Mijn kat is ziek, ontstoken wond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Mijn kat is ziek, ontstoken wond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 21:51

Hey mensen.
Ik krijg geen antwoord in het kattentopic dus uit ik mijn zorgen even hier. :o
Mijn broertje van 16 en ik zijn 4 dagen alleen thuis (ouders naar Zweden). Ondertussen heeft onze bejaarde kat lopen vechten. Hij doet dat met iedere kat uit de straat dus dat was niks nieuws.
Maar nu is het wel heel erg!
Hij heeft een heel akelige wond op z'n kop. Dit is de foto die ik iets meer dan een uur geleden maakte:

http://i41.tinypic.com/qzkroo.jpg

Toen heb ik hem op schoot genomen en er kroop iets nats uit dat in zijn haren bleef plakken. Ik heb het een beetje weggeveegd in verband met zijn ogen en alles. Iets geleden:

http://i42.tinypic.com/293df2v.jpg

http://i41.tinypic.com/2gtomm0.jpg

Vannacht naar de dierenarts gaan of kunnen we tot morgenochtend wachten? Mijn ouders komen pas vannacht thuis. Als ik tot morgen wacht overleeft Caddy het dan??
Ik weet niets van ontstoken wonden en ben heel erg bang.

CastaMickey

Re: Mijn kat is ziek, ontstoken wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:53

Naar de dierenarts en wel meteen! Een wond kan gaan ontsteken en dat wil je niet. Helaas hangt er om deze tijd een extra prijskaartje aan maar wachten tot morgen kan infecties betekenen. Succes en beterschap met je kat!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:53

Je kan altijd de dierenarts bellen.
Die hebben een noodnummer 's avonds en 's nachts.
Ze kunnen je dan telefonisch helpen met wat je kan doen, of ze vragen je om naar de praktijk te komen als dat beter zou zijn.
Sterkte ermee!

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:56

Lijkt een abces op zijn hoofdje :s Probleem is dat er druk kan ontstaan op zijn hersens. Ik zou met deze wond deze nacht nog gaan...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:56

Ik zou even het noodnummer bellen. Persoonlijk zou ik meteen gaan, maar ik weet niet of dat voor jou nu mogelijk is. Hoe laat komen je ouders thuis? Misschien kun je even wachten tot zij thuis zijn en dan bijvoorbeeld samen met je moeder gaan?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 21:58

Heel erg bedankt. Ik ben zo bezorgd. Mijn kitten had wormen en toen had ik de hele nacht niet geslapen. Dit is veel erger. Ik heb net mijn ouders gebeld want ik heb geen rijbewijs en durf 's nachts echt niet te fietsen. Ze gaan me nog terugbellen. Ik ben van plan hard te gaan zeuren en de rekening zelf te betalen, want het gaat wel om mijn kat.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:01

Ik ga nu de dierenkliniek bellen om advies. niet dat jullie die nu niet meer mogen geven maar dit lijkt me toch het beste.
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 19-08-13 22:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:02

Heel goed! Ik hoop dat het allemaal meevalt, hoor!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:02

Een vriendin van mij woont alleen en daar is de dierenarts 's avonds laat aan huis gekomen voor een zieke kat.
Omdat zij dus geen vervoer had, heeft de dierenarts dat gedaan.
Denk alleen dat het dan misschien nog wat duurder zal zijn. :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:08

Niet alle wonden zijn acute noodsituaties, hoor.
Een wond lijkt al snel heel akelig.
Goed dat je even overlegd met de DA.
Ik hoop voor je dat het meevalt.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:11

Het is gelukt. Ik was erg zenuwachtig.
Schoonmaken en het is geen spoedgeval gelukkig. :j Het is goed dat het open is, want dan kan de viezigheid eruit.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:12

Gelukkig, dan kun je morgen opnieuw bekijken hoe het gaat en eerst lekker gaan slapen straks.
Moet je het schoonmaken met soda?
Maar goed dat je hebt gebeld. :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:14

Goed zo. Ik had al zo'n idee, omdat het open is, is het niet echt een noodgeval. Straks maar even overleggen met je ouders wat die vinden, maar ik vind dat je het goed gedaan hebt. Niet te veel gekke dingen doen met schoonmaken. In mijn ogen is het gewoon met een watje of wattenschijfje en wat gekookt (afgekoeld tot lauw) water. Sterkte hoor!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:17

Goed dat je gebeld hebt! Inderdaad even schoonmaken met afgekoeld gekookt water en evt ietsje betadine erop doen. Verder niet aan zitten en morgen mee naar de DA

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:20

Goed dat je gebeld hebt! :)
Beterschap en succes ermee!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:20

Wond ziet er zoals ik het nu kan beoordelen niet uit alsof je daar snachts voor naar een dierenarts zou moeten. Maar goed dat kan ik nu rustig van achter mijn computer zeggen, als het mijn kat was zou ik waarschijnlijk anders piepen, dan kan je niet altijd meer helemaal logisch nadenken. Fijn dat je met de dierenarts hebt kunnen overleggen. Morgenochtend gelijk een afspraak maken. Ziet eruit als een oppervlakkige wond, probeer maar schoon te maken met gekookt water en verder voor nu gewoon maar even afblijven.

Vind het rot voor je dat zo'n situatie zich voordoet als je alleen thuis bent. :(:) Valt dan niet altijd mee om een beslissing te moeten maken als het je om je beestje gaat en je zit op een rot tijdstip. Maar goed opgelost door advies in te winnen

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:23

Ik zou er niets opdoen na het schoonmaken, ook geen Betadine. Dat likken ze er namelijk af en is niet goed als ze het binnen krijgen. Voor nu gewoon voorzichtig schoonmaken en morgen aan de DA laten zien.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:34

hannahaapje schreef:
Hey mensen.
Ik krijg geen antwoord in het kattentopic dus uit ik mijn zorgen even hier. :o

Ik quote even want had je bericht gelezen in het kattentopic echter stond er verder niks vermeld dan dat je broertje vertelde dat de wond ontstoken was. Als je het wat duidelijker had gemeld had vast iemand gereageerd

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:39

Hij is met bolle rug stapje voor stapje naar zijn waterbak gehobbeld, is daar gaan drinken! Toen naast de waterbak in slaap gevallen. Heb 'm weer in z'n mandje gelegd.
ik ben er morgenochtned gewoon 9 uur op spreekuur.
Ik kan de hoeveelheid reacties en pb's even niet overzien dus ga even tv kijken of zo.
Heel erg bedankt ZeSteigert, mika11,Agossie, knuffeldier, pien63, Sjolvir en iedereen die gereageerd heeft, voor de raad en het moed inspreken.
haffylover ik bedoelde het echt niet als kritiek ik vind het juist super gezellig om verhalen over katten te lezen en af en toe binnen te vallen ;)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:44

ik ook niet hannahaapje maar had je bericht daar gelezen maar niet begrepen dat zo erg was

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 18:21

Het gaat beter met 'm. Hij was flink ziek hoor, hij kwam niet meer van z'n plaats af en reageerde op zowat niks. We vervoerden hem in een tas en hij heeft heel klagelijk zitten mauwen haha. Eenmaal bij de dierenarts is de wond open gesneden en kwam er heel wat bloed en troep uit. Hij heeft een prikje gekregen xD, en tabletjes die door z'n eten door moeten. Hij is al veel actiever de laatste paar uur!

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:25

goed gedaan meid....

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:48

Wat een goed nieuws! Wat fijn dat het wat beter gaat. Ze kunnen zich heel rot voelen door een wond als die, hoor. Heel goed gedaan! +:)+

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:00

Sterkte, ik zit dus met zo'n zelfde probleem geval, door het vechten een wondje onder zijn wang gekregen en dat is van binnenuit gaan ontsteken. Gisteravond zag ik ineens een ei onder zijn wang hangen en vanmorgen toen ik de dierenarts wou bellen was die ei weg en zijn hele befje is roze. Toch maar gebeld en advies was vandaag even aanzien omdat hij inmiddels al gegeten had en niet meer onder narcose gebracht kon worden. Nu word hij morgen geholpen, zo gek en zo raar als die vanavond deed nog niet eerder meegemaakt, hij is dwars door de hor heen gesprongen van paniek en loopt nu dus ook nog eens buiten....

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:05

Fijn dat hij al weer zo snel aan het opknappen is!