Hoe kan iemand dit doen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke_Cunna

Hoe kan iemand dit doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 12:00

Het is een triest verhaal, wat wellicht de krant nog gaat halen ook.

Het begon allemaal gisteravond, ik werd gebeld door Amivedi.
Hun belde mij op dat mijn inmiddels anderhalve week vermiste kater waarschijnlijk gevonden was.
Hij was woensdagochtend door het waterschap uit het water gevist doordat iemand 2 oren boven water uit zag komen.
Volledig doorweekt en onder de modder heeft het waterschap hem schoongemaakt met sop en bij hun in de koeling gelegd. Ook een foto gemaakt, Amivedi had in eerste instantie iemand benaderd die dichtbij de vindplaats woonde en ook een vermiste rode kat had. De dierenambulance heeft gecheckt en het bleek om een gecastreerde niet gechipte kat te gaan. Diegene die vlakbij de vindplaats wonen zijn echter een rode poes met chip kwijt.
Ze kregen nog een foto toegestuurd maar ook dat kwam niet overeen, deze beste mensen zijn in combinatie met amivedi bij mij terecht gekomen. Ik kreeg gisteravond dit nieuws, waarschijnlijk mishandeld of aangereden en eenmaal stijf rechtop in de binnengrachten van mijn stadje gezet.
De foto vergeleken en dit kwam overeen, vanmorgen wezen kijken en Binkie is niet Binkie meer. 2x zo groot door het water, kapot hoofdje en de rest laat ik maar achterwege.

Maandag ga ik aangifte doen en melding maken bij 144. Ik ben kapot van verdriet en ergens is het zo ongeloofwaardig dat ik hoop dat hij zo ineens voor het huis staat. Ik snap het niet, hoe kan iemand zoiets doen.

Gr.

Jaime_

Re: Hoe kan iemand dit doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:02

Verschrikkelijk!

Misschien ongepast, maar dit is 1 van de redenen waarom mijn katten alleen buitenkomen in onze ren (cattery) dit wens je namelijk geen mens en dier toe, en zo kun je het voorkomen.

Heel veel sterkte!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:03

Waarom iemand direct de schuld geven als je niet zeker weet wat er gebeurd is? Dat katten worden aangereden kan ook niet altijd voorkomen worden, helaas :n Maar dat je een kat zo dumpt, is niet heel netjes.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:03

Wat vreselijk..
Sterkte! :(:)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:04

pfff, wat afschuwelijk! Heel veel sterkte! :(:)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:05

Verschrikkelijk! Heel veel sterkte gewenst!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:05

Heel verdrietig dat jouw kat dit gebeurt. Uit je verhaal maak ik op dat ze aan mishandeling denen maar een kat die een klap op zijn hoofd krijgt door een aanrijding loopt en springt alle kanten op. Het kan dus ook zo zijn dat hij een tic van een auto heeft gehad, in blinde paniek het water is ingesprongen en daar is overleden. Zakt eerst naar de bodem en door de ontbinding komt hij weer boven. Sterkte, dit is altijd heel verdrietig maar wel fijn dat je nu zekerheid hebt.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:08

is ie niet aangereden en zelf in het water terecht gekomen ? weet je zeker dat ie mishandeld is ?

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:10

Wat verschrikkelijk.. Heel veel sterkte :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:11

ten eerste sterkte met dit verdriet :(:) ,maar lijkstijfheid treed pas een paar uur na de dood in,en gaat ook na een paar uur weer weg,kan me niet voorstellen dat iemand een kat doodrijdt/mishandeld en daarbij doodt ,en dat deze wacht tot de kat stijf is,om hem daarna in een sloot te zetten...

vrees aangereden en dood gegaan in de sloot omdat hij erin gevallen/gerold is na de aanrijding...en bij ontbinden is hij gaan drijven...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:16

t is erg zielig en jammer van je kat... maar wat wil je dat 144 er aan gaat doen?? ze kunnen er toch niks aan doen dat jou kat is dood gereden en daardoor in de sloot is beland?

vind altijd dat als men niet wil dat hun kat word aangereden door een automobilist dat ze de katten maar binnen moeten houden of zorgen dat ze de tuin niet uit kunnen...en anders desnoods aan een tuigje naar buiten

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 12:23

Ik kan het 1 en ander toevoegen: Ons binnenstadje is klein, en ik woon een kilometer van de stad af. De vind plek is geen plek waar auto's "racen" en de straat ernaast is alleen voor omwonenden te bereiken met de auto.
Hij is met zijn poten vast in de modder eruit gehaald, dus erin gezet terwijl hij al stijf was.
Zelf en mijn moeder denken dat hij aangereden is, gedumpt en dronkenlui als "grap" hem hebben gevonden en daar hebben neergezet.
Wat ook nog een optie is, gezien zijn verwondingen is dat hij een tik op zijn kop heeft gehad en toen daar is neergezet. Dit laatste is ter sprake gekomen omdat hij eigenlijk ingeslapen zou worden omdat hij honden greep en mij ook al gegrepen had. Alleen toen ik hem naar binnen wou halen was hij dus zoek.

Ik probeerde hem ook echt binnen te houden maar met airco en 40 graden in huis een 10jarige kat binnenhouden in een apartement die altijd buiten heeft gelopen is moeilijk.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:25

Toch kun je niet zomaar snel conclusies trekken en mensen de schuld geven :n
Helaas een tragisch eind, maar het zal 1 grote vraag blijven en nooit opgelost te worden..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:28

idd ga met carola mee en welke mensen wou je de schuld ervan gaan geven?? want t enige wat je nu heb zijn dingen waarvan je denkt dat ze gebeurt zijn... terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
en denk ook niet dat 144 er veel mee kan want je heb totaal geen idee wie t gedaan zou kunnen hebben en mensen beschuldigen zomaar kan je ook niet doen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:38

dan nog is het evt grapje vervelend voor jou ,maar niet strafbaar,en geloof mij,ook een auto die 10km per uur rijdt is geen partij voor een kat :n

snap niet zo wat 144 hieraan moet doen,en dat dit zelfs "nieuws" zou moeten worden....

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:57

Het is erg sneu.... Maar hoeveel mensen rijden perongeluk hun kat of hond niet aan op hun oprit. Dan rijdt een auto totaal niet hard maar 1 verkeerde tik en het is helaas gebeurd.
Heb zelfs eens een kat die aangereden werd wel een meter omhoog zien springen toen ie op zijn rug lag. Dus niet via zijn poten omhoog. Erg na, na wat stuiptrekken over de weg hebben de eigenaren hem kunnen pakken. Helaas ook toen overleden.
Ongeluk zit in een klein hoekje vooral met beesten die buiten lopen.

Snap alleen niet dat mensen als ze een kat of ander beest aanrijden niet stoppen.
Wat ik erger vind is dat je je dier niet weer terug kan vinden en niet weet wat er is gebeurt. Nu weet je wel dat ie helaas is overleden en kun je hem een laatste rustplaatsje geven.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:58

Bah wat een naar verhaal, dat je je dier zó terug moet vinden... heb er geen woorden voor, wat een nachtmerrie moet dat zijn om je lieve dier zo te zien. Heel veel sterkte ;(

Voor de overige users: wat ik niet zo goed snap is dat de conclusie van de plaatselijke dierenambulance en de TS direct in twijfel wordt genomen, en dat er allerlei andere verhalen verzonnen worden. Jullie waren er zelf toch niet bij, hebben die dieren niet gezien, dan kan je daar toch geen mening over hebben?
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 16-08-13 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 13:00

Wanhoop en angst maken momenteel nogal meester van mij.
144 is achteraf nu ik wat bedaard ben beetje zinloos inderdaad, het nieuws... Ook zinloos. Ik probeer van alles in mijn wanhoop en roep een hoop maar het is zinloos....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:10

en misschien volgende keer je huisdier toch maar chippen

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:12

Verschrikkelijk! Heel veel sterkte :(:)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:12

Ik snap het wel, het is wel je maatje..... Logisch dat je even niet helemaal helder denkt... Hoe dan ook een heel triest verhaal, heel veel sterkte :(:)

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 13:17

Alles is ook in huis gechipt, helaas hij niet omdat hij eigenlijk zijn laatste zomer (ivm ziektes) nog lekker kat mocht wezen. Ik heb hem uit een nare situatie bij mijn vader weggehaald.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:54

Verschrikkelijk!! heel veel sterkte :(:)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:58

ach jee, wat vervelend. aan de ene kant fijn dat je weet waar hij nu is...er zijn zat mensen die nog steeds niet weten waar hun vermiste huisdier is. Ik dek dat je er goed aan doet 144 niet te bellen die kunnen er helaas niets aan doen om je verder te helpen. sterkte met hete en plekje te geven

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:04

heel triest voor de kat !
en te voorkomen, door een kat binnen te houden..