Konijntjes lijken 'klik' te missen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Konijntjes lijken 'klik' te missen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 13:00

Hallo!

Inmiddels alweer aardig wat jaartjes wonen hier 2 konijntjes in de achtertuin. Nu is vorige maand een van de 2 overleden, het voedstertje. Het ex-rammetje bleef daardoor alleen over. Maar, zoals algemeen bekend is één konijn geen konijn en ben ik opzoek gegaan naar een alleenstaande vrouw. Gelukkig snel gevonden, en één dag na het overlijden van de voedster, kon mijn ex-man zijn charmes uitproberen op zijn nieuwe vrouw. Dit ging echt perfect. Waar ze elkaar aan het begin negeerde, poetste ze na 2 uur elkaars neusjes en zijn ze niet meer gescheiden geweest. Er is werkelijkwaar geen plukje haar los gekomen, achter elkaar aanrennen hadden ze duidelijk geen behoefte aan. Liefde op het eerste gezicht zullen we maar zeggen?
Nu waren mijn ex-ram en (overleden)voedster niet van elkaar te scheiden. Lagen 24/7 tegen elkaar aan en de ex-ram was een echte poetsnicht. Nu lijkt het alsof deze 2 de klik missen? Ze liggen geregeld tegen over elkaar, maar liggen soms ook uren apart. Ik heb ze wel al innig contact zien maken, maar eerder sporadisch dan regelmatig, al weet ik natuurlijk niet wat ze 's nachts uitspoken en wat er onder het hok gebeurd.

Nu mij vraag, zijn deze konijntjes gemaakt voor elkaar? Of is het toch niet zo'n droomkoppel als ik had gedacht na de perfecte koppeling?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:03

Hoe lang zitten ze nu bij elkaar? 2 maanden als ik goed gelezen heb? Heb je wel het idee dat ze steeds iets meer toenadering zoeken?

Mijn 10 jarige vrouwtje is vorig jaar verhuist naar een vriendjeskonijn toen haar maatje was overleden. In het begin zochten ze elkaar echt niet op, maar ze accepteerden elkaar wel (ze hebben niet 1x gevochten). Pas na een paar maanden werden ze dikke vriendjes en lagen ze tegen elkaar te slapen. Helaas is mijn konijntje nu overleden. Maar ze heeft nog dik een half jaar kunnen genieten van haar nieuwe vriendje.

Nikki__

Re: Konijntjes lijken 'klik' te missen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 13:56

Nee, ze zitten nog geen maand samen nu.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:44

Hier ging het gelijk perfect met het koppelen. Ik heb net zo'n getrouwd stel, zeg ik altijd maar :+

Dit heeft echter wel een paar weken geduurd, de rangorde moest eerst bepaald worden. In het asiel zeiden ze tegen mij dat 'negeren' een goed teken is, dan accepteren ze elkaar namelijk. Ik zou er dus niks aan veranderen en ze laten zitten zoals ze zitten. Wij mensen zijn geneigd om ze te snel bij elkaar weg te halen 'omdat de klik er niet is*', maar gun ze tijd.. Ze zitten nog geen maand bij elkaar zeg je.

* Ik heb er zelf ervaring mee, ik heb ook een paar keer op het punt gestaan. Gelukkig had ik goede begeleiding van het asiel en van een ervaringsdeskundige :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:52

Ik zou het nog een maand of 2 aankijken. Blits en Foppe negeerden elkaar ook, ze lagen wel bij elkaar in de buurt, maar zonder toenadering te zoeken. Na 1,5 maand had haar nieuwe baasje ze samen zien liggen toen het kouder was. Toen was het nog een week of 2 negeren en toen ging het super snel en waren ze vriendjes. Wij hebben toen ook overwogen om ze uit elkaar te halen omdat het voor ons gevoel helemaal niet echt snel ging. Gelukkig hebben we dat niet gedaan (plus thuis bij mij was ze eenzaam in haar eentje en zat ze alleen in haar nachthokje. Bij Foppe is ze opgeleefd).

Afbeelding
Zo lagen ze vaak. En ze wasten elkaar ook veel. Heel leuk om te zien.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:56

Gewoon even afwachten inderdaad, wellicht moeten ze nog wat meer aan elkaar wennen. Veel plezier met ze in ieder geval. :)