Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sanne9489 schreef:Ik zou het in het bad doen. Heb je je hond wel eerder gewassen? Lijk me nogal lastig tegenhouden als je met de tuinslang staat.
Kan je niet een opstapje maken zodat je alleen de voorkant en daarna de achterkant erin hoeft te tillen? Dan hoef je niet de volle 30kg te tillen..
Anders even vragen of iemand je kan helpen, dan is 30kg nog wel te doen.
En dan soppen maar! Pas op ogen, geslachtsdelen, oren etc. en daarna goed uitspoelen. Handoekje er over, schudden en klaar. Met de fohn kan het ook maar dat vind niet elke hond leuk.
Ik weet niet wat voor hond je hebt, maar dat is nog best te doen. Overigens denk ik dat een grotere hond met dat gewicht misschien wel wat makkelijker te tillen is dan een relatief kleine, zeer compacte zware hond, zoals onze Engelse Bull.Minx2000 schreef:Niet aan de kraan zetten gek! Als hij trekt en de kraan breekt spuit het water er uit en ben je nog veeeeeeel verder van huis
Ik weet wel zeker dat onze Bulledame die kraan er dan binnen no-time af heeft sloopt, beest dat héeft me een kracht man!
.
Sassol schreef:Leg ook een dikke mat oid in het bad, de gladde ondergrond is voor vele honden eng. Als je dus een handdoek/matje erin legt glijdt de hond niet zo snel weg.
Ik zou de hond er gewoon in tillen, maar ik vind 30kg dan ook niet heel zwaar als het enigszins meewerkt. Zorg dat er al een laagje water in het bad staat voordat de hond de badkamer in komt. Kan hij even wennen en dan kan je met de douchekop z'n poten afspuiten e.d.
Vindt de hond het echt niet leuk, dan zet je eerst de douche aan maar richt je het in het water, zodat de hond zelf nog niet nat wordt en geef je ondertussen koekjes.
Het is vooral stappenwerk, zorg dat je het in de juiste stappen opbreekt en de hond oke is met elke stap voor je doorgaat naar de volgende.
JJane schreef:Gek? Wel een beetje aardig blijven hè. Ik noem jou ook geen dubiel omdat je nog steeds denkt dat je je hond alleen met hondenshampoo kan wassen. Wij hebben de honden al jaren aan de kraan vast en dat gaat echt wel goed. Of je moet in een een of ander bouwval wonen.
Kentaro schreef:hebben jullie op de manege geen wasplaats met warm water?? Dan zou je haar daar kunnen wassen?!
Wij hebben shiba's en het is echt niet normaal wat een haar er uit komt met wassen![]()
En als het een keer een goed warme dag is, kun je haar ook prima buiten met de tuinslang met koud water wassen! Misschien dan slim om een emmer warm water met daarin de shampoo te nemen en haar dan met een spons te wassen. Dan zit het sop ook veel minder in haar vacht en makkelijker uit spoelen!
Mjetterd schreef:Zit de hele badkamer er onder denk jij als ik haar in bad ga wassen?