MultiWampie schreef:Je kan ook gewoon bij 't Kruidvat, Trekpleister etc. een potje met vitamine C laagste dosering (iets van 60 ofzow) en ze 1 tablet per dag geven.
Ik geef dit mijn cavia's al een maandje op aanraden van de dierenarts, omdat ze al op leeftijd zijn en ik dan zeker weet dat ze genoeg vitamines binnen krijgen. Bij mij eten ze het ook gewoon als een snoepje
Succes!
Toen zij hier net kwam kreeg zij al een vitamine C pilletje. Deze kreeg zij om de dag. (Ze is nu 6 jaar)
Yank schreef:Dwangvoeren is inderdaad heel belangrijk want een cavia schijnt "goed gevuld" te moeten zijn om de eetlust op gang te houden. Zo vaak mogelijk kleine porties vers dwangvoer geven. Bij blaasgruis/-stenen is spoelen met water altijd goed volgens mijn dierenarts. Gewoon toedienen met een spuitje in de bek. Het zorgt voor minder geconcentreerde urine en snellere afvoer van gruis.
Wij zijn nu langzaam aan gaan stoppen met het dwangvoer. Zij krijg alleen dwangvoer nog als ze haar medicijnen moet.
Ze eet nu uit haar zelf al wat meer
. Vandaag komen nog wat pilletjes binnen voor der wat helpt tegen een blaasontsteking en blaasstenen.