Meet Fehu en Laguz! 2 bijzondere beestjes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Meet Fehu en Laguz! 2 bijzondere beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 14:41

Sinds een aantal maanden heb ik 2 bijzondere nieuwe beestjes in huis!
De andere soorten worden altijd te groot, dus dat was nooit mogelijk, maar toen kwam ik hun tegen, en ze bleven klein!
Ik was eigenlijk gewoon op zoek naar andere beestjes zoals ze nu ook in de bak zitten, maar ik moest ze meenemen!
Ik heb het natuurlijk over mijn dwerg muskus schildpadjes!
In het begin waren ze moeilijk uit elkaar te houden, en wou ik ze geen namen geven.
Maar na een tijdje was het duidelijk dat 1 groter was als de ander.
Maar ik ben erg slecht in het verzinnen van namen, maar de tatoeage van mn vriend bracht me op een idee.
Hij heeft zijn naam in runen op de binnenkant van zijn vinger getatoeëerd.
En ik dacht, ik pak de eerste 2 letters van mijn naam, en vertaal ze in runen.
Zo kwam ik uit bij Fehu en Laguz.
Fehu betekend veelvraat en die naam heb ik dus gegeven aan de grootste van de 2.
Laguz betekend water, zwemmer, en heb ik dus aan de actieve kleine gegeven die bijna geen moment stilzit en altijd rondzwemt!

Maar genoeg gekletst, hier zijn do foto's!

Eerst het aquarium
Afbeelding
Rechts onderin zit Fehu, en links bovenin in het water drijft Laguz

Fehu
Afbeelding

Laguz
Afbeelding

Een van de andere bewoners!
Afbeelding
Het is een Kwi Kwi! Hier heb ik er 4 stuks van rondzwemmen! zijn erg leuke actieve beestjes, en eten hetzelfde voer als de schildpadjes, dus dat is erg handig :)

En hier een paar vergelijkings foto's!
Eerst Fehu
Afbeelding
Afbeelding
En dan Laguz!
Afbeelding
Afbeelding

En 1 van mijn andere aquarium bewoners!
Afbeelding

Laguz op de uitkijk!
Afbeelding

Tot ziens!
Afbeelding

HedwigO

Re: Meet Fehu en Laguz! 2 bijzondere beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:15

Als medeschildpadeigenaresse moet ik natuurlijk op je topic reageren en moet zeggen wat een leuke beestjes zijn het zeg en heel speciaal hoe je hun namen hebt bedankt! Ze hebben een leuk leefgebied zo te zien. Als ik je nog een tip mag geven: muskuspadjes zijn niet zulke goede zwemmers. Dat betekent dat ze of heel veel in aquarium aan materiaal moeten hebben om naar het wateroppervlak te kunnen komen of dat het water niet hoger moet zijn dan de lengte van hun schild.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 18:32

Ze hangen erg vaak aan het hout of aan de steen die erin zit.
Na 6 week afwezigheid van mij zijn de 2 planten in de hoeken helaas wat gekrompen, maar ik denk dat die snel weer gaan groeien nu er weer voeding in het water zit. Daar hingen ze eerst ook veel aan.
Op de platte steen zitten ze eigenlijk nooit, terwijl je zou denken dat dat echt een prima rustplek voor ze is!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 17:17

Hopelijk kan ik over een tijdje(na mn jaar belgie, en als ik samen woon met mijn vriend) een nieuw aquarium kopen, en hier ga ik dan ook een zand bak in bouwen voor ze!
K heb net even een zeer simpel schetsje gemaakt, ook om voor mezelf te kijken of het een beetje mogelijk gaat zijn.
Waarschijnlijk wordt mijn schildpadjes familie dan ook uitgebreid met de rest van mijn naam. Dus er zal een Othilla komen, nog een O en Raido :)
In het grote aquarium komen dan ook de vissen en de rest van het aquarium van mijn vriend. Hij heeft een afrikaans aquarium, en dat thema willen we een beetje behouden.
K weet niet waar mn Kwi Kwi's weg komen(dat zoek ik zo even op) maar die komen er wel in, samen met mijn schildpadjes die ook niet afrikaans zijn. Dus mijn danio's zullen in mijn oude aquarium blijven, samen met eventuele kweek wat er ontstaat.
Iemand interesse in mijn zeer simpele schets? xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:28

Schildpadjes zijn dol op planten. Heb nauwelijks planten in mijn vijver meer, vandaar dat ik een plantenbak buiten de vijver heb gemaakt.

Maar wat een schatjes. Maar ik weet niet zeker als ze van de vissen af zullen blijven als ze groter worden. Heb je wel een warmte lamp en en uvb lamp?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 17:30

Deze schildpadjes hebben eigenlijk geen warmte lamp nodig, gezien ze nooit boven het water zonnen, en mijn lichtbak heeft uvb :) Ik heb speciaal deze lamp gekocht voor hun, omdat ze dat nodig hadden, ik had eerst een andere.
Hopelijk gaan mijn plantjes nel weer groeien, zo niet koop ik er binnenkort wat nieuwe bij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:34

fleurtjeuh schreef:
Deze schildpadjes hebben eigenlijk geen warmte lamp nodig, gezien ze nooit boven het water zonnen, en mijn lichtbak heeft uvb :) Ik heb speciaal deze lamp gekocht voor hun, omdat ze dat nodig hadden, ik had eerst een andere.
Hopelijk gaan mijn plantjes nel weer groeien, zo niet koop ik er binnenkort wat nieuwe bij :)

Ah oke, dat wist ik niet. Heb zelf 2 geelwangen. Dus een hele andere soort. Maar super dat je uvb lamp hebt :) Heel veel mensen hebben dat niet, terwijl dat juist belangrijk is.

En hoop het ook voor jou. Mijn padjes laten ze niet heel _O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 18:34

Mijnen ook niet echt, maar wel genoeg dat er meestal een stengel of 2 wel bij het oppervlakte komen, en ze daar dus aan kunnen hangen om te rusten.
Ik merk wel dat als ik ze consequent om de dag diepvriesvoer geef, ze minder aan de planten knagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:29

Ik zomers alleen maar kattenbrok erbij in. En voor de rest kunnen ze genoeg vliegjes en insecten vangen. En ze komen nooit mager uit te vijver. Maar ik zorg altijd wel dat ze een beetje dik de vijver in gaan. Ben benieuwd hoeveel ze gegroeid zijn. De grootste was 12 cm.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 19:32

Ik stond even raar naar je bericht te kijken :P
Maar jij hebt natuurlijk buiten schildpadden xD
Maar wel makkelijk dat ze alleen maar kattenbrok hoeven, en dat ze de rest zelf vangen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:34

fleurtjeuh schreef:
Ik stond even raar naar je bericht te kijken :P
Maar jij hebt natuurlijk buiten schildpadden xD
Maar wel makkelijk dat ze alleen maar kattenbrok hoeven, en dat ze de rest zelf vangen :)

Ja heb ze het eerste jaar in een aquarium gehad. Maar aangezien geelwangen echte zwemmers zijn, vond ik het nogal zielig. Dus toen maar een vijver gegraven. En een muurtje van gaas er om heen gemaakt, zodat ze niet kunnen ontsnappen.

's winters voer ik ze wel vanalles, maar ook niet te veel. Omdat ze in winter rust gaan. Winterslaap durf ik niet aan.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 19:39

Tja, Muskus schildpadjes zijn niet van die zwemmers.
Daarom wil ik er ook genoeg planten in hebben zitten voor rust plekken en hou vast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:46

Misschien wat meer met wortelhout werken? Of je plakt met een zuignapje aan de zijkanten anubis (plantje) vast. Vallisneria is volgens mij ook wel een aardige stevige plant, maar die heb je al.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 19:52

K heb nog een stukje hout liggen, wat ik er waarschijnlijk binnenkort ook in ga doen voor meer houvast.