet voor het bezoeken van bejaarden, dat zou moeilijk gaan als het zo'n stuiterbal is :P

Moet eerlijk zeggen, mijn ervaring met labradors is ook inderdaad dat het druktemakers zijn :=

En zo heeft iedereen andere ervaring. Maar de rassen zullen niet zomaar worden in gezet als hulp hond.

En ik ken ook wel drukke honden. Maar die worden 3 x daags kwartiertje uitgelaten. Logisch dat het stuiterballen zijn. En daarnaast zijn ze ook niet opgevoed.

Wij zijn altijd al vanaf het begin streng qua opvoeding. Zo mogen ze niet rennen in huis, niet springen. Gewoon naast lopen met wandelen. En andere mensen en honden negeren. Dus ik praat altijd zo tegen Blaz, dat het duidelijk word dat hij niet aangehaald mag worden.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:12

love_western schreef:
Solleke_Noah schreef:

Misschien komt het ook wel door dat de eigenaars nooit van opvoeding hebben gehoord. Net zoals ik veel mensen hoor over dat labradors druk zijn en niet luisteren etc. Terwijl met de juiste opvoeding je elke hond kunt opvoeden. Want anders zouden labradors ook niet als geleide honden worden ingezet.

Klopt, dat idee krijg ik vaak wel bij labradoodles (en labradors). Net als bij sommige andere honden die hier rond lopen hoor. Maar over het algemeen vind ik ze wel erg druk. Mijn hond is juist erg rustig en is erg gesteld op haar persoonlijke ruimte, dat botst wel eens met labradors en labradoodles :D
en Love_western: POEDELS!! ik wil later echt zo'n grote koningspoedel, heerlijk!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:15

De buren een paar deuren verderop hebben een labradoodle. Nou is dat beest nogal uit de kluiten gewassen. Het lijkt wel een bouvier qua formaat. Maar het is werkelijk de allerliefste, rustigste en braafste hond die ik ooit gezien heb.

Krijgt niet zoveel beweging, maar is enorm layed back en tevreden.