In oktober zijn mijn vriend en ik gaan samenwonen en hebben we een duo lapjeskatten uit het asiel geadopteerd. Mona en Lisa

Lisa is een kleine dondersteen van nu 6 jaar oud, kerngezond en met tijden kletst ze je de oren van het hoofd

Mona is een klein dikzakje van nu 8 jaar. Ontzettend lief, maar heeft wel wat kwaaltjes. Ze heeft een hartruisje, en inmiddels zijn we erachter gekomen dat ze naast haar vlooienallergie ook een voedselallergie heeft.
Nu ben ik van huis uit gewend (misschien dat mijn ouders hun kat verwennen
) dat ik in de ochtend en avond natvoer geef en over de dag gezien onbeperkt brokjes. Dat natvoer kwam niet op bij de meiden dus ze deelden tot nu toe een zakje in de ochtend en de rest van de dag gewoon brokjes. Mona begon echter haar kopje kaal te krabben en zat helemaal onder de korstjes.Dus hup wij naar de dierenarts of dit weer de vlooienallergie was die opspeelde.
Dierenarts gaf echter aan dat ze vlo-vrij is en dat dit wijst op en voedsel allergie. Nu hebben we voer meegekregen maar dat is behoorlijk aan de prijs. We moeten dit nu 6-9 weken testen of ze het hier goed op doet, zo ja dan zal ze dit moeten blijven krijgen.
Heeft iemand eraving met een kat met een voedsel allergie en zo ja wat voeren jullie deze katten wat wel betaalbaar is.
We hebben nu een zak van Hill's meegekregen (2 kilo voor 32 (!!!!!) euro) maar als we dat blijven geven zijn we binnen de kortste keren arm.
Het liefste willen we iets voeren wat we Lisa ook kunnen geven, de meiden krijgen nu apart te eten (Mona in de gang en Lisa in de keuken) maar liefste willen we gewoon brokjes kunnen neerzetten wat ze zelf kunnen verspreiden over de dag. Als we dit ook aan Lisa gaan voeren dan kost het ons een rib uit ons lijf. Ik heb dat absoluut voor ze over, maar he als er goedkopere alternatieven zijn die even goed werken (voor na deze 6-9 weken)
Ik hoor het graag
).
en mensen nog beweren dat rauw voeren duur is
Net als die doodgekookte brokkenzooi. Wat een flauwekul zeg.