We hebben iedere website bekeken alle stukken tekst gelezen maar op de een of andere manier is dit niet onder onze aandacht gekomen, ook niet van de fokker.
Hier zijn we dus vreselijk onvoorbereid mee aan de gang gegaan, we hebben het niet bepaald in goede banen geleid en zitten nu dus met een heuse blafbak.
Nu is het blaffen binnen nog wel te hebben, de buren hebben er geen last van dus dan vind ik het al snel prima. We hebben ook ramen tot op de grond dus het is voor hem natuurlijk ook wel heel verleidelijk om aan te slaan.
Maar nu, de achtertuin. We maakten ons al wel langer zorgen om klachten maar vanmorgen hebben we de eerste dus officieel gehad. Vanmorgen hadden we even de achterdeur open staan rond een uur of acht en hij sloeg dus aan. We gaan er altijd zo snel mogelijk naartoe om hem tot stilte te manen of naar binnen te halen maarja we moeten wel eerst helemaal naar achteren en dat duurt toch een minuutje.
toen mijn vriend in de achtertuin aan kwam riep iemand van de flat tegenover dat wij onze schijthond stil moesten houden want hij blafte van `s morgens vroeg tot `s avonds laat.. Nu ben ik niet bepaald te spreken over de manier waarop de meneer reageerde maar ik snap de frustratie echt wel.
Onze havanezer blaft niet maar schreeuwt letterlijk, dit geluid draagt zo verschrikkelijk ver en dit in combinatie met het feit dat onze achtertuin in een binnenplaats omringd zit met flat die alles nog erger laten galmen help niet mee.
Ons reutje is zo graag buiten en wij hebben graag de deur open aangezien het hier vreselijk warm word maarja andere mensen hebben er last van..
We hebben al geprobeerd om te belonen als hij stil is en ook fisherdiscs en een waterpistool. Maar als hij iets ziet wat hij niet vertrouwd dat begint hij en geeft hij er weinig om wat wij doen.
Ik heb al zitten denken aan een correctieband met alleen trillingen en een afstandbediening maar ik ben bang dat ook de trillingen hem maar een paar keer verbazen waarna hij gewoon verder gaat.
Moeten we nu echt de rest van ons leven dat we hier wonen onze achtertuin maar niet gebruiken? We hebben een appartement met tuin speciaal voor de honden en hij is ook zo graag buiten. Het nadeel is ook dat er aardig wat katten lopen waar hij op aan slaat, maar ook honden die gewoon uit hun baasjes hun achtertuin komen en voor ons hek gaan staan waar die van ons op gaat blaffen. Er zijn hier meer blaffende honden maar zijn geluid gaat echt door merg en been
Nog een klein detail, er zit geen gesloten hoge schutting om onze tuin heen dus hij ziet ook echt alles, we zijn bezig om een schutting aan te laten leggen maar dit is jammer genoeg niet zo makkelijk hier.
Dus ik ben heel benieuwd, wat raden jullie aan om te doen. Wat voor een training kunnen we toepassen?
Sorry voor het lange verhaal maar baal er zo van dus wilde het ook even van me afschrijven.