Mijn poezebeest kwijlt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Mijn poezebeest kwijlt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 23:46

Heb haar net behandeld met berkenteerolie voor de jeuk op haar kale kont. Dat vind ze natuurlijk vreselijk maar ze ging nu ook kwijlen in hoeverre is de stress dan aanwezig, ik vermoede zelf wel pittig maar wie kan me daar meer over vertellen. Heb het gehaald op advies van dierenwinkel deskundige, die ik vertrouw. Het stinkt bijna net zo erg als stockholmerteer

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:51

Wat is er aan de hand ? Is je kat plijten of heeft die stress ?

Edit : niet goed gelezen , dacht dat er stond: mijn poezebeest kwijt :') Sorry!
Laatst bijgewerkt door Sjors op 15-08-13 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:52

schuim /kwijlen kan ook een ernstige allergische reactie zijn. ze heeft het wss opgelikt.
niet echt bijdehand. ik zou het restant er gauw afhalen..
dierenwinkel is niet echt deskundig. hier staan er 16 /17 jarigen in de winkel, die net het verschil tussen een hond en een kat weten..
in het verleden was mij eens door een volwassene, dat wel, spray aangeraden tegen ongedierte. dat ging wel dood, alleen mn vogeltje ook.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 00:05

Hoi dit is een oudere man van de oudste dierenwinkel in nederland die zei dat ze het binnen mogen krijgen , net leek ze zich alweer zich redelijk te gedragen. en heb er al vaak wat over gehoord , maar het hele huis is net vergeven en volgens mn vriend smeer je dit op een schutting

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 00:08

spicegirl schreef:
schuim /kwijlen kan ook een ernstige allergische reactie zijn. ze heeft het wss opgelikt.
niet echt bijdehand. ik zou het restant er gauw afhalen..
dierenwinkel is niet echt deskundig. hier staan er 16 /17 jarigen in de winkel, die net het verschil tussen een hond en een kat weten..
in het verleden was mij eens door een volwassene, dat wel, spray aangeraden tegen ongedierte. dat ging wel dood, alleen mn vogeltje ook.

oh hm das ddan niet geheel de bedoeling , mn vriend moest wel net puffen hierdoor , geloof toch dat ik het maar even niet meer gebruik. het schijnt de jeuk tegen te houden te genezen de huid meteen soepel te houden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 00:09

Sjors schreef:

nee ze zit gewoon binnen en tis een schildpadje en ja tis wel een stresslijertje, tenminste dat denk ik

Air

Re: Mijn poezebeest kwijlt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:10

Wat bedoel je met het hele huis is vergeven?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 00:11

die lucht

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:11

franka75 schreef:
Sjors schreef:

nee ze zit gewoon binnen en tis een schildpadje en ja tis wel een stresslijertje, tenminste dat denk ik

Zie de edit, niet goed gelezen :o

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 00:13

maakt niet uit hoor
onze kat vroeger heeft het een keer met vlooienpoeder gehad maar dat ging toen ook snel weer goed, kan er nu alleen ff niet vinden, zwaar beledigd

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:15

Onze kat is ook een enorme stresskip, maar die heb ik nog nooit zien kwijlen :n
Wel begon ze eens heel erg te kwijlen toen er iets vast zat in haar keel, misschien dat het wat geplakt heeft in haar bekje?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:16

Oh ja die lucht is niet de prettigste :')

Zal wel sorgen dat ze er niet meer van binnen krijgt, maar als het goed werkt het wel tegen de jeuk.
Het kwijlen kan ook van de geur komen, ze ruikt het zelf nog sterker natuurlijk.

Weet je de oorzaakmal waarommze jeuk heeft?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:07

Mijn kat begint altijd onwijs te kwijlen als ik haar behandel tegen vlooien. Die is heel gevoelig voor dat soort middeltjes. Het gaat redelijk snel weer over maar ik vind het toch eng.

Denk toch een soort reactie op het spulletje, heb je dat al vaker gebruikt?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:46

als ze jeuk heeft op haar kale kont heeft ze dan geen vlooien toevallig? Dit is wel de plaats en symptomen voor vlooien. Nu kan 1 vlo die voorbij gekomen is en haar gebeten heeft al de boosdoener zijn hoor ze hoeft niet vol vlooien te zitten dus

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 21:27

Hoi ik heb alles al geprobeerd hyperallogeen voedsel vlooienmiddel maar ze heeft niets violgens mij nu alleen stereotyp likken. Man wat is dit een zooi zeg mn hele huis meurt er nu nog naar , en heb er vanmiddag in bad gedaan om het ergste eraf te krijgen en nu ruik je het nog bij haar kont maar wel veel minder sterk. We hebben de hele nacht met de ventilator aangeslapen en de bus deo naast het bed, verschrikkelijk. In bad gaan ging redelijk ze was waarschijnlijk te verbaasd om uit haar stekker te gaan , we hebben haar met zn 2en in de teil gestopt, ze had geen schijn van kans, en ze leek zich over te geven in het water. en daarna kleddernat in een handdoek gerold en lekker tegen me aan gehouden.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:25

franka75 schreef:
Hoi ik heb alles al geprobeerd hyperallogeen voedsel vlooienmiddel maar ze heeft niets violgens mij nu alleen stereotyp likken.

Als je kat een vlooienallergie heeft hoeft ze geen vlooien te hebben om jeuk te hebben. En een kale kont is dé plek voor een vlooienallergie. (Andere allergieën zie je vaak symptomen op andere plekken)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 00:10

Ja tis een heel lastig probleem

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:43

Voor een kat met een vlooienallergie zul je moeten zorgen dat de huid&vacht tip top in orde is, zo zal de kat iets minder last hebben wanneer een vlo bijt.
Daarnaast zijn er een aantal geuren waar vlooien niet van houden (lavendel bijv.). Als je kat naar buiten gaat, kun je daarvan dus wat op de kont sprayen zodat de vlooien haar met rust laten. Let wel: etherische olie is zeer giftig voor katten.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:21

Een kat kwijlt ook enorm wanneer ze misselijk zijn of een slechte smaak in hun mond hebben. Misschien door er aan te likken ?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 17:56

Ze heeft er aan gelikt maar was ook de bedoeling dat ze dat zou afleren. En ze gaat niet naar buiten alleen op balkon. Verder is haar huid en vacht goed.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 17:58

Ik ga dit ook niet meer gebruiken,getver de lucht is niet heel erg maar wel heel sterk,kab je een complete boerderij in hullen

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:01

voor die jeuk rond haar staart heb je wel eens gedacht aan anaalklieren leeg halen.
oor de jeuk kun je ook klitwortel van kruidvat erop smeren werkt prima bij huisdieren en paarden

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 18:05

Oh goede tip tanx. Dat gebeurt als ze bij de da komt.