Nog 24 uur voor ons oude beestje..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Nog 24 uur voor ons oude beestje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 18:24

Ik wist niet waar ik het anders moest zetten, en gezien het forum waar ik normaal mijn hart luchtte uit de lucht is gehaald moet ik het even hier van me afschrijven..

Inmiddels nog wel wat minder, maar we hebben vanavond de beslissing gemaakt om onze lieve oude oma Poes te laten inslapen...
Ze is zo'n 18 tot 25 jaar oud(niemand weet het precies zeker), en wij hebben haar nu zo'n 9 a 10 jaar. Vroeger mishandeld geweest en nu de grootste knuffelkont die er rondloopt.

Helaas komt aan alles een einde, en eindes zijn niet altijd even leuk.
Poes is al een hele tijd langzaam dement aan het worden. Hier was nog prima mee te leven, ook ouderdomskwaaltjes zoals wratjes etc waren geen probleem. Nu kwam anderhalve week terug het probleem van een ontstoken kaak/tand(ze laat zich door niets of niemand in de bek kijken maar dat was vrij duidelijk). Arts gaf haar een pijnstiller en antibiotica. Twee dagen daarna ging het voor het oog beter, ze at(maar enkel de geprakte paté met wat gewelde brokjes, gewone brokjes waren nog steeds te hard) en we vreesden het ergste. Sinds twee dagen zo iets kwijlt ze verschrikkelijk en ik merk dat ze sinds gister haar paté laat staan(ze vliegt er uitgehongerd naartoe, steekt haar kop in het bakje en loopt dan ontmoedigd weer weg, keer op keer...) omdat ze niet meer kan. Ze wil wel, ze wil o zo graag, maar het gaat niet meer.

Een operatie(of narcose op zich) is geen optie omdat ze waarschijnlijk de narcose niet meer uit komt en als ze het al zou redden heeft ze helaas toch niet lang meer, haar lijfje is gewoon helemaal op, ze is aan de laatste restjes bezig en die worden zienderogen kleiner en schraler.
Dus morgenavond om 6 uur gaan we voor de laatste keer naar de dokter. Hierna rijden we meteen door naar het crematorium waar ze individueel zal worden gecremeerd.

Bah, ik kan me nu al niet meer voorstellen hoe het moet zonder haar, maar gelukkig heb ik veel troost aan mijn eigen kat en de twee anderen die hier nog rondlopen, maar het doet zo'n pijn als ze naar me toe komt voor kopjes en knuffels en ik haar alleen maar jankend bij me kan houden en haar kwijl weg kan vegen...

Lieve Poes, je zult gemist worden, dat je dat niet vergeet Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:33

Heel veel sterkte. :(:)

Ik heb vijf jaar geleden mijn 18-jarige poes thuis in laten slapen. Ik wou haar de reis naar de DA niet meer aandoen, en het kostte helemaal niet veel extra. Misschien is dit voor jullie ook een idee? Dan kan ze rustig in haar eigen veilige omgeving inslapen...
Ik heb haar daarna ook laten cremeren en een hele mooie urn laten maken in België, in haar kleuren en met haar naam erin verwerkt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-13 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_28

Re: Nog 24 uur voor ons oude beestje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:34

Sterkte... Is nooit leuk om een huisdier wat je al zo lang hebt te moeten laten gaan.. Geniet nu nog maar goed van haar!

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:36

Heel veel sterkte :(:)

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:41

heeel veeel sterkte... :(:)

_Dingetje_

:(:) Heel veel sterkte, vreselijk om afscheid te moeten nemen van een vriendinnetje :(:)

Kedevr

Ach wat sneu! Maar zo te lezen heeft ze een mooi leven bij jullie gehad! En wat een mooie leeftijd! Heel veel sterkte morgen Y;(

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 18:43

Wuis schreef:
Heel veel sterkte. :(:)

Ik heb vijf jaar geleden mijn 18-jarige poes thuis in laten slapen. Ik wou haar de reis naar de DA niet meer aandoen, en het kostte helemaal niet veel extra. Misschien is dit voor jullie ook een idee? Dan kan ze rustig in haar eigen veilige omgeving inslapen...
Ik heb haar daarna ook laten cremeren en een hele mooie urn laten maken in België, in haar kleuren en met haar naam erin verwerkt.

Helaas doet onze DA geen huisbezoeken meer.
Beestje is verder nog heel monter en wandelt nog gewoon rond, dus ik denk dat ze niet heel erg veel stress ervan zal ondervinden. Misschien dat we wel de kattencontainer waar ze normaal inzit weglaten en haar gewoon op de armen meenemen.
Om de een of andere reden denk ik -en hoop ik- dat ze zich niet zal verzetten tegen het spuitje. Ze is nog volledig hier, maar haar lichaam is al zo ver heen dat ze denk ik misschien wel blij is dat ze niet meer hoeft te vechten..

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:44

bah heel veel sterkte :(:)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 13:54

Ik moet helaas mededelen dat onze Poes er niet meer is..
Ze is om 2 uur vanmiddag ingeslapen en onze andere katten nemen momenteel afscheid. De crematie zal vanavond plaatsvinden waarna we haar meteen weer meenemen naar huis.

Alles is rustig verlopen, ze omarmde het einde vrijwillig en ze is net een beetje gefatsoeneerd door ons(ze zat van boven tot onder vol met kwijl etc) zodat ze een beetje waardig heen kan gaan..

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:58

Heel veel sterkte met dit verlies :(:)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:11

Sterke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:21

:(:)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:28

Heel veel sterkte!
Ons oudje was 21 jaar oud, en was net als jouw oudje "op". Ze was al ruim een jaar hartstikke dement, maar leefde nog best gelukkig in haar eigen wereldje. Tot ze afgelopen januari ineens alleen maar bloed plaste, en per uur achteruit ging. Ze is dezelfde dag nog ingeslapen door onze da, heel vredig. Ik mis haar best nog, hoewel ik weet dat ze een superleven heeft gehad. Het blijft altijd erg moeilijk.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:51

Sterkte... Er is weinig zo moeilijk dan het afscheid van je geliefde dier...

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:34

Heel veel sterkte gewenst! Zo te horen was het de juiste keuze, ookal is het de minst leuke.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:09

Heel veel sterkte! Wij hebben anderhalve week geleden onze bijna 15 jarige border collie in laten slapen en wat laat zo'n geliefd huisdier een leegte achter.. ongelovelijk..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 13:43

Ergste vind ik nog wel dat een van de andere katten constant aan het zoeken is waar ze is.
En om de een of andere reden denk ik dat hij haar ziet. Ik ben niet zo van het spirituele maar iets in me zegt dat hij andere dingen kan zien dan de rest, of hij kijkt soms écht gewoon als een deus naar een hoekje omdat hij het leuk vind :')
Ze hebben allemaal afscheid kunnen nemen en dat ook gedaan, maar toch denk ik dat zij het gemis net zo voelen als wij dat doen. Hij heeft toch de laatste tien jaar van haar leven met haar samen gewoond en geleefd.

Ze staat nu nog naast me, ik haar ietwat lelijke asbus, maar gaat spoedig bij de rest op de kast gevoegd worden(staan nu nog twee honden en een kat) en zodra onze nieuwe muur af is krijgen ze allemaal een mooie pilaar met hun asbus en een naamplaatje erop.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:44

veel sterkte gewenst! :(:)