maar... trekken ze die tanden onder gehele verdoving, of lokaal?
de kat is heel oud, en of ze de gehele verdoving zal overleven?
dus , hoe gaat het in zijn werk, en is dit een optie voor haar?
al vast voor informeren op de da
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Murthul schreef:Ik denk dat het heel goed is dat je naar de dierenarts gaat, Zelfs als alle tandjes niet meer te redden zijn dan gaat het kaakbot van een kat verharden waardoor ze alsnog gewoon brokjes kunnen eten
xx_Horsiex schreef:Je DA zal van te voren een bloedonderzoek willen doen om de functies van nier en lever te testen om te kijken of het veilig is om je kat onder narcose te brengen. Gasnarcose is tegenwoordig niet meer nieuw maar wordt dagelijks gebruikt. Echter kan je een kat en hond niet meteen aan het gas doen, je zal het eerst in slaap moeten brengen. Daar zijn tegenwoordig steeds veiligere premedicaties voor.

) dus zolang ze nog "vechtlust" heeft laten we haar zo. tot een paar dagen tot weken. Quellian schreef:Jeetje zeg, ik wilde reageren, maar dat hoeft dus niet meer. Wat een rottig nieuws, maar wél een respectabele leeftijd. Ik hoop dat ze nog eventjes gezellig en pijnloos bij jullie kan blijven.
en dat voor een straatkat die gedumpt is. NESCAFE schreef:Als echt het hele gebit eruit moet is dat best wat werk. Ze moeten dan echt met de tandwortel en al eruit gehaald worden. Ik heb het bij mijn siamees laten doen toen ze ongeveer 5 jaar was omdat zij continue ontstoken tandvlees had en daar heel veel last van had. Ze is er een paar dagen heel ziek van geweest en het kostte toen ruim € 750. En hij moet daarna aan de antibiotica om infectie te voorkomen.
Mist schreef:wilde ook reageren met gasnarcose e.d...als ik het zo lees zou ik idd eerst die AB kuur afmaken en haar dan aan de pred. (dexamethasone) zetten. Dat gaat de tumor vertragen, is ook pijnstillend en een hele goede ontstekingsremmer.
NESCAFE schreef:Oh sorry TS, ik had idd alleen de eerste paar antwoorden gelezen. Heel veel sterkte...
maar druk altijd op het oranje balkje topicstarter, dan komen er maar een paar berichten ( alle van de ts)
en nu er weer water en eten in gaat, zie ik haar weer opfleuren
( het feit dat ze niet aanviel op eten en het bloed maakte de bleslising [size=7]aaarg hoe schrijf je dat om da te bellen makkelijk. dus nu tijdelijk optimistisch, ookal weet ik dat dit ook tijdelijk is. [/size]
)
en heeft net een bakje van 100 gram geprakte paté naarbinnen geslurpt. ook natvoer in brokjes kreeg ze niet meer naar binnen. ze leeft nu op gelei en paté.
)

( ze is van de metacam af, ... daar blies ze van op )