Hond wassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Hond wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 11:52

Ik zou heel graag mijn hond willen wassen omdat ze aardig stinkt en ze de hele dag in huis rond loopt.
Nu zou ik alleen niet weten hoe ik dit moet doen.

Ik heb de hond gekregen en van wie ik haar heb gekregen zijn een hele grote hondenschuur aan het bouwen waar ook een wasplaats in komt.
Daar mag ik tzt gebruik van maken, maar dat is nu nog niet af.

Boven hebben wij een bad, maar ik weet niet of het een goed idee is om 30 kilo in bad te tillen.
Beneden hebben we een tuinslang, maar daar komt alleen koud water uit en ik zou niet weten hoe ik de keukenkraan op de tuinslang kan krijgen.
Koud water lijkt mij niet goed.
Ik kan natuurlijk ook met emmers lauw water gaan slepen, al vraag ik mij af hoe handig dat is.

Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 16-08-13 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:53

Ik volg dit even, exact hetzelfde probleem hier :P
(Op die hondenschuur na dan :+)

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:55

Ik zou het in het bad doen. Heb je je hond wel eerder gewassen? Lijk me nogal lastig tegenhouden als je met de tuinslang staat.

Kan je niet een opstapje maken zodat je alleen de voorkant en daarna de achterkant erin hoeft te tillen? Dan hoef je niet de volle 30kg te tillen..
Anders even vragen of iemand je kan helpen, dan is 30kg nog wel te doen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 11:57

Sanne9489 schreef:
Ik zou het in het bad doen. Heb je je hond wel eerder gewassen? Lijk me nogal lastig tegenhouden als je met de tuinslang staat.

Kan je niet een opstapje maken zodat je alleen de voorkant en daarna de achterkant erin hoeft te tillen? Dan hoef je niet de volle 30kg te tillen..
Anders even vragen of iemand je kan helpen, dan is 30kg nog wel te doen.

Ik heb de hond nog nooit eerder gewassen, maar ze is al wel heel vaak gewassen voor ik haar kreeg.
Een opstapje is misschien nog wel een idee. Ik weet alleen niet hoe enthousiast ze word van het bad.
Dankje :D

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:59

Vast heel erg, als je het met een koekje probeerd! :')

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:00

Emmers warm water in de achtertuin kan ook helpen.
Gebruik wel echte honden shampoo. De huid ph waarde van honden is anders als dat van mensen. Gebruik je mensen zeep beschadig je de huid en haren.
Hond nat maken met warm water. Ik doe het altijd in bad. Hoe groot de hond ook is. :P En dan soppen maar! Pas op ogen, geslachtsdelen, oren etc. en daarna goed uitspoelen. Handoekje er over, schudden en klaar. Met de fohn kan het ook maar dat vind niet elke hond leuk.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:00

Voorpoten over het bad. Achterpoten er over heen. Met een kort riempje aan de kraan zetten zodat hij er niet uit kan en jij beide handen vrij hebt. Wassen met lauw water en shampoo. Twee in een shampoo is het makkelijkst. Uitspoelen afdrogen en badkamer schoonmaken.

Minx2000

Re: Hond wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:01

Niet aan de kraan zetten gek! Als hij trekt en de kraan breekt spuit het water er uit en ben je nog veeeeeeel verder van huis :P

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:03

Wij hebben beneden een ligbad, en boven een douche. Bij ons gaan de honden altijd in bad gewassen worden (niet het bad vol laten lopen, maar gewoon met de sproeikop wassen, maar dan ín bad).

En ja, óók de 25 kg. Engelse Bull dame (wij hebben altijd Franse en Engelse bullen gehad) van mijn oudste broertje, wordt gewoon in bad getild :j Ik weet niet wat voor hond je hebt, maar dat is nog best te doen. Overigens denk ik dat een grotere hond met dat gewicht misschien wel wat makkelijker te tillen is dan een relatief kleine, zeer compacte zware hond, zoals onze Engelse Bull.

Mijn oudste broertje komt dus ook regelmatig langs, speciaal om z'n Bulledame te wassen, aangezien zij zelf alleen boven een douche hebben.

Minx2000 schreef:
Niet aan de kraan zetten gek! Als hij trekt en de kraan breekt spuit het water er uit en ben je nog veeeeeeel verder van huis :P

:') _O- Ik weet wel zeker dat onze Bulledame die kraan er dan binnen no-time af heeft sloopt, beest dat héeft me een kracht man! :oo
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 16-08-13 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:03

Ik zou met een hond vanaf de middenmaat naar een dogwash gaan ( een doe het zelf wassalon zeg maar). Ik doe onze berner wel eens in bad, maar holy christ, wat een rotzooi achteraf om schoon te maken! Bovendien hebben ze daar goede blowers, kun je ze ook droog weer mee naar huis pakken.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:05

Gek? Wel een beetje aardig blijven hè. Ik noem jou ook geen dubiel omdat je nog steeds denkt dat je je hond alleen met hondenshampoo kan wassen. Wij hebben de honden al jaren aan de kraan vast en dat gaat echt wel goed. Of je moet in een een of ander bouwval wonen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 12:05

Hondenshampoo heb ik inderdaad :D.
Ik denk dat als ze eenmaal in bad staat ze er niet snel uit zou gaan springen. Ik ga het straks maar eens proberen.

@Urielle, wij hebben hier geen dogwash in de buurt, heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

@JoyCiej007 Een American Akita, een redelijke grote hond dus. Ze is redelijk lenig, dus zal me vast wel een beetje helpen met er in komen.

Ze is aan het verharen op dit moment, zit mijn badkamer dan straks helemaal onder het haar? Of alleen het bad?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:08

Leg ook een dikke mat oid in het bad, de gladde ondergrond is voor vele honden eng. Als je dus een handdoek/matje erin legt glijdt de hond niet zo snel weg.

Ik zou de hond er gewoon in tillen, maar ik vind 30kg dan ook niet heel zwaar als het enigszins meewerkt. Zorg dat er al een laagje water in het bad staat voordat de hond de badkamer in komt. Kan hij even wennen en dan kan je met de douchekop z'n poten afspuiten e.d.
Vindt de hond het echt niet leuk, dan zet je eerst de douche aan maar richt je het in het water, zodat de hond zelf nog niet nat wordt en geef je ondertussen koekjes.
Het is vooral stappenwerk, zorg dat je het in de juiste stappen opbreekt en de hond oke is met elke stap voor je doorgaat naar de volgende.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:08

Gewoon in bad zetten. Met mijn 55kg til ik ook onze witte herder op van 30 kg :P moet lukken dus. (Wij hebben overigens alleen een douche, dat gaat ook prima maar een bad is beter)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:10

Dogwashplaatsen:

Dogwash Kaatsheuvel
Dogwash Prinsenbeek
Dogwash Koudekerke
Dogwash Oudenbosch
Dogwash Kruiningen
Dogwash Zeeland
Dogwash Den Haag
Dogwash Soest
Dogwash Bakel
Dogwash Schoonhoven
Dogwash Beveren te België
Dogwash Delden
Dogwash Barendrecht
Dogwash Cruquius
Dogwash Uden
Dogwash Gouda
Dogwash Halsteren
Dogwash Vijfhuizen
Dogwash Nieuwegein
Dogwash Hellevoetsluis
Dogwash Kontich te België
Dogwash Delft
Dogwash Muiderberg (eind juli 2013)
Dogwash Stadskanaal

http://dogwash.goedbegin.nl/ Hier ook nog; geen zin om de dubbele eruit te filteren ;)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:12

4MYBESTFRIEND
Kerkstraat 52 - Vollenhove

aldus digit dog

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 12:12

Sassol schreef:
Leg ook een dikke mat oid in het bad, de gladde ondergrond is voor vele honden eng. Als je dus een handdoek/matje erin legt glijdt de hond niet zo snel weg.

Ik zou de hond er gewoon in tillen, maar ik vind 30kg dan ook niet heel zwaar als het enigszins meewerkt. Zorg dat er al een laagje water in het bad staat voordat de hond de badkamer in komt. Kan hij even wennen en dan kan je met de douchekop z'n poten afspuiten e.d.
Vindt de hond het echt niet leuk, dan zet je eerst de douche aan maar richt je het in het water, zodat de hond zelf nog niet nat wordt en geef je ondertussen koekjes.
Het is vooral stappenwerk, zorg dat je het in de juiste stappen opbreekt en de hond oke is met elke stap voor je doorgaat naar de volgende.

Een grote handdoek ook goed? Ik heb geen idee wat voor mat ik heb wat ik ervoor kan gebruiken.
Aha, eigenlijk net zoiets als paarden wassen die het niet leuk vinden :D

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:13

JJane schreef:
Gek? Wel een beetje aardig blijven hè. Ik noem jou ook geen dubiel omdat je nog steeds denkt dat je je hond alleen met hondenshampoo kan wassen. Wij hebben de honden al jaren aan de kraan vast en dat gaat echt wel goed. Of je moet in een een of ander bouwval wonen.

:o
Er is onderzoek naar gedaan. En immers bestond het anders ook niet.
Je kan een hond ook wel wassen met dreft..

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:16

Gewoon in bad.

Mijn hond is ook 30 kilo poedel en stop m gewoon in bad.
Kan die trappen lopen ? Dat scheelt al heel wat natuurlijk.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 12:17

kani_ejj schreef:
Gewoon in bad.

Mijn hond is ook 30 kilo poedel en stop m gewoon in bad.
Kan die trappen lopen ? Dat scheelt al heel wat natuurlijk.

Ja, dat is geen probleem :)

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:22

Je kan altijd nog een sterke man vragen :P

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:23

Ja hoor handdoek is ook prima :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:23

hebben jullie op de manege geen wasplaats met warm water?? Dan zou je haar daar kunnen wassen?!
Wij hebben shiba's en het is echt niet normaal wat een haar er uit komt met wassen :P
En als het een keer een goed warme dag is, kun je haar ook prima buiten met de tuinslang met koud water wassen! Misschien dan slim om een emmer warm water met daarin de shampoo te nemen en haar dan met een spons te wassen. Dan zit het sop ook veel minder in haar vacht en makkelijker uit spoelen!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 12:25

Kentaro schreef:
hebben jullie op de manege geen wasplaats met warm water?? Dan zou je haar daar kunnen wassen?!
Wij hebben shiba's en het is echt niet normaal wat een haar er uit komt met wassen :P
En als het een keer een goed warme dag is, kun je haar ook prima buiten met de tuinslang met koud water wassen! Misschien dan slim om een emmer warm water met daarin de shampoo te nemen en haar dan met een spons te wassen. Dan zit het sop ook veel minder in haar vacht en makkelijker uit spoelen!

Nee, alleen een wasplaats met koud water. Zit de hele badkamer er onder denk jij als ik haar in bad ga wassen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:27

Mjetterd schreef:
Zit de hele badkamer er onder denk jij als ik haar in bad ga wassen?

Ik moet bij mijn Berner iig de hele badkamer incl. de muren en de living waar ze terug door moet, compleet poetsen.
Het wassen zelf vind ik leuk om te doen, maar thuis is het echt een rotklus omdat ik achteraf het huis moet poetsen. Die rotharen wegkrijgen blijft een hel.