Luxeprobleem, hond té relaxed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Luxeprobleem, hond té relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 19:54

Mijn hond heb ik zeer gestrest overgenomen met een lijst aan gedragsproblemen op een geschatte 1,5jarige leeftijd. Hij zou nu dan dus 4,5 zijn.
De gedragsproblemen zijn zo goed als weg maar nu heb ik een nieuw 'probleem'. Hij is té relaxed geworden. Ik ben iemand die graag doorloopt en het liefst zou ik op een beetje snelheid met hem fietsen.
Fietsen doe ik wel, maar snel gaat ie niet :+ Ook los niet.
Ook op behendigheid doet ie het allemaal braaf en hij vindt het ook leuk, maar allemaal op zijn gemakje. Achter zijn dummy aan het parcours over gaat wel iets sneller. Hij is dus blijkbaar wel te motiveren.

Hij is verder gewoon goed gezond en als hij een groepje leuke honden tegenkomt kan hij weer een tijdje lekker spelen en rondrennen. Ook langs de golven heen en weer met zo'n 40km/u is geen probleem.

Maar op wandeling? Neuh, dat hoeft niet zo van meneer.

Iemand een idee hoe ik hem weer een beetje 'wakker' kan maken?

Ababe

Re: Luxeprobleem, hond té relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:00

Misschien uitdagen met iets nieuws? Skeeleren ipv fietsen bijvoorbeeld?
Ik heb ook twee luie donders maar bij mij ligt het ook wel aan het ras haha.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 20:11

Ik denk dat skeeleren een grotere uitdaging voor mij word dan voor hem, ik ben verschrikkelijk met iets onder m'n voeten :')

Zit even heel hard te denken maar creativiteit werkt niet op dit uur merk ik. Ik zou wel nog eens kunnen kijken of ik een aantal nieuwe routes kan bedenken en eens een paar dagen alleen onbekende routes te lopen. (Zijn er niet heel veel over, loop ook zoveel :+ )

Axel_Clauw

Re: Luxeprobleem, hond té relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:26

Haha een van mijn hondjes is precies zo. We lopen elke dag anders, maar hoe we ook lopen, wat we ook meenemen of doen, hij doet alles op zijn gemakje haha. Ach, ik denk dat je er weinig aan kunt doen, behalve accepteren hoe hij/zij is :) .