Vorig jaar januari hebben we een Engelse Springer Spaniel pup gehaald bij Hoogmaatheide, dit ivm er op dat moment geen pups beschikbaar waren in Nederland. Alles zag er goed en vertrouwd uit, nette website, werkte samen met scholen, ontwikkelde eigen voer ect. Tot dat we thuis kwamen..
Bij thuiskomt zagen we dat onze pup een Slowaaks paspoort had. We zagen naderhand ook, dat Hoogmaatheide hun kaartje boven op de gegevens van de echte "fokker" had geniet. Ik heb het kaartje goed genoeg aan de kant weten te duwen en zag zo het adres. Van wat ik zag werd ik niet vrolijk; het zag eruit als een broodfokker.
Nu zag ik van de week dat Hoogmaatheide geen pups meer verkoopt, ik keek toevallig omdat het bij ons wel kriebelt om een 2e hond er bij te nemen met de tijd. Maar ik kan verder nergens vinden waarom ze geen pups meer verkopen..
Ik ben eigenlijk toch wel benieuwd en zeker nu ik weet waar onze hond echt vandaan komt.
Verder zag zijn paspoort er keuring in orde uit, entingen waren gegeven, stickers zaten erop, enige opvallende was dus dat kaartje wat over het Slowaakse adres was geniet.. (in het Slowaaks, hier was onze dierenarts weer minder blij om..) Hond is ook zo gezond als maar zijn kan maar heeft enkele gekke plekjes op zijn oog (waarvan de dierenarts ons heeft verzekerd dat dit niet erg is).

Weet iemand van jullie toevallig waarom ze gestopt zijn?
Ik blijf het wel in de gaten houden, zeker omdat oogafwijkingen idd veel voorkomen bij springers maar ik ben gouw genoeg bij de DA als er iets is. Het was ook goed dat hij veel door de struiken en hoog gras rent, dat "reinigt" de ogen.
) We hebben hier echt van geleerd, dit doen we nooit meer. We zijn zo ontzettend misleid daar..