Wespennest! Vraag..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Wespennest! Vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 11:31

Bij mijn vriend zit op de eerste verdieping (dus ter hoogte van de slaapkamers) net onder de dakgoot een wespennest. Het viel me van de week al op dat ik 's ochtends vroeg veel wespen onder de dakgoot zag zitten, en net op het bovenste stenenrandje zit een gaatje waar ze naar binnen gaan. Ik gok dus dat ze in de muur zitten.
Het is een rotplek waar je zelf al niet bij kunt (sowieso lijkt me het zelf verwijderen van een wespennest niet erg handig), maar ik vroeg me dus af of wespen in de herfst/winter zelf wegtrekken of uitvliegen? Of hoe doen ze dat in de winter? Overwinteren ze dan?
Want als ze wel blijven, dan is het uiteraard wel nodig om professionals er naar te laten kijken.

Kunnen ze zich eigenlijk door de muur heen vreten of graven? := Het is zo ongeveer m'n grootste nachtmerrie om opeens honderden wespen in huis aan te treffen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-08-13 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Laptopmuis

Re: Wespennest! Vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:53

Zou het laten weghalen.
Hier kwamen ze door een gaatje in de zolder en zaten dus ook tussen de muur. Blijkbaar hadden ze een gaatje of spleetje gevonden richting zolder... hele zolder voor wespen die daar gingen overwinteren.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:56

Absoluut weg laten halen! Wij hadden een wespennest onder het dak van ons chalet, die krengen zaten op een gegeven moment ook binnen. Het is gevaarlijk hoor, dus ik zou niet te lang wachten en het professioneel weg laten halen.

Mascha1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:06

Weg laten halen!!!!!
Kost je ongeveer 50 euro en bespaard je een hoop ellende.

Uiteindelijk gaan ze vanzelf dood zo tegen half september maar dan gaan ze gedesorienteerd rondkruipen en heb je ze steeds in huis.
Alleen de koningin zal overleven maar t komt zelden voor dat ze in het zelfde nest blijft

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:10

Hier ook gehad op zolder, mijn dochter sliep op zolder en er zaten er zelfs twee in haar bed! Gemeente gebeld en weg laten halen. Kost inderdaad iets van 50 euro.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:11

Weg laten halen!! Wij hebben ook een wespennest gehad onder het dak. Ze vraten zich een weg door alles heen. We hebben ze dus ook in huis. Op de zolder, in de gang en zelfs in de slaapkamers.
De ongediertebestrijding van de gemeente heeft ze van buitenaf bestreden en later de behandeling nog eens herhaalt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:25

Weg laten halen als je het zelf niet kunt,zo'n nest kan binnen een aantal dagen enorm uitbreiden.

Ze knagen aan alle houten delen om papier voor hun nest te maken,bovendien kan een zwerm wespen best gevaarlijk zijn.Weg ermee :o

Hier dit jaar alweer een stuk of 8 nesten bestreden met wespenpoeder en een rietje :P Tijdens de schemer of echt donker kun je de poeder in/om de ingang spuiten.Doe wel bv een sweater aan om je armen te beschermen voor het geval er toch een opstandig is.En tubetje Azaron is ook nooit weg :+

Maar neem geen onnodige risico's,zeker niet als het nest te groot is of op een onbereikbare plek zit.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:27

Je hebt goedjes te koop die je in de ingang spuit. Niet om de ingang te blokkeren, dat is juist niet goed, maar dit spul nemen ze elke keer mee naar binnen en zo vergiftigen ze hun nest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:28

Mijn ouders hadden ook een lastig nest , na 3x spuiten waren ze weg. Ze gingen door alle kieren en slapen durfden we niet meer , ze lagen in onze bedden en je werdt wakker met die beesten op je.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 14:41

Iiiiieeeehhh Takkie, dat is mijn grootste nachtmerrie.
Vriendlief heeft offertes opgevraagd iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:47

Ja mijn broer is echt bang voor wespen nu , hij klopte alles eerst af voor het slapen want bij hem zaten ze het meest. Hij plakte met ductape alle gaten in zijn kamer af en toch kwamen ze nog. Heeft paar maanden geduurd uiteindelijk

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 14:48

takkie_muis schreef:
Ja mijn broer is echt bang voor wespen nu , hij klopte alles eerst af voor het slapen want bij hem zaten ze het meest. Hij plakte met ductape alle gaten in zijn kamer af en toch kwamen ze nog. Heeft paar maanden geduurd uiteindelijk

Maanden geduurd voor ze weg waren? Dan lijkt me dat er iets niet goed gegaan is met de bestrijding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:50

Cayenne schreef:
takkie_muis schreef:

Maanden geduurd voor ze weg waren? Dan lijkt me dat er iets niet goed gegaan is met de bestrijding?

Klopt we hebben eerst na 2 weken gebeld en toen een maand later weer. 2 weken daarna waren ze weg

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:57

Van de herfst/winter gaan de wespen vanzelf dood. Alleen de koningin overleefd het en het volgende jaar wordt er een nieuw nest gebouwd ergens anders. Wij hebben ook geregeld wespennesten hier gehad (niet in het huis welliswaar) maar nooit overlast van gehad! Maar als je er wel last van hebt, is het natuurlijk een ander verhaal.