Parkietje tam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myraxhorsey

Parkietje tam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 15:30

Hallo,
Ik heb een vraagje want ik wil waarschijnlijk een parkietje kopen maar wat kan ik dan het beste doen?? Een jong parkietje kopen bij de dierenwinkel ofzo en tam maken of een tam parkietje op marktplaats kopen ik weet het echt niet ik wil wel dat die een beetje een band met me krijgt zeg maar maar ik ben bang dat ik als ik een jong parkietje koop hem niet tam krijg ofzo

Grts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:52

Allereerst: Minimaal 2 parkieten aanschaffen. En dan de combinatie man/man of man/pop.
Mijn parkieten komen allemaal van hobbykwekers. :)

Myraxhorsey

Re: Parkietje tam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 15:58

Oke maar iedereen zegt dan als je een parkiet alleen hebt zitten het makkelijker is het tam maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:01

Dat is niet waar, ze helpen elkaar juist bij het tam worden. Een parkiet alleen is echt ontzettend zielig.

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:02

Als de parkiet alleen zit is hij makkelijker tam te maken maar ze hebben een maatje nodig. 2 parkieten neemt misschien iets meer tijd om tam te maken maar het is wel goed mogelijk als je er de tijd voor neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:04

Malakay, dat is niet waar wat je zegt (ik spreek uit ervaring, heb al bijna 10 jaar parkieten). Twee zijn net zo makkelijk tam te maken als 1.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:10

Ik zou een jonkie kopen, ze zijn aardig makkelijk tam te krijgen dus je kans op het niet tam krijgen is erg laag...
Ook kan je hem dan zelf dingen leren enzo, dat vind ik zelf ten minste leuk :)
En inderdaad, 1 parkiet is geen parkiet! :P maar ik ken zat mensen die ze alleen hebben.. haha

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 16:13

Oke maar hoe lang duurt het ongeveer om een jong grasparkietje tam te maken? Ik weet het dat het heel erg verschild maja ik wil wel graag weten hoe lang het duurt dan weet ik hoe lang ik er ongeveer mee bezig ben
Laatst bijgewerkt door Myraxhorsey op 17-08-13 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:15

bah hier heb ik zo'n hekel aan. Ik heb 10 jaar ervaring dus ik weet het beter |o
Ik ben dan misschien iets jonger dan jou maar ben opgegroeid met vogels in volieres en in kooien in huis. Mijn ervaring zegt 1 is meer afhankelijk van jou als mens en zal dus net iets makkelijker tam worden. 2 kunnen ook tam worden, neemt alleen iets meer tijd. Zeker als er eentje wat bang is kan dat de ander ook negatief beinvloeden. Toch ben ik voor minimaal 2 parkieten omdat ze een maatje nodig hebben.
Hoe lang het duurt ligt er aan hoeveel tijd je er aan besteed. Koop een parkiet bij een kwekker niet in de winkel en geef aan dat je hem graag tam wil maken. Een hoop hobby kwekkers hebben de jonkies al veel in de hand en kunnen je dan een parkiet aanraden die al wat gewend is aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:28

Myraxhorsey schreef:
Oke maar hoe lang duurt het ongeveer om een jong grasparkietje tam te maken? Ik weet het dat het heel erg verschild maja ik wil wel graag weten hoe lang het duurt dan weet ik hoe lang ik er ongeveer mee bezig ben

Dat kun je van tevoren niet zeggen, elk dier is verschillend. En ook al zou het heel lang duren, wat dan nog? Uiteindelijk lukt het heus wel hoor. Je moet alleen geduld hebben. Als je dat niet hebt moet je er sowieso niet aan beginnen..

@Malakay: dan verschillen wij hierover van mening.

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 16:29

Oke maar ik neem aan dat het niet een half jaar duurt hahahaha

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:27

Twee tam maken is veel makkelijker dan 1 alleen. 1 alleen word tam omdat het angstig en alleen is dat is iets anders als een tamme parkiet in een groep die zijn ook echt tam. Een parkiet is een groepsdier net als een paard.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:03

Ik heb valkparkieten gehad en 10 grasparkieten. De valkparkieten zaten samen en waren onwijs tam ook al waren ze samen. Nu zitten ze ongeveer 1,5 jaar in een voliere bij mijn neef met zijn niet tamme vogels, nog steeds zijn mijn valken onwijs tam en heel aanhankelijk. Van mijn grasparkieten had ik er 4 echt heel tam en 2 waren handtam. De de anderen waren helemaal niet tam maar ook niet echt wild. De grasparkieten zaten allemaal in de voliere en met veel meer dan 2. Ze zijn dan veel gelukkiger en zijn net zo tam. Het is ook heel lief hoe ze samen kroelen en spelen.

Een parkietje alleen heeft dan alleen jou als vriendje. Ook heb je kans dat ze dan onwijs gaan zeuren en krijsen omdat ze aandacht willen en die alleen van jou krijgen.

Neem er alsjeblieft 2 dat is voor jou heel erg leuk en voor je vogeltjes is het ook het allerbeste.