Hoeveel heb jij over voor je dier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ALLES, al moet ik mijn huis verkopen.
45 (33%)
Ik heb een bepaald budget voor mijn dier apart
61 (44%)
Mijn dier is verzekerd
23 (16%)
Ik heb helaas niet veel, zodra het dier iets ernstigs krijgt zal ik afscheid moeten nemen
7 (5%)

Totaal aantal stemmen: 136

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 18:41

Hierbij wil ik graag een discussie topic openen. Ik ben benieuwd naar wat mensen over hebben voor hun dier :) En met dier bedoel ik IEDER DIER. Van olifant tot goudvis :j

Ik zei altijd; zodra Semmie (mijn kater) wat krijgt, dat meer kost dan 100 euro mag ie weg. Katten kun je overal gratis krijgen, blablabla.
Nu, 1,5 jaar later, 5 dierenartsbezoekjes, 1 gebroken kaak, en 300 euro dierenartskosten later, ben ik daar toch anders over gaan denken :') Mijn Semmie is mijn Semmie, mijn steun en toeverlaat, mijn harige monster, mijn zachte vriendje, mijn domme koetje, mijn eenkennige suffie, mijn lieve knuffel.. Wij hebben het niet ruim thuis, maar hij zal blijven zolang ik het kan betalen.

Hoe denken jullie over kosten van dieren?

Weggebokt

Re: Hoeveel heb jij over voor je dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:45

Ik heb heel veel over voor mijn verzorg pony, maar de laatste keuze van je poll vind ik een beetje raar.
Als een paard iets ernstigs heeft en hij is dan beter af om hem in te laten slapen, dan doe je dat toch?
Of begrijp ik het verkeerd?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:45

Mijn hond is verzekerd en mijn paard ook. Toch kunnen de kosten nog hoog zijn. Maar als het moet zou ik bij wijze van droog brood eten. Het welzijn van het dier blijft wel voorop staan.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 18:48

SindyKaya schreef:
Ik heb heel veel over voor mijn verzorg pony, maar de laatste keuze van je poll vind ik een beetje raar.
Als een paard iets ernstigs heeft en hij is dan beter af om hem in te laten slapen, dan doe je dat toch?
Of begrijp ik het verkeerd?

Nee, dat bedoel ik niet. Stel je hebt maar 50 euro (ik noem maar even wat he) En je dier heeft iets ernstigs(duurs), maar wel (makkelijk) te genezen, dan zou je hem wegdoen omdat je die behandeling niet zou kunnen betalen. En met wegdoen bedoel ik niet gelijk inslapen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:48

Oke sorry dan heb ik het verkeerd begrepen :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:59

Mijn cavia's hebben min of meer een one-way trip. Ze worden wel gecastreerd, maar voor de rest ben ik niet van het doctoren. Konijnen waarschijnlijk idem dito. Hoewel ik nog moet kijken hoe die band wordt. Ik wil er ook mee gaan clickeren en dan schijnen ze zo tam als een hond te kunnen worden en dan wordt het potje ook groter. Ik hou wel van mijn dieren hoor. En ze hebben het goed bij me, maar ik ben voor de rest wel erg nuchter.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:01

Ik heb gekozen voor de optie "Ik heb een bepaald budget voor mijn dier..". Ik heb veel over voor mijn dieren, maar ergens houdt het op natuurlijk.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:02

Mijn kat is echt mijn vriendje, voor hem zou ik echt alles betalen wat hij nodig heeft (wat ook al wel eens gebeurd is...). Mocht het zo zijn dat hij wel te behandelen is maar dat hij dan geen waardig leven meer heeft, zou ik kiezen voor inslapen. Het beste voor 'm :j

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 19:31

ZeSteigert schreef:
Mijn kat is echt mijn vriendje, voor hem zou ik echt alles betalen wat hij nodig heeft (wat ook al wel eens gebeurd is...). Mocht het zo zijn dat hij wel te behandelen is maar dat hij dan geen waardig leven meer heeft, zou ik kiezen voor inslapen. Het beste voor 'm :j

Same here.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:35

Ik ga zo ver als ik kan en redelijk is. Met het eerste bedoel ik dat ik al mijn geld er voor over heb om mijn paard te laten behandelen, met het redelijke bedoel ik dat ik haar alleen laat behandelen als het voor haar eerlijk is. Bij wijze van: met 4 gebroken benen ga ik haar geen jaar in een hangmat hangen om te herstellen ;) een operatie van een paar duizend euro? Jawel, als ik het kan betalen en zij kan dan pijnvrij een paardwaardig leven leiden, jazeker!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:47

Ik heb ook veel voor mijn dieren over.
Mijn katten hebben me al zo'n 600 euro gekost en als het noodzakelijk is word het nog meer.
Mijn paard heb ik drie maanden gelden in moeten laten slapen en ik had daarvoor drie keuzes.
keuze een (de goedkoopste) haar pijnstillers geven en hopen dat het vanzelf beter werd (zware gaskoliek met een vergrootte maag die steeds groter werd) maar met het risico dat ze zou knappen.
optie twee was haar gelijk in laten slapen en optie nummer drie en gelijk de duurste, een koliekoperatie met een kleine kans van slagen.
Ik heb dus gekozen voor optie drie
Dat heeft me alles in totaal bijna 2500 euro gekost maar helaas heeft ze het niet overleeft maar ik zou het zo weer doen als ze nog had geleefd en het had weer gemoeten.
Mijn motto is ik koop een dier en daar doe ik alles voor want ook dieren hebben dat recht

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:50

eilleen333 schreef:
Ik ga zo ver als ik kan en redelijk is. Met het eerste bedoel ik dat ik al mijn geld er voor over heb om mijn paard te laten behandelen, met het redelijke bedoel ik dat ik haar alleen laat behandelen als het voor haar eerlijk is. Bij wijze van: met 4 gebroken benen ga ik haar geen jaar in een hangmat hangen om te herstellen ;) een operatie van een paar duizend euro? Jawel, als ik het kan betalen en zij kan dan pijnvrij een paardwaardig leven leiden, jazeker!

Helemaal mee-eens, ik heb geen paard maar dit is wel mijn instelling.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:54

Echt alles als het maar dierwaardig is en het dier een goed leven kan leiden. Al moet ik in een kartonnen doos wonen :P materiaal is maar materiaal en ik zou zo alles verkopen om de dieren een goed leven te gunnen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:58

1 van me honden is een hele dure voor de verzekering, gebroken poot, medicijnen (wegens epilepsie), me andere hond haalt heel veel stunts uit wat ook weer heel duur word, zoals vishaak in der keel, poot helemaal open (waaronder 2 keer onbekend hoe het kwam) en nog wel meer geintjes.

Als ik praat over overige dieren, ik 'help' vliegen naar buiten, door effe in een glas te doen, en hup naar buiten. Doodslaan vind ik onnodig :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:59

Ik vind dit zooo afhankelijk van leeftijd, wat er aan de hand is en wat de prognose is voor na die tijd.
En ja bij de paarden zal ik iets verder gaan dan bij de katten
Nu heb ik 2 asiel katten dus dan heb ik ook zoiets van nou ze hebben een mooi leven gehad en daarmee basta.
zowiezo 1 van de 2 is niet te behandelen. zodra je met iets aan komt slaat ie van zich af. Dus dan is het heel gauw afgelopen.

Maar het is ieder zijn eigen ding en sommige gaan verder dan andere.
Je kunt ook niet bij iemand in de portemonee kijken.
Mijn schoonouders hebben in 2 jaar al 2500 euro in hun hondje gestopt met niet de zekerheid dat ie dan ook echt gezond is en niet weer die bloedziekte krijgt.. Ja dan zou het voor mij toch echt een x op houden eerlijk gezegd

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:17

ik vind dat als je een dier aanschaft, dat je weet dat je aan hoge dierenarts kosten gebonden kan raken, zit je daar niet op te wachten koop dat geen dier of verzeker het dier. Zo'n beestje is afhankelijk van zijn baasje en heeft recht op medische zorg. Mocht het dier iets mankeren wat zo erg is waar hij flink onder lijdt en te lang lijdensweg zou hebben etc dan kan je er voor kiezen het in te laten slapen. Niet eerder

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:20

Ik heb veel voor hem over, maar ik heb met mezelf afgesproken dat als hij iets krijgt nu of over een paar jaar. Waardoor hij veel gaat kosten met medicijnen of dergelijk. Dat ik hem dan eigenlijk niet ga houden... Tenzij hij boven de 18 a 20 is dan vind ik het een ander verhaal..

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:24

Ik heb geen optie gekozen, omdat het afhangt van dier tot dier. Ik geef eerlijk toe dat ik met mijn ene dieren (of het nu katten of paarden zijn) veel meer een band heb dan met andere, en die mogen dan ook meer kosten. Hoe grof het ook klinkt, maar het is gewoon zo... Stel, je hebt een paard van 20 of 25 jaar waar je niets mee doet, en niets speciaals mee hebt, dan zal je die niet zo snel meer overal gaan doorslepen, terwijl een paard van diezelfde leeftijd, maar waar je dan wel een speciale band mee hebt, wel iets meer mag kosten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:25

Wij hebben iets meer dan 2 weken geleden ons hondje in moeten slapen :'(

Er was de keuze, baarmoeder erui met 80% kans op goed herstel. Dat wouden mijn ouders doen. Maar het buikvlies was ook ontstoken en er was de keuze, operen en bloed transfusie met maar 20% kans op goed herstel. Dat werd mijn ouders toch te duur en we zijn door operatie 1 minder ver op vakantie gegaan en dat hadden we er alle 3 voor over.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:30

Voor onze oudste hond helemaal niks meer, wanneer die af gaat takelen krijgt hij een spuitje en is het mooi geweest. De overige dieren (chihuahua en pony's) mogen aan dierenarts kosten maken tot aan de waarde van het dier, daarboven ga ik niet. Echter 1 pony heb ik alles voor over. Ik heb geen koophuis gelukkig dus die zal ik er ook niet voor hoeven verkopen :P

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:51

Alles, tenzij het beter is om het dier in te laten slapen. Maar in principe betaal ik alle dierenartskosten.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:55

DeSa schreef:
Voor onze oudste hond helemaal niks meer, wanneer die af gaat takelen krijgt hij een spuitje en is het mooi geweest. De overige dieren (chihuahua en pony's) mogen aan dierenarts kosten maken tot aan de waarde van het dier, daarboven ga ik niet. Echter 1 pony heb ik alles voor over. Ik heb geen koophuis gelukkig dus die zal ik er ook niet voor hoeven verkopen :P

Dus een shetlander met een waarde van 300,- zal niet de medische zorg krijgen die hij/zij nodig heeft omdat je voor dat geld wel een nieuwe kan krijgen?

Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd? :+

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:56

Alles, daarom heb ik ze verzekerd. Ik wil absoluut uitsluiten dat ik ooit voor de keuze kom te staan of ik mijn dier wel of niet kan helpen om een geld kwestie.

Ik vind het doodzonde dat dit gebeurd, men verzekerd alles, maar voor dieren is dat eigenlijk iets heel nieuws. Iets raars.. maar waarom? Mijn kat kost 15 euro per maand verzekering. Binnen het eerste jaar had ik het geld voor haar hele leven eruit

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:56

_Nelleke_ schreef:
DeSa schreef:

Dus een shetlander met een waarde van 300,- zal niet de medische zorg krijgen die hij/zij nodig heeft omdat je voor dat geld wel een nieuwe kan krijgen?

Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd? :+

Dat is een goeie... Mijn hond heb ik gratis mogen ophalen. :+

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:58

Vivian__ schreef:
Nee, dat bedoel ik niet. Stel je hebt maar 50 euro (ik noem maar even wat he) En je dier heeft iets ernstigs(duurs), maar wel (makkelijk) te genezen, dan zou je hem wegdoen omdat je die behandeling niet zou kunnen betalen. En met wegdoen bedoel ik niet gelijk inslapen.

Eerlijk? Als je er zo instaat zou je misschien helemaal niet aan dieren moeten beginnen. Dus als het te duur wordt doe je het dier 'weg' en mag een ander het dus opknappen? Er belanden op die manier al veel te veel dieren op straat / asiel.